shet keuren?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
truus1970
Contacteer:

Re: shet keuren?

Bericht door truus1970 » wo 20 jan 2010, 21:04

houdini's zijn sommigen, maar ja, die heb je bij de fjorden ook.....kan me verhalen voor de geest halen..
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
nina1993

Bericht door nina1993 » wo 20 jan 2010, 21:46

Haha, onze hekken hebben over de scharnieren lange, kromgeslagen spijkers. Ze hebben de hekken er regelmatig uitgetild en dan hadden we ze voor het hotel staan. 1,5 km blindelings naar huis en daar waren ze zo mak als een lammetje.
Nu zijn de omheiningen shetproof, maar breekt er een fjordenjaarling doorheen 8)7 . Zo hou je altijd wat.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 22 jan 2010, 06:10

Ik vind Ulvy ook nogal eens terug in een wei waar IK haar iig niet neergezet heb. O:)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 27 jan 2010, 08:25

maar dan gelukkig wel In een wei. en niet ergens waar een paard niet thuis hoort
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Nu paardloos.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 27 jan 2010, 08:31

wij hebben bertus als shet van MP gekocht van een shetfokker in putten
hij was maar 6 tientjes en volgens mij achteraf een beetje zwak geweest, maar na 1 x schimmel (wat de andere paarden niet eens aangetast had) en wat extra voer vergaat het hem nu prima!

zijn achterbeentjes zijn niet zo bar sterk viel me al gelijk op, staan soms wat op slot of klapperen wat, mijn da en hoefsmid die hem beiden een keer gezien hebben zagen daar geen probleem in, kon heel goed overgaan als hij ouder wordt en hij hoeft verder natuurlijk ook weinig te doen!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 27 jan 2010, 08:31

Jasmijn kruipt heel soms onder de draad, maar dat is alleen vooral in het begin geweest.
En ik weet even niet wie het zei, maar met de hfbh de hals in de gaten houden, gaat bij Jasmijn niet op. Onze Jas is écht niet te dik, maar is in het verleden ooit eens bevangen geweest en dit steekt nu regelmatig de kop op. Moet zeggen dat het nu heel goed gaat, zelfs zo, dat ze al bokkend/steigerend door de wei vliegt. Nu met die harde grond is ze weer wat rustiger. Ennnn.... Jasmijn is heel erg lief tegen kinderen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » do 28 jan 2010, 17:24

Flower gaat nog niet onder een draad door als ze niet eens hoeft te bukken, hihi.. Lekker makkelijk dus!!

Bij kruizingen met minipaardjes zou ik wel goed op de stand van de achterbenen letten, ik weet niet of dat ook opgaat voor shets hoor.. Maar ik zie een hoop met rare achterbenen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 28 jan 2010, 18:41

ik was geloof ik die het zei van de hals. Dat gaat niet over als ze te dik zijn, maar als de manekam stijf op het paard ligt, ipv lekker heen en weer kunnen schommelen, dan worden ze overvoert en krijgen ze te veel.zal vast niet opgaan voor alles. Maar toen ik een periode dacht dat ze brok moesten hebben, kregen ze beide een manenkam van heb ik jou daar. Paardeboer in de buurt vertelde ook al, dat ze dan overvoerd zijn en een voorteken kán zijn
Nu paardloos.
Plaats reactie