ene hoefje warmer dan de andere wie als eerste erbij halen?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Megan

Re: ene hoefje warmer dan de andere wie als eerste erbij hal

Bericht door Megan » ma 20 jun 2011, 11:07

Tamara echt waar? da wis'k nie ...
Bij ons in het weiland ligt her en der wel een steen, sterker nog als je een paar cm. graaft, ligt er een heel rangeerterrein onder met van die grote kiezels. Kan best zijn dat hij p.o. op een steen is terecht gekomen. Hij kan nogal clownerig doen in de wei. Hopen dat het dat is en niets ergers.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 20 jun 2011, 11:16

ja, dacht het wel hoor, als ze er flink op gaan staan krijgen ze een beste kneuzing, die kan gaan zweren. Het verbaast mij ook dat het bij ons nog niet gebeurt is, ook veel rommel in de wei..
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » ma 20 jun 2011, 11:34

Megan schreef:Bedankt dames voor het tel. nr. Ik heb inmiddels mijn eigen hoefsmid te pakken gekregen en hij komt morgen langs.
Ik kon vanmorgen nauwelijks temperatuurverschil merken tussen beide hoeven. Ben benieuwd wat het nu eigenlijk is.
Kan zoiets ook voorkomen bij een kneuzing, bijvoorbeeld door een steen?
Volgens mij bestaat dat wel degelijk, een hoefkneuzing klinkt mij zo bekend in mijn oren? Een kneuzing is ook altijd warmer.
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Megan

Bericht door Megan » di 21 jun 2011, 11:23

De hoefsmid is vanmorgen geweest maar kon niets vinden. Zero reageerde totaal niet op druk met de tang en ook heeft hij her en der gekeken of er ergens pus uit zou komen. Dit was niet het geval en het deed Zero helemaal niets wat er met zijn hoefje uitgespookt werd.
Wel vond de smid dat Zero's been ietsje weker was tussen de pezen. Het kan dus best duiden op een peesblessure :\ bah. Misschien verstapt/ verdraaid. Ik heb zijn been vanmorgen flink afgespoten en met rust kijk ik het eventjes aan. Blijf het toch vreemd vinden dat de ene hoef dan warmer is maar misschien werkt dat door. Mocht er geen verbetering in zitten dan haal ik uiteraard de DA erbij.
Toch wel top van de hoefsmid dat Ik niets hoefde te betalen.
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 21 jun 2011, 19:10

Ik heb het eens gehad met raika, kreupel, dus ik dacht hoefzweer, volgende dag komt smid, nergens iets te bekennen. dus onverichte zaken is hij weer gegaan. Zag de hoefsmid van de toen nieuwe eigenaren dat er een oude zweer zat, tja in combi met ooit eens bevangen geweest........ach ja.

Schijnt vaker voor te komen, kan zijn dat je over een poos met bekappen ineens de oude zweer ziet.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Megan

Bericht door Megan » di 21 jun 2011, 19:56

ja, wie weet. Reageerde Raika toen ook niet op druk via de tang? De smid zei dat hij er echt hard op drukte. Zero stond gewoon gezellig aan mij te peuteren en gaf geen sjoege.
Het kan best zijn hoor, dat hij zich verstapt heeft. Hij gaat altijd als een dolle tekeer in het land. Vooral in het begin als er gras staat.
Ik hoop echt dat het snel opklaart en dat het dan maar een lichte beschadiging is. Een peesblessure is meestal een lange geschiedenis .. |(
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 22 jun 2011, 05:59

nee, ronald is de hele hoef toen langs geweest, maar ze reageerde nergens op, later is door een andere HS een oude zweer ontdekt. ze heeft daarna ook geen pas kreupel meer gelopen. Ook niet toen ronald geweest was
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Plaats reactie