Trailerladen ; Uitlaad probleem
Re: Trailerladen ; Uitlaad probleem
Tobago wou ook niet achterwaarts de tailer af (wou helemaal niet meer)
Ik wist waarom..
Voor ik hem kocht gevallen van klep op straat met ijs en sneeuw vond het vanaf toen al heel spannend, maar ging nog.
En laatst bij mij met voorkant op klep gevallen, want ging als hark eraf, klimlat brak en gleed op zijn snuit.
Achterwaarts (wat hij wel kende, maar niet op deze manier) gaan trainen.
Achterwaarts over plank met klimlatten erop getimmerd geoeffend.
Deze vervolgens voor de container van Sjol gelegd (die heeft helling) en daar gaan oefenen, container in en uit.
Klep ook nog aangepast. kokosmat tussen de latten geplakt.
(hij vond echt de latten eng en durfde niet op klep te gaan staan, stond met 4 voeten op A-4tje precies voor de klep als hark te bibberen.
En wij die arme Tobi maar uitlachen.)
En nu loopt hij er "gewoon" af.
Echter door los probleem is er klein laadprobleem ontstaan.
Maar moet zeggen stond vorige week met strandrit binnen 20 en 10 minuten op trailer.
Van de week weg geweest met vrienden en paarden die vaak mee gaan, hebben we er aanzienlijk langer over gedaan.
Wat voor klep heb je? heeft ze daar problemen mee?
Wil niet naar achteren hoe?
(Tobago ging tot aan klep en met 4 voeten precies voor klep staan,
bibberend en bevend, met 4 benen als harken. Als hij dan al bewoog
ging hij weer net zo idioot op de klep staan, wat gevaarlijk is, want
paard kan niet met 4 voeten op zo'n klein stukje balans bewaren. )
Ik wist waarom..
Voor ik hem kocht gevallen van klep op straat met ijs en sneeuw vond het vanaf toen al heel spannend, maar ging nog.
En laatst bij mij met voorkant op klep gevallen, want ging als hark eraf, klimlat brak en gleed op zijn snuit.
Achterwaarts (wat hij wel kende, maar niet op deze manier) gaan trainen.
Achterwaarts over plank met klimlatten erop getimmerd geoeffend.
Deze vervolgens voor de container van Sjol gelegd (die heeft helling) en daar gaan oefenen, container in en uit.
Klep ook nog aangepast. kokosmat tussen de latten geplakt.
(hij vond echt de latten eng en durfde niet op klep te gaan staan, stond met 4 voeten op A-4tje precies voor de klep als hark te bibberen.
En wij die arme Tobi maar uitlachen.)
En nu loopt hij er "gewoon" af.
Echter door los probleem is er klein laadprobleem ontstaan.
Maar moet zeggen stond vorige week met strandrit binnen 20 en 10 minuten op trailer.
Van de week weg geweest met vrienden en paarden die vaak mee gaan, hebben we er aanzienlijk langer over gedaan.
(Tobago ging tot aan klep en met 4 voeten precies voor klep staan,
bibberend en bevend, met 4 benen als harken. Als hij dan al bewoog
ging hij weer net zo idioot op de klep staan, wat gevaarlijk is, want
paard kan niet met 4 voeten op zo'n klein stukje balans bewaren. )
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Wat ik me afvraag.. Waarom duwen als je ook kan trekken? Klinkt heel fout, maar is heel logisch:
Voor losmaken, maar het touw wel over de voorstang slaan. Dan pak je het touw via de achterklep weer vast zodat je ook aan de voorkant stuur hebt en houdt. Trek daarna voorzichtig wat aan de staart (niet echt trekken, meer wat druk en richting geven) op de staart ten teken dat ze achteruit kan/mag/moet.
Weet niet of het werkt, maar het valt te proberen. Druk geven aan de voorkant was in ieder geval niet de oplossing, dus dan kijken of er andere manieren zijn.
Voor losmaken, maar het touw wel over de voorstang slaan. Dan pak je het touw via de achterklep weer vast zodat je ook aan de voorkant stuur hebt en houdt. Trek daarna voorzichtig wat aan de staart (niet echt trekken, meer wat druk en richting geven) op de staart ten teken dat ze achteruit kan/mag/moet.
Weet niet of het werkt, maar het valt te proberen. Druk geven aan de voorkant was in ieder geval niet de oplossing, dus dan kijken of er andere manieren zijn.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
ik ga echt niet aan een staart trekken, lijkt me super onlogisch, maar misschien dat t bij een ander werkt? ik probeer t iig niet uit
- Cindy+Uniek
ik zou ook de voeremmer proberen 
beter iets met voedel aanleren dan helemaal niet

beter iets met voedel aanleren dan helemaal niet

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Waarom is dat onlogisch? Als je ze naar voren wil hebben geef je toch ook druk op het halstertouw ten teken dat ze naar voren moeten? En trekken is een groot woord he? Misschien is vastpakken een betere omschrijving.Carolinef schreef:ik ga echt niet aan een staart trekken, lijkt me super onlogisch, maar misschien dat t bij een ander werkt? ik probeer t iig niet uit
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
Zhellie Orsta x Briggen
als ze al gespannen staan en je dan aan een staart trekt lijkt me toch niet dat je gewenste reactie zult krijgen, zal me iig erg verbazen als dat wel werkt, laat ik t zo zeggen 

Bedankt voor je reactie. Fijn dat het nu met Tobago al veel beter gaat, dat zal naar mate je hem vaker vervoerd steeds makkelijker gaanSjolvir schreef:Tobago wou ook niet achterwaarts de tailer af (wou helemaal niet meer)
Ik wist waarom..
...
..

Djinty is niet bang voor de klep, staat er desnoods op stil. Het zit hem puur in het achterwaarts gaan. Misschien is ze bang voor de nieuwe bestemming? Of toch het schuin uitladen?
Om even antwoord te geven op je vragen, de trailers die we gebruikt hebben.
De eerste, waarmee we haar bij Esther hebben opgehaald, had dwarslatten. (naar mijn herinnering, t'is al best een tijd terug) En de trailers die we daarna gebruikt hebben, waren allemaal "glad" met een soort antislip mat ofzo en kleine lage dwarslatten? Ik ben niet zo thuis in de trailer ondergronden

Ze wil niet naar achteren als in, ze weet dat we van haar verwachten dat ze er achterwaarts af gaat. Ze duwt zich, zodra we enige druk op haar voorhand brengen strak tegen de stang voorin.
De commando's die ze voor achterwaarts, normaal in het dagelijks leven, kent, Zijn voor haar staan en "achter" zeggen en met mn vingers voor haar knippen, en met mn hand op haar borst lichte druk geven en weer het stemcommando.
Het moet eigenlijk wel goed gaan als we haar met tussenschot uitladen, die draai kan ze nooit maken. We gaan het gewoon veel oefenen met tussenschot.
Ondertussen nog steeds geen bericht van Paardnatuurlijk.nl
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)

Gewoon heel hard slaan!!!
Nee grapje (voor de mensen die denken dat ik echt serieus ben).
Lastig, maar oefening baart kunst. Je hoeft natuurlijk niet altijd op pad te gaan om te oefenen. Je kunt ook, straks op de Vlist, de trailer die je mag lenen voor transport elke dag even gebruiken om te oefenen totdat het goed gaat. En ik zie ook het probleem niet van belonen met voer. Elke stap achterwaarts is een beloning. Desnoods leer je haar eerst de clicker aan. En, maar ik weet niet of je daarvan bent, je kan haar eens laten readen om te kijken of je kunt (laten) achterhalen waar het probleem vandaan komt.
Nee grapje (voor de mensen die denken dat ik echt serieus ben).
Lastig, maar oefening baart kunst. Je hoeft natuurlijk niet altijd op pad te gaan om te oefenen. Je kunt ook, straks op de Vlist, de trailer die je mag lenen voor transport elke dag even gebruiken om te oefenen totdat het goed gaat. En ik zie ook het probleem niet van belonen met voer. Elke stap achterwaarts is een beloning. Desnoods leer je haar eerst de clicker aan. En, maar ik weet niet of je daarvan bent, je kan haar eens laten readen om te kijken of je kunt (laten) achterhalen waar het probleem vandaan komt.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
#fulltimedreamchaser + M2+6
Hier hebben we ook een jaarling gehad die alleen wou omdraaien ook al paste het niet. Ik zeg volhouden. Goed de achteruit oefenen en dit ook in de trailer volhouden. Want nu ze eenmaal door heeft dat ze een aantal keer wel omgedraaid eruit mocht gaat ze dit natuurlijk steeds doen.
De aanhouder wint! En niet te bang zijn wel een keer streng te worden. Ze moeten ook leren dat ze om jou moet denken. En als jij zegt achteruit dan moet ze ook achteruit.
De aanhouder wint! En niet te bang zijn wel een keer streng te worden. Ze moeten ook leren dat ze om jou moet denken. En als jij zegt achteruit dan moet ze ook achteruit.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Voorvoeten op de klep met laten , dan er weer achteruit af, belonen.
Helemaal op de klep, achteruit eraf en belonen.
2 voeten in de trailer de rest nog op de klep, achteruit en belonen.
etc. Dit hoeft niet in een sessie maar kan in meerdere dagen achter elkaar gedaan worden...
Je kunt eens contact opnemen met www.2moons.nl
Helemaal op de klep, achteruit eraf en belonen.
2 voeten in de trailer de rest nog op de klep, achteruit en belonen.
etc. Dit hoeft niet in een sessie maar kan in meerdere dagen achter elkaar gedaan worden...
Je kunt eens contact opnemen met www.2moons.nl
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
En ? Al druk geoeffend, ik ben benieuwd hoe het nu gaat .
beetje late reactie misschien.
maar wij doen het met de jonge paarden altijd zo.
Als ze er eenmaal in staan, parkeren we de trailer in de bak of in de paddock, we doen de stang los, halstertouw los en uiteraard is de klep dan al open. we doen helemaal NIETS, niet duwen, niet trekken, zelfs niet tegen ze praten. Dan gaan we "weg" en laten het helemaal zelf uitzoeken hoe het werkt. de ene is er met een paar minuten uit, bij de ander duurt het een paard uur. Maar we doen dus helemaal NIETS. en uiteindelijk komen ze er altijd een keer uit. sommige doen een paar pasjes en gaan er dan toch weer in. Als het echt te lang duurt. (als ze er na 24 uur nog niet uit zijn bv) dan zet ik er een paard naast, en haal die er ook weer uit, meestal volgen ze dan gelijk. zo niet dan nog een paar keer.
Het is bij ons altijd gelukt op deze manier. Wel een trailer gebruiken met een schot zodat ze ook echt niet kunnen proberen te draaien.
misschien dat het ook bij een iets ouder paard zal lukken? je moet dus wel zeker weten dat je alle tijd heb en een thermoskan thee en een pak koek en een stoeltje meenemen.
sterkte ermee!
maar wij doen het met de jonge paarden altijd zo.
Als ze er eenmaal in staan, parkeren we de trailer in de bak of in de paddock, we doen de stang los, halstertouw los en uiteraard is de klep dan al open. we doen helemaal NIETS, niet duwen, niet trekken, zelfs niet tegen ze praten. Dan gaan we "weg" en laten het helemaal zelf uitzoeken hoe het werkt. de ene is er met een paar minuten uit, bij de ander duurt het een paard uur. Maar we doen dus helemaal NIETS. en uiteindelijk komen ze er altijd een keer uit. sommige doen een paar pasjes en gaan er dan toch weer in. Als het echt te lang duurt. (als ze er na 24 uur nog niet uit zijn bv) dan zet ik er een paard naast, en haal die er ook weer uit, meestal volgen ze dan gelijk. zo niet dan nog een paar keer.
Het is bij ons altijd gelukt op deze manier. Wel een trailer gebruiken met een schot zodat ze ook echt niet kunnen proberen te draaien.
misschien dat het ook bij een iets ouder paard zal lukken? je moet dus wel zeker weten dat je alle tijd heb en een thermoskan thee en een pak koek en een stoeltje meenemen.
sterkte ermee!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
haha ja zie mezelf al zitten op mijn campingstoeltje ,maar idd, de manier waarop is heel slim, zo hebben ze t zeker gelijk door op hun eigen manier en tempo
@Vera, goed idee, maar ben je niet bang dat ze zich bezeren aan de klep ?
Aurora schreef:@Vera, goed idee, maar ben je niet bang dat ze zich bezeren aan de klep ?
juist niet omdat het zonder dwang of stress gebeurt, kunnen ze zelf bepalen of ze wel of geen stap achteruit doen. Dus eventueel kunnen ze ook weer naar voren stappen.
In elk geval lijkt mij de kans op bezeren niet groter dan wanneer je ze uitduwt als ze het eng vinden. Het enige is dat het wel een hele tijd kan duren. Maar meestal als je je er niet mee bemoeit valt dat wel mee.
Muis Keurmerrie!
Zaterdag is het zover mensen! Dan word ze 2x uitgeladen, ik laat jullie weten hoe het gaat!
Djinty

Zoals sommige van jullie hebben kunnen lezen is het probleem opgelost! We hebben haar verhuisd in een 2paards met tussenschot, en dat word voorlopig onze vaste trailer. Ik zeg: Probleem opgelost!
Jammer dat ik nooit meer wat van paardnatuurlijk.nl heb gehoord
Topic mag dicht, bedankt voor de tips!
Jammer dat ik nooit meer wat van paardnatuurlijk.nl heb gehoord

Topic mag dicht, bedankt voor de tips!
Djinty