Rode bloedwormen?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Marloes

Re: Rode bloedwormen?

Bericht door Marloes » za 17 okt 2009, 20:39

Annemarie schreef:Hoe weet ik eigenlijk hoe erg de besmetting is? DA raadde toch equest aan, maar heb zelf ook al wel eens gehoord dat het geven hiervan bij een erge besmetting soms averechts werkt. He gets, ben nu al zenuwachtig als straks die equest erin gaat :\ .
Voor zover ik weet alleen via bloedonderzoek, aangezien deze wormen niet altijd te zien zijn in de mest.
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 17 okt 2009, 20:56

Volgens mij ga ik de DA nu nog eens bellen, weet het nu ook niet meer eigenlijk. Er zijn zoveel verschillende aanpakken/suggesties. Sinds vandaag vind ik trouwens geen rode wormen meer in de mest. Alleen de eerste 2 dagen na de equimax?? :? Is dat nou logisch of onlogisch. Heb geen idee eerlijk gezegd.

Verder geef ik zoals geadviseerd over anderhalve week de equeat pramox en als ik het dan nog niet vertrouw laat ik maar mestonderzoek doen en/of bloed trekken denk ik. Weten we het zeker.

@Cindy: ik denk dat ik maar wel mest blijf scheppen ja. Ik krijg het er wel van in de rug maar in de ontwormfolder van de DA stond ook dat het toch beter is.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Marloes

Bericht door Marloes » za 17 okt 2009, 21:14

Daar liep ik toen ook tegenaan hoor. Ik kreeg overal verschillende adviezen toen mijn haflinger bloedworm had. Mijn eerste dierenarts was erbij toen ze er voor het eerst uitkwamen. In één mesthoop echt tientallen van die krioelende wormpjes, zo vies! Maar zij deed er niets aan, ging vanzelf wel over zei ze! 8)7 Die heb ik toen gelijk gezegd dat ik per direct een andere dierenarts zou bellen!

Succes er in ieder geval mee!
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » zo 18 okt 2009, 06:39

ja die rugpijn heb ik helaas ook mee te kampen (al helemaal met die wervel die ingedeukt is) en voor nek en schouders loop ik al iedere week bij de fysio :roll:
maar ik krijg wel hulp van mijn vader af en toe en van leen misschien kan jij ook iemand vinden die je helpt?
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Plaats reactie