Hout vreten alles geprobeerd nu sambal???

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
kristelhans

Re: Hout vreten alles geprobeerd nu sambal???

Bericht door kristelhans » di 26 jan 2010, 19:27

Zo'n grote speelbal om af te leiden? (als het verveling is idd..)
roos

Bericht door roos » di 26 jan 2010, 20:51

Ik smeer teer op het hout werkt hier prima!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 27 jan 2010, 19:00

Ze hebben speelballen maar daar doen ze niks tot weinig mee... En als er iets mee gedaan word is het Elvis. Maar heb vandaag nog niet gehoord dat ze weer gevreten heeft aan het hout ben ook niet geweest en gister had ze ook niet gevreten dus misschien een extra dikke laag carbuleum toch geholpen
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
foss

Bericht door foss » wo 27 jan 2010, 20:34

Mijn tante haar paard stond bij mij op stal en begon ook overal in te bijten en was een beginnende luchtzuiger, toen heb ik mosterd op de stal gesmeerd ze vond het zo vies dat ze uiteindelijk opgehouden is.

Vond het wel zielig maar was wel blij dat het hielp.

De carboleum van vandaag de dag is niet meer zoals vroeger wie weet heeft iemand nog een oud blik staan dat werkt beter.
Succes ermee.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 28 jan 2010, 06:16

@ foss, een beginnende luchtzuiger heeft maagproblemen (en komt echt niet voort uit verveling is inmiddels allang bewezen) dan kan je dus wel dingen overal op gaan smeren, maar het lost het probleem niet op, namelijk dat je paard pijn heeft (meestal aan de maag) waardoor het dit gedrag vertoont

ik zeg niet dat het ook zo bij emy is, maar een maagonderzoekje of iig overleg met da zou in mijn ogen geen kwaad kunnen... als ze eenmaal zuigen komen ze daar niet meer van af (uniek staat al maanden in een luchtzuigvrije paddock, maar zodra ze ergens staat waar het wél kan, doet ze het ook en die heeft al jaren geen maagklachten meer, puur nog de verslaving van het zuigen)
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » do 28 jan 2010, 06:26

Cindy+Uniek schreef:en komt echt niet voort uit verveling is inmiddels allang bewezen
Sinds wanneer?? Naar mijn weten zijn ook de verschillende artsen het nogsteeds niet met elkaar eens. En persoonlijk weet ik zeker ook dat het zowel met verveling als maagklachten oid te maken kan hebben.

Levende bewijs dat dat niet zo is heeft een vriendin van mij in de wei staan. ;)

Maar om op het bijten terug te komen. Nan doet na het eten wel eens zo likken aan het randje van der stal. Als dat hout zou zijn zou dat niet goedkomen haha Dus een optie is van die aluminiumstrips. Misschien ook een idee voor bij jullie op sommige plekken? Weet natuurlijk niet hoe het eruit ziet.

succes!
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 28 jan 2010, 06:42

http://www.nmlhealth.com/c,5637,,/Lucht ... paard.aspx

http://www.bokt.nl/wiki/Luchtzuigen

http://www.boerenvee.nl/?page=nieuwsbericht&id=1248
(er zijn zelfs al bekende hengsten waarvan bekend is dat veel nakomelingen zuigen)

http://www.manege-liesbeuker.nl/luchtzuigen.htm

http://www.pavo.nl/gedrag/stalondeugden.html

kortom: vrijwel overal staat dat het nog niet geheel bewezen is, maar dat als het uit verveling zou ontstaan, een paard het de hele dag zou moeten doen omdat de endorfine maar vrij kort vrijkomt en weer snel weg is, terwijl bijna alle luchtzuigers voornamelijk zuigen rondom of na het eten... in alle bovenstaande artikelen kun je zien dat het vooral komt door -te weinig ruwvoer (een paard hoort zo'n 16-18 te kauwen/speeksel aan te maken) - verkeerd voer -stress - erfelijk
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » do 28 jan 2010, 07:26

Dus: emy kan tot een van allen behoren die het dus NIET doet ivm maagklachten.. ;)
want zoals je schrijft:
Het is dus niet bewezen (wat ik dus al zei) en bijna alle luchtzuigers.

MAar goed wil daarmee nancy haar topic niet "vervuilen" wilde alleen even zeggen dat het niet hoeft te zijn dat ze maagklachten heeft!

Nancy heb je foto's van waar ze aan bijt? Misschien krijgen we zo nog een idee wat eraan te doen!
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 28 jan 2010, 08:18

JoyceNan schreef:Dus: emy kan tot een van allen behoren die het dus NIET doet ivm maagklachten.. ;)
want zoals je schrijft:
Het is dus niet bewezen (wat ik dus al zei) en bijna alle luchtzuigers.

MAar goed wil daarmee nancy haar topic niet "vervuilen" wilde alleen even zeggen dat het niet hoeft te zijn dat ze maagklachten heeft!

Nancy heb je foto's van waar ze aan bijt? Misschien krijgen we zo nog een idee wat eraan te doen!

Ik heb zo geen foto's kan wel een foto maken van de paal die ze aangevreten heeft. Emy staat het trouwens ook te doen als ik haar sta te knippen. Dan gaat ze ook staan vreten aan die paal. Vandaar dat ik met zekerheid kan zeggen dat het Emy is :D
En of het verveling is. Ze loopt rond en neemt gewoon af en toe hier en daar een hap. Op veel verschillende plekken...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 28 jan 2010, 08:54

Je zou kunnen proberen om wilgentakken neer te leggen. Doen wij ook vaak en die worden dankbaar ontvangen door alle vier de paarden. Daar kunnen ze lekker aan knagen, takken van een berk kan ook. Het houdt ze lekker bezig. Wij hebben er ook een bij staan (geen luchtzuiger) die graag hout eet,
mijn luchtzuiger doet het niet :D.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » do 28 jan 2010, 12:24

nee mijn luchtzuiger vreet ook geen hout hoor (daar is ze ooit mee begonnen en is overgegaan in luchtzuigen) en ik hoop niet dat nancy mij verkeerd opvat, ik bedoelde alleen het zou een begin kunnen zijn van... of door maagproblemen!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 28 jan 2010, 12:33

Dat zou inderdaad zo kunnen zijn :j. Je ziet/ hoort het inderdaad vaker.
Maar het hoeft niet zo zijn. Het kan verschillende oorzaken hebben.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Plaats reactie