Waarom hij ze bij Dennis niet allemaal verwerkt weet ik zo niet
Ik zal de utileg hier neerzetten, mag dat Annemarie? Je topic ging nl over uploaden en niet over verkleinen en kaders maken

Ik maak altijd een aparte map waar ik de te bewerken foto's in zet. Bij mij heet die map "Forum"
Stel ik wil 3 foto's van Fatoush kleiner maken en met een rand erom plaatsen, zet ik die 3 foto's in de map "Forum". Stel de foto's heten Fatoush 1, Fatoush 2 en Fatoush 3.
Dan open ik het programa Bordermaker.
Bij "bronmap" ga je op dat gele tekentje staan (bladeren) Daar zoek je de map "Forum". Bij "Doelmap" ga je ook op dat gele tekentje staan, bladeren en kiest daar ook de map "Forum".
Verkleinen laat je op 790 x 600 staan, verder nergens aankomen
Onderaan in beeld kies je "Voorbeeld", dan krijg je een foto uit je map "Forum" Dan kan je kiezen wat je wil, tekst, kader. Stel je wilt een kader, dan kies je "kaders" en gaat op de groene plus staan (rechts). Dan krijg je bij je voorbeeldfoto een rand die je breder/smaller kan maken en met of zonder ronding. Vind je hem ok, druk je op "verwerk" Hij past dit dan toe op al je foto's in je map " Forum", daarom dus ook een aparte map maken voor foto's die je aanpassen wil!!
Dan kijk je in de map "forum" en dan staan daar alle originele foto's en de foto's met bestandsnaam bvb Fatoush 1 border..Dan uploaden in photobucket ofzo
Succes!!