Oke Janna dus dat kan ook nog, Guus kan ook al wel vast staan, dus dat is dan wel weer iets veiliger. maar hoe zet je ze dan vast aan 2 kanten? de stangen zitten bij ons wel vrij hoog in de trailer trouwens.
We gaan gewoon de tips eens even meenemen en kijken wat voor ons in de praktijk het beste werkt!
Dank jullie wel!
veulen in de trailer
Re: veulen in de trailer
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Hee Daphne, niet achterin de trailer meerijden hoor. Het is verboden en bovendien gevaarlijk!
Als het veulen nog niet vast kan staan dan zet ik hem er los in (zonder tussenschot, ik heb ook een setje lange stangen). Als hij wel vast kan staan dan bindt ik hem met ong 40-50 cm lengte vast aan de voorstang zelf. Dit jaar heb ik voor het eerst mijn veulen los meegenomen. De eerste keer (ongeveer 2 weken oud en bij 30 graden) met zeiltje open, 3 weken later met zeiltje dicht.
Als het veulen nog niet vast kan staan dan zet ik hem er los in (zonder tussenschot, ik heb ook een setje lange stangen). Als hij wel vast kan staan dan bindt ik hem met ong 40-50 cm lengte vast aan de voorstang zelf. Dit jaar heb ik voor het eerst mijn veulen los meegenomen. De eerste keer (ongeveer 2 weken oud en bij 30 graden) met zeiltje open, 3 weken later met zeiltje dicht.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Veulen zetten we net als de moeder aan de voorzijde vast. Ik vind dit toch wel een stuk veiliger als het veulen los in de trailer alleen maar zodat hij kan drinken. A) denk ik als het veulen in de trailer wil draaien lijkt me dat voor de merrie niet echt fijn omdat er nu ook weer geen zee van ruimte is daarvoor, en B) als ik lees dat het veulen lekker gaat liggen vraag ik me af wat er in een noodsituatie gebeurt en de merrie zich verplaatst. Als het veulen dan niet overeind kan komen is ook geen prettige ervaringYfke-lover schreef:bedankt voor de adviezen en Dennis hoe bedoel je vast aan de moeder of zo vast?
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Net als Ilonka eigenlijk zegt, gewoon vast aan de voor stang vast zetten. Touw 1 of 2x eromheen slaan en dan vastknopen. Je moet er alleen om denken dat je het veulen niet te lang vast zet. Wij hebben ze over het algemeen wel redelijk strak staan. Denk iets van 30-40 cm van de stang.Daphne_65 schreef:Oke Janna dus dat kan ook nog, Guus kan ook al wel vast staan, dus dat is dan wel weer iets veiliger. maar hoe zet je ze dan vast aan 2 kanten? de stangen zitten bij ons wel vrij hoog in de trailer trouwens.
Aan twee kanten vast is vaak niet zo handig, want als je wel over een hobbel of kuil gaat dan kunnen ze minder makkelijk hun evenwicht houden doordat hun hoofd helemaal vast zit in de stand omhoog.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)