castreren?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
nancy imka

Re: castreren?

Bericht door nancy imka » wo 18 nov 2009, 10:15

En los in de wei en een gecastreerde hengst die gaat springen???? Ik moet de eerste keer dat dat gebeurd nog zien (bij de fjorden)...de meesten zijn de eerste paar dagen een zielepootje.
Nou dan hebben wij die ene uitzondering op stal staan. Elvis sprong namelijk de dag erna toen Emy kwam er gewoon boven op. Dan wel niet om te dekken maar te spelen. De dierenarts had idd ook gezegt dat hij er gewoon bij kon omdat hij waarschijnlijk niet zou springen maar dus toch :=

En het lijkt me sterkt dat het qua ras verschilt of het zwelt of niet... Bij ons zei de dierenarts ook niks aan doen. Ik kom morgen kijken als zn temp te hoog is anders hoeft dat zelfs niet. Er is dus uiteindelijk ook helemaal niks aan gedaan! En het is super snel en netjes dichtgegaan +:)+
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Kelly

Bericht door Kelly » wo 18 nov 2009, 10:41

Ik had het ook over het springen hoor ;)
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » wo 18 nov 2009, 11:04

yvette schreef:Coosje is naar Utrecht geweest. Vond ik wel zo veilig, omdat ik niet genoeg aanwezig kan zijn op stal om hem in de gaten te houden. Kosten vielen me ook reuze mee.
Ik heb dit bij ons mini hengstje ook laten doen, maandag kwam hij, rustig aan nuchter gemaakt.
Dinsdag middag geholpen en donderdag hebben we hem opgehaald.

Toch even fijn dat ze hem in de gaten houden.
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 18 nov 2009, 17:04

Kelly schreef:Ik had het ook over het springen hoor ;)

Oh zo ik dacht dat je bedoelde dat het ene ras er meer op reageerd als de ander...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » do 19 nov 2009, 11:54

Ekdal is gecastereerd en had echt een flinke ontsteking. Thank God dat het goed is afgelopen want de DA zag het toentertijd wel somber in(het was echt mega dik..tergrote van de ballen zeg maar....maarja die waren weg).
Daarna AB gehad en is het over gegaan!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Plaats reactie