Verharen
Re: Verharen
Jeskim is al wel begonnen, heeft ook onwijs kriebel!!
Bij Tea en Flower zit alles nagenoeg nog muurvast..
Bij Tea en Flower zit alles nagenoeg nog muurvast..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Yfke-lover
Hier ook al weer een haarbal zelfs in deze kou en met deken op 

Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
meestal beginnen ze in januari wel met verharen, maar dit jaar nog niet echt.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Sinds gisteren is Orlinde aan het verharen, en meteen flink!
Vorig jaar begon ze meteen na Kerst, nu dus iets later.
Vorig jaar begon ze meteen na Kerst, nu dus iets later.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Djinty verhaart ook al behoorlijk
Mag ook wel, ze had het best warm op stal.

Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)

(Stedjeblakken x Halldor)

Sylvy was vandaag niet normaal, nog wel geschoren.Maar kan alweer een trui breien ervan en mijn jas en rijbroek hebben extra voering gekregen! 

:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Vlin is ook begonnen. Zelfs mijn zadel zat na een ritje onder de haren.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
- kristelhans
Ooooohh! Hier ook een..pffff alles zit eronder! Stalbaas zei al..goh, hij haart best veel he?
Bij Aran zit alles nog vast.
Fjordenservies: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=30805
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Fjordenartikelen: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=28507
Mijn schilderijensite: http://www.freewebs.com/moniqueschilderijen/index.htm
Misschien een tip: voor het poetsen haal ik een zweetmes over Storm zijn rug en kont- gewoon zo'n plat plastic latje en dat gaat super! Niet te hard duwen en je schraapt alles er zo af. Misschien niet voor heel gevoelige paarden, maar mijn paardje kan wel wat hebben.
Het scheelt ook met je borstels, iets minder ontharen. Want er blijft nog wel het een en ander over.....
Het scheelt ook met je borstels, iets minder ontharen. Want er blijft nog wel het een en ander over.....
VERMIST CYNTHIA VAN DER HEIDE
Bij ons is het zweetmes ook vaak in gebruik bij het verharen, je kunt van die tweehandsdingen kopen met zo'n ribbelrand eraan, ideaal!!!stalone2 schreef:Misschien een tip: voor het poetsen haal ik een zweetmes over Storm zijn rug en kont- gewoon zo'n plat plastic latje en dat gaat super! Niet te hard duwen en je schraapt alles er zo af. Misschien niet voor heel gevoelige paarden, maar mijn paardje kan wel wat hebben.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Senna&Cajra
Zou de dikte van de wintervacht ermee te maken hebben of ze in hun eerste winter een strenge of milde winter mee maken?
Vanaf de tweede week dat er sneeuw lag begon Anton al flink met verharen. Hij is altijd de eerste, maar dat linkte ik altijd aan het dragen van de deken. Maar nu doet hij het ook, terwijl hij dit jaar geen deken op heeft.
En de rest van de paarden volgt hem langzaam op...
Persoonlijk heb ik het idee dat de dikte van de wintervacht er ook mee te maken heeft hoe goed het paard is. De drukkere (bloederigere) paarden zogezegd zitten namelijk altijd dunner in hun vacht dat de 'koelere' paarden...is mij opgevallen.
En de rest van de paarden volgt hem langzaam op...
Persoonlijk heb ik het idee dat de dikte van de wintervacht er ook mee te maken heeft hoe goed het paard is. De drukkere (bloederigere) paarden zogezegd zitten namelijk altijd dunner in hun vacht dat de 'koelere' paarden...is mij opgevallen.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ewald is al een paar weken aan het verharen. Zijn haren zijn ook heel erg lang, echt zo lang als mijn vingers. En blijven overal in plakken, haha. Nico was hem gister aan het borstelen, en zijn eigen haar zat volgekleefd met gele lange haren, grappig gezicht!
Eachann heeft een korter vachtje, en begint nu langzaam aan met verharen..
Wij gebruiken ook het zweetmes, met de kartelkant. En een ronde ros op een steeltje, met 3 verschillende ronde rondjes erin, ook met karteltjes.
Eachann heeft een korter vachtje, en begint nu langzaam aan met verharen..
Wij gebruiken ook het zweetmes, met de kartelkant. En een ronde ros op een steeltje, met 3 verschillende ronde rondjes erin, ook met karteltjes.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Doen die ribbels niet pijn dan? Zeker bij zo'n ijzeren zweetmes. Ik gebruik de gladde kant altijd!
VERMIST CYNTHIA VAN DER HEIDE
Hier is ook Zhellie alweer begonnen met verharen. De rest nog niet.
Ik gebruik de ijzeren roskam. Die heeft precies zo'n zelfde kartel als het zweetmes, maar dan in 4 of 5 delen. Dit kunnen ze prima hebben, meestal vinden ze het nog lekker ook.
Ik gebruik de ijzeren roskam. Die heeft precies zo'n zelfde kartel als het zweetmes, maar dan in 4 of 5 delen. Dit kunnen ze prima hebben, meestal vinden ze het nog lekker ook.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Hier zit alles nog vast, ze zijn dit jaar half geschoren dus wie weet werkt dat ook wel mee.
Elk jaar schoren we ze helemaal maar aangezien ik ze overdag veel buiten wil laten lopen werd dat vorig jaar te koud dus nu de onderste helft.
Ze staan natuurlijk wel onder een waterdichte gevoerde deken.
Elk jaar schoren we ze helemaal maar aangezien ik ze overdag veel buiten wil laten lopen werd dat vorig jaar te koud dus nu de onderste helft.
Ze staan natuurlijk wel onder een waterdichte gevoerde deken.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Lianne en Jamin zijn allebei al flink aan het verharen gegaan.
Coen is echt mega in de rui en Fayah ook.
Zortin en alco zijn beide geschoren geweest maar zijn ook aan het verharen.
Reitze is ook giga in de rui, maar die had ook een mega pak.(ben benieuwd wat daar onder vandaan gaat komen)
Zortin en alco zijn beide geschoren geweest maar zijn ook aan het verharen.
Reitze is ook giga in de rui, maar die had ook een mega pak.(ben benieuwd wat daar onder vandaan gaat komen)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Onze merries verharen ook enorm, had vandaag 2 flinke emmers vol haar eruit geborsteld
Norka dr vacht is zo dik, ze heeft het gewoon echt warm dus die laat echt alles los
Norka dr vacht is zo dik, ze heeft het gewoon echt warm dus die laat echt alles los
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015