massimo

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Marijke_

Re: massimo

Bericht door Marijke_ » do 07 jan 2010, 14:01

Het is ook gewoon heel moeilijk wie nu wel en wie niet goed is. Over iedereen is een slecht verhaal maar een heel goed verhaal te vinden. Ik heb er ondertussen ook al aardig wat voorbij zien komen en je gaat er vanuit dat ze verstand hebben van zadels en paarden. Een heel goed aangeschreven persoon hier uit de regio (die het hele land door gaat) heeft Ros ook laten doorlopen met een zadel van maarliefst 4-6 boommaten te krap! Met alle gevolgen van dien.
Het is gewoon heel lastig. Ik heb bij Ros zijn boommaat laten meten en aan de hand daarvan een zadel gekocht, dat nadien laten nakijken door iemand die het zadel dus niet aan me hoefde te verkopen. Vaak verdienen zadelmakers ook behoorlijk aan de verkoop van nieuwe zadels. Vervolgens nog een check door instructie/ fysio en nu lijkt het dan alsof ik het goede zadel heb. Ik heb een massimo trail, al vind ik die op dit moment ook niet optimaal liggen maar Ros is door het te krappe zadel heel veel bespiering kwijt geraakt en dat moet er eerst weer op voordat ik het nu weer goed kan laten opvullen. Ik rijd nu dus met een bontje (met uitsparing) en dan ligt het wel goed. Is niet optimaal maar op dit moment het maximaal haalbare.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 07 jan 2010, 14:12

jij hebt ook echt pech met je zadels.

Lukt het wat met dat wow zadel? Zo'n zadel lijkt mij ook super
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
nina1993

Bericht door nina1993 » do 07 jan 2010, 15:24

Als jij de centjes voor een Wow hebt kun je ook eens gaan kijken naar een Black Country zadel. Die worden op maat gemaakt. De goedkoopste was zo'n 1450 euro geloof ik. Heleen verkoopt ze en op hun site is haar werkwijze ook te zien. Wel weer alles wat je niet wilt eigenlijk, maar hier heb ik wel vertrouwen in. Zij is met Zhellie aan de slag geweest en weet echt waar ze het over heeft. Ze heeft ook de MSCF opleiding gevolgd, maar meer als aanvulling op haar eigen kennis. Ze voert een breder assortiment dan de meeste MSCF zadelmakers en is minder merkgebonden: www.rielklumper.nl
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 07 jan 2010, 18:57

De mevrouw van de Horsepower heeft ook de MSFC opleiding gedaan en meer idd, als aanvulling op haar reeds opgedane kennis! http://www.horsepower.nl Kan ik je echt aanraden..zij hebben een atelier in Rotterdam waar ze iedere week heengaan met zadels voor klanten om dingen aan te laten passen..de standaard MSFC paste ook niet op het paard van mijn stalgenoot maar met aanpassingen dus wel. Je kunt ze altijd even bellen.
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » do 07 jan 2010, 18:59

Frank Baines zijn ook maatzadels. Er zitten niet veel verdelers in NL, maar er zijn er wel enkele. Ben heeeel tevreden van de mijne, hij past erg goed op Jaldiña en gelukkig ook op Falco (zodat ik nu een tijdje verder kan tot ik weer wat gespaard heb)
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » vr 08 jan 2010, 07:00

Tamara schreef:heb die mevrouw gemaild wat kelly zei, die heeft zaldi, mar hier in de burt met anatomica weet ik niet zo.
O wat een ellende al die zadels :(:)
Een anatomica zal Karev ook niet gaan passen, want die heeft toch ook een korte rug.
Als je Callista laat komen, moet je echt de strada proberen, als die past heb je er nooit geen omkijken meer na.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
claudia

Bericht door claudia » vr 08 jan 2010, 08:01

~mirjam~ schreef:
Tamara schreef:heb die mevrouw gemaild wat kelly zei, die heeft zaldi, mar hier in de burt met anatomica weet ik niet zo.
Een anatomica zal Karev ook niet gaan passen, want die heeft toch ook een korte rug.

Nou, daar ben ik hen niet mee eens.
Zortin Alco en Coen hebben alle drie een korte rug en daar past een anatomica super op.
:))
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Kelly

Bericht door Kelly » vr 08 jan 2010, 08:15

Maar voor het mooie is het zadel wel te lang Clau ;)

Je hoeft er geen problemen door te krijgen maar de kans is wel groter :j
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » vr 08 jan 2010, 08:24

dat had ik , naja Nan, idd met een euroriding die ging kreupel lopen achter door mijn oude zadel. Dat was ook te lang
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 08 jan 2010, 08:50

yep, karev moet eigenlijk voor het goede 17 inch, maar daar pas ik niet in. De msfc had de oplossing, 17 inch kussen 17,5 inch zitdeel, perfect. Alleen lag ie niet goed helaas.

Wow kan dit ook.

Een zadel dat dus alleen én zelfde kussenmaat én zelfde zitmaat kan leveren vallen af, dat maakt het ook nog eens moeilijker
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » vr 08 jan 2010, 09:47

Ik heb een prestige topdressage.

Dat is een 17 inch(ik had een 18 van euroriding, maar de 17 pastte ze ook niet)

Een prestige valt qua zitting groot dus misschien te proberen?
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 08 jan 2010, 10:19

is een optie joyce.

Ik bennu in onderhaneling over een 2e handswow, vaneen wow dealer en fitter. Denk dat die wel een grote kans gaat maken.
Megan

Bericht door Megan » vr 08 jan 2010, 11:54

heee, ik las net je sms-je

Jeetje miena, jij hebt echt geen geluk met je zadels!! Wow bevalt mij erg goed. Informeer even bij Claudia (Claudje). Die zit helemaal in de WoW's en kan je denk ik wel advies geven over alle aanpassingen die mogelijk zijn.

groetjes,
Megan
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Ellebel

Bericht door Ellebel » vr 08 jan 2010, 12:25

Brutale vraag hoor; heb je van msfc gewoon je geld terug gekregen?
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 08 jan 2010, 13:32

@ellen: :)) , bijna alles. Zadel is een half jaar oud, en ik heb nooit voor al die keren voorrij kosten hoeven betalen, dus zadel was 1650, en krijg 1500 euro terug. Ben ik tevreden mee
Ellebel

Bericht door Ellebel » vr 08 jan 2010, 14:10

Tamara schreef:@ellen: :)) , bijna alles. Zadel is een half jaar oud, en ik heb nooit voor al die keren voorrij kosten hoeven betalen, dus zadel was 1650, en krijg 1500 euro terug. Ben ik tevreden mee
Wow, dat is dan wel weer erg netjes!
Plaats reactie