Hengstentanden

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Sjolvir

Re: Hengstentanden

Bericht door Sjolvir » do 29 okt 2009, 20:00

Vertaling was speciaal voor Roos... :D
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
roos

Bericht door roos » do 29 okt 2009, 20:03

Heel lief van je Do...ben echt een oen met talen, met rekenen, met wat eigenlijk niet...en toch ben ik juf...
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 29 okt 2009, 20:07

Haha Roos, op FW mag de juffenknop even uit! Ik ben ook wel benieuwd op welke leeftijd tanden er uit gaan vallen...als dat al kan?
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » do 29 okt 2009, 20:11

In principe blijven ze zitten.. Echter.. vaak sneuvelen ze door ahum.. paardentandarts.. of gewoon doordat ze gaan onsteken en los raken en eruit vallen.

Zijn niet zulke tanden en keizen als bij de rest van het paard die steeds langer blijven groeien en met eten af moeten slijten.

Overigens Roos, schrale troost, heb universiteit gedaan en kan nog steeds geen Nederlands..
Tegen mijn Nederlands was geen juf opgewassen, volkomen kansloos zij en ikke, dus uiteindelijk op vwo met een 5 voor NL geslaagd..
Kon op de lagere school al geen stukje tekst foutloos overschrijven, is dus nooit goed gekomen.. Mocht daarom ook niet naar de havo..
Kan dat overigens nog steeds niet..

Zo zie je maar, met potjes latijn en ongeveer goed geschreven woorden kom je een heel eind, aangezien we elkaar prima begrijpen, toch????

Overigens is die brave merrie van mij eigenlijk een ontzettend dominant monster, altijd al chef geweest.
Beetje opvoeding doet wonderen.
Vandaar misschien wel die mooie voor merrie grote tandjes... (tandarts die ooit rondsnufte in haar mond, wou
niet geloven dat ze een merrie was.. nou net of ik dat van mijn eigen paard niet zou weten }-) }> )
Laatst gewijzigd door Sjolvir op do 29 okt 2009, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
roos

Bericht door roos » do 29 okt 2009, 20:12

Naar mijn weten worden tanden er op een gegeven moment vanzelf uitgedrukt (ik bedoel dus niet het wisselen he, maar het echte uitvallen van tanden van ouderdom)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 29 okt 2009, 20:14

Kan me Beer echt niet als bejaarde voorstellen met een tandenloos bekkie...haha als het goed is blijft ie wel zolang bij me!
roos

Bericht door roos » do 29 okt 2009, 20:18

Nouja als paardentanden uitgaan vallen zouden ze in de natuur gewoon doodgaan(nouja op een gegeven moment dan)maar wij mensen hebben slobber etc bedacht, maar of dat nou de oplossing is? Ik neem aan dat de organen dan ook wel hun beste tijd hebben gehad?!?

Ik stel je gerust; danc is 23 en heeft alles nog ;)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 29 okt 2009, 20:23

Dan hebben we nog 19 jaar te gaan...haha dan ben ik bijna 50!! Hoe gaaf is dat..echt een paard voor het leven..
Plaats reactie