Cherity - opfok? update na de handelaar!

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Cindy+Uniek

Re: Cherity - opfok? update.....

Bericht door Cindy+Uniek » vr 31 jul 2009, 16:15

@ dorothea, ik kan ook zeker wel in jullie mening inkomen, maar dat is voor mij niet de reden om haar te moeten houden en mezelf op kosten jagen....

ik ken mijn DA vrij goed en zijn vriendin ook en als hij om deze redenen haar zou inslapen, had hij dat gedaan, ik heb het ook een keer voorzichtig laten vallen

maar als ze over die lawsonia heen groeit en iemand haar gebit netjes bijhoudt, hoeven die benen geen probleem te zijn voor recreatief werk of gezelschapspaard, want ze heeft er zelf geen pijn aan en wellicht bestond de kans dat het misschien nog wel beter zou worden als ze ouder groeide.... en de kans dat iemand haar koopt om op flink niveau mee te gaan trainen is erg klein.....

@ thessa, ja het is ook erg snel gegaan op deze manier en ik heb bewust gezegd dat ik het niet wil weten, ik maak me soms nog steeds druk om arie (daar heb ik nog goed contact mee) en wil gewoon niet nóg een paard waar ik me druk om blijf maken.... dus het klinkt een beetje hard, maar dan is het uit het oog uit het hart en daar zijn we dan even heel nuchter in geweest....
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Leentje

Re: Cherity - opfok? update.....

Bericht door Leentje » zo 02 aug 2009, 18:03

sorry, ik ben net iemand die snel een oordeel velt, maar mij bekruipt toch ook echt he tidee dat jij (sorry,weet het niet netter te brengen) echt in een "consumptiemaatschapij" leeft,ook wat je dieren betreft.

de meeste handelaars zal dit dier niet als gezelschapspony slijten,maar haar gewoon als heel gezond dier verkopen aan een gezin met kinderen,leuk waar heel het gezin straks "plezier" aan beleven.
en dan nu maar hopen dat die wel veel geld hebben voor al die "ellende"
waar jij het over hebt.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Cindy+Uniek

Re: Cherity - opfok? update na de handelaar!

Bericht door Cindy+Uniek » zo 02 aug 2009, 18:44

Updateje

heb nog toch nog eventjes de handelaar gebeld (ja ik ben ook echt wel een mens van vlees en bloed hoor)
ze staat inmiddels bij een vriend van hem in het volle weiland en daar mag ze voorlopig eerst een lopen tot ze dikker is en meer uit gegroeid is en daarna kijken ze samen verder...

@ heleen, ze kan ook prima als recreatiepaard gebruikt worden heeft de DA gezegd.... en er was ook nog een kleine kans dat het misschien nog uit zichzelf recht zou trekken (of in ieder geval beter dan het nu was) maar ze heeft er geen pijn aan! maar ik kan al recreatief rijden met uniek en dj(straks dan)
het was een superlieve merrie dus voor een gezin zou het ook een perfect paard zijn, maar niet voor de dressuursport en daar ging het mij om.....
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » ma 03 aug 2009, 07:04

Wat fijn dan dat je paard zo "goed" terecht komt, dat kwamen alle oude pony's van onze manege ook altijd, bij een oud vrouwtje met een stukje wei en die wilden álle pony's hebben... :o?

Ik heb niet gezegd dat je 'm zou moeten houden, ik bedoelde dat al die kansen van áls dit, áls dat zo klein zijn, ik voor het paard gekozen had (ja, dus spuitje) i.p.v. de ellende naar een ander. Maar goed, ik heb genoeg gezegd denk ik...
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 03 aug 2009, 07:20

Naisven schreef:Wat fijn dan dat je paard zo "goed" terecht komt, dat kwamen alle oude pony's van onze manege ook altijd, bij een oud vrouwtje met een stukje wei en die wilden álle pony's hebben... :o?

Ik heb niet gezegd dat je 'm zou moeten houden, ik bedoelde dat al die kansen van áls dit, áls dat zo klein zijn, ik voor het paard gekozen had (ja, dus spuitje) i.p.v. de ellende naar een ander. Maar goed, ik heb genoeg gezegd denk ik...
@ marieke, ik snap het ook wel hoor, maar heb het echt een keer voorzichtig laten vallen bij hem en hij zei duidelijk dat ze geen pijn had.... en dat voelt voor mij dan ook verkeerd, want ze kán nog een leuke toekomst krijgen, maar niet als sportpaard helaas....
en ik ben ook blij dat iedereen eerlijk zijn eigen mening geeft en ik voel me op het moment ook één grote dwaas door dit met cherry en de dieren thuis.... ik loop me de hele dag af te vragen waar ik goed aan doe en barts dan weer in janken uit.... maar als ik dan weer om mee heen kijk walg ik ervan hoe snel het vies wordt terwijl we net zo'n mooi eigen huisje hebben....

nou goed ik kon het niet laten hem even te bellen en het was gelukkig goed bericht...
brendaatjuh

Bericht door brendaatjuh » ma 03 aug 2009, 07:23

dat is toch wel een beetje goed nieuws. misschien komt ze nog wel goed terecht :))
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 03 aug 2009, 07:41

Dacht je nou heus Cindy dat als je je paard meegeeft met een handelaar dat ze dan goed terecht komt. Of ze wordt als gezond paard iemand aangesmeert die er weinig verstand van heeft of ze wordt vet gemest om vervolgens op transport te gaan naar Italië of. En is dat dan wat je wilt voor haar. Ik had je wijzer gedacht wat dit betreft. Je weet het altijd zo goed voor anderen en dan nu dit........

Edit: Ik wil er nog wel even aan toevoegen dat ik snap dat je nu niet lekker in je vel zit zo vlak na de operatie en al het emotionele wat daar bij komt kijken maar toch....
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 03 aug 2009, 08:11

Ik had ook een andere keuze gemaakt, ik had het dier waarschijnlijk in laten slapen of een andere oplossing gezocht, maar welke keuze ik gemaakt had is helemaal niet van belang. Cindy maakt een keuze, het was haar dier en of je het er nu wel of niet mee eens bent lijkt het mij niet nodig om dingen te zeggen als ik had je wijzer ingeschat. Natuurlijk ieder zijn eigen mening, maar ook Cindy heeft vanzelfsprekend recht op haar mening en is oud en wijs genoeg om haar eigen beslissingen te nemen. Iedereen is weer anders en pakt dingen op een eigen manier aan :).
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 03 aug 2009, 08:14

Ik hoop dat je nieuwe veulen langer bij je blijft.
Ben het met Heleen eens dat je wel erg makkelijk met je dieren omspringt en blijkbaar weinig leert van de 'pech' die je tot nu toe hebt gehad. Jammer.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 03 aug 2009, 08:18

dankjewel marijke....

we hebben idd een keuze gemaakt en ik blijf me nu verdedigen, ik had het ook liever anders gezien! dat ik gewoon met haar leuk de sport had ingekund...
ik kreeg zojuist een mailtje terug van de fysio (de vrouw dus ook van mijn DA) en die vond het een dappere en slimme keuze

ik weet 100% zeker dat als hij haar had kunnen inslapen hij dat gedaan had voor me.....

@ yoline, ja dat hoop ik ook ;)
en zoals ik al aangaf, als mijn vader niet zo gereageerd had, was er gewoon voorlopig niks meer bijgekomen! en ik zei gister nog tegen leen 'als er ook weer wat met deze gebeurd kap ik helemaal met de paarden...'

wat moet ik daarvan leren? dat ik maar niks meer moet kopen? dat ik het dan maar met de fjordjes moet doen terwijl ik zo graag een rijpaard wil?

jullie doen net of ik het leuk vind ofzo?!
yvette

Bericht door yvette » ma 03 aug 2009, 08:24

Tsja, zoveel commentaar is wel te verwachten als je je hele 'hebbe en houwe' zo op internet plaatst. Mensen hebben nou eenmaal overal een mening over.
Mijn mening? Iedereen moet lekker voor zichzelf beslissen en ik hoop oprecht dat jij en je beestenboel vanaf nu meer geluk hebben...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 03 aug 2009, 08:27

yvette schreef:Tsja, zoveel commentaar is wel te verwachten als je je hele 'hebbe en houwe' zo op internet plaatst. Mensen hebben nou eenmaal overal een mening over.
Mijn mening? Iedereen moet lekker voor zichzelf beslissen en ik hoop oprecht dat jij en je beestenboel vanaf nu meer geluk hebben...
dat is zo.... en aan de ene kant denk ik dan ook 'dom dat ik het er allemaal eerlijk op zet'

aan de andere kant denk ik 'jullie merken of horen vanzelf het eea en gaan dan ook vragen stellen en dan is het net of ik het allemaal maar stil wil houden'
al zou dat me een hoop commentaar besparen, aan de andere kant vind ik dat ook op sommige gebieden terecht....

ik hoop gewoon dat ik als de hond en de katten weg zijn en nu met wannahave erbij eens rust in de tent krijg zowel thuis als in mijn hoofd en dan is het hopelijk helemaal klaar met het heen en weer gedoe en weet ik wel dat ik geen dieren meer in huis neem en als het met wannahave fout gaat ik stop met de paarden, zover is het voor mij ook al
Esther

Bericht door Esther » ma 03 aug 2009, 10:40

Ik vraag me alleen af of je DA kosten op kunt brengen. Je schrijft dat je niet al te ruim zit, je wil een kindje. Het is heel mooi dat je vader dat veulen voor je wilt kopen, maar stel dat het veulen, of DJ of Uniek of een andere wat krijgt, kun je dan de DA kosten betalen zonder dat je weer een paard weg moet doen?? Ik blijf het zeggen de aanschafprijs is in de meeste gevallen het geld niet.. Het onderhoud, de stalling en DA kosten dat zijn de echte kosten..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » ma 03 aug 2009, 10:42

Ik geloof dat jij op het moment een beetje te veel voor de kiezen krijgt en dat vind ik ontzettend sneu voor je. Je hebt een beslissing genomen die voor jou het beste was en ik kan uit je verhaal lezen dat je het ook niet "zomaar'doet, andere mensen kunnen niet in je hoofd kijken dus kom op er is ergens een leuk paardje voor je dat je een levenslang plezier geeft.
Tuurlijk zit er een andere kant aan dit verhaal maar als je geen geld hebt voor de DA kosten wordt je soms ook gedwongen tot een keuze dus mensen een mening mag maar veroordelen vind ik een beetje ver gaan!
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 03 aug 2009, 10:44

Esther schreef:Ik vraag me alleen af of je DA kosten op kunt brengen. Je schrijft dat je niet al te ruim zit, je wil een kindje. Het is heel mooi dat je vader dat veulen voor je wilt kopen, maar stel dat het veulen, of DJ of Uniek of een andere wat krijgt, kun je dan de DA kosten betalen zonder dat je weer een paard weg moet doen?? Ik blijf het zeggen de aanschafprijs is in de meeste gevallen het geld niet.. Het onderhoud, de stalling en DA kosten dat zijn de echte kosten..
@ esther, de stallingskosten heb ik in feite van 1 paard.... door onze eigen stal
als er met één van mijn paarden iets onverwachts gebeurd kan ik altijd op mijn vader terugvallen dit heeft hij me ook altijd gezegd....
daar kan ook iedereen het zijne weer van denken

we zitten nu niet ruim, omdat ik werkloos ben, ik ben hard op zoek en neem aan dat ik ook snel weer aan de bak kan/ga

zodra de bak af is ga ik nog 3 of 4 stallen/plekken verhuren wat ook weer wat oplevert (en ja ik maak een stallingovereenkomst)
en mocht ik dat grote weiland erbij kunnen gaan huren, zal dat nooit veel zijn omdat het via een bekende is en dan wil Mark misschien ook wat veulens erbij zetten van hem, wat me ook meer oplevert dan kost....

dus daar ben ik niet zo bang voor
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 03 aug 2009, 10:45

Yfke-lover schreef:Ik geloof dat jij op het moment een beetje te veel voor de kiezen krijgt en dat vind ik ontzettend sneu voor je. Je hebt een beslissing genomen die voor jou het beste was en ik kan uit je verhaal lezen dat je het ook niet "zomaar'doet, andere mensen kunnen niet in je hoofd kijken dus kom op er is ergens een leuk paardje voor je dat je een levenslang plezier geeft.
Tuurlijk zit er een andere kant aan dit verhaal maar als je geen geld hebt voor de DA kosten wordt je soms ook gedwongen tot een keuze dus mensen een mening mag maar veroordelen vind ik een beetje ver gaan!
dankjewel...

soms baal ik er ook echt van dat ik het zo heb neergezet, ik weet dat je altijd minder leuke reacties ergens op krijgt, maar jullie mogen ook gerust weten dat ik me er persoonlijk erg veel van aantrek en het me echt niet lekker zit...
Esther

Bericht door Esther » ma 03 aug 2009, 10:48

Als er iets met mijn paarden gebeurt springen mijn ouders ook bij hoor, als het zelf niet lukt..
Zit ook wel in dezelfde positie als jij, stallingskosten blijven bijna even hoog, alleen wat meer hooi..

Het ging mij er vooral om dat je niet weer iets hoeft te verkopen als het weer mis gaat..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » ma 03 aug 2009, 10:50

zag in een ander forum onderdeel dat je vader een ander veulentje voor je geregeld heeft wie weet je toekomtige droom rijpaard veel plezier hiermee eindelijk een positief ding in je leven :+
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Krista

Bericht door Krista » ma 03 aug 2009, 11:03

Cindy ik denk als iedereen open en bloot zn hele handel en wandel op inet zou zetten er wel veel meer mensen veel commentaar zouden krijgen. Je openheid is je valkuil denk ik ;)
Neemt niet weg dat ik jouw verhaal ook nogal als een ondoordacht geheel vind overkomen. Natuurlijk heb je het ook niet zo gewild allemaal dat snapt iedereen wel maar het valt nou eenmaal beter in goede aarde als je tig keer van auto verandert dan dat je maar dieren aan blijft schaffen en op blijft ruimen :D .
Ik vind er op zich niks mis mee als een paard niet aan je verwachtingen voldoet of je niet past je er een andere oplossing voor zoekt. In jouw geval had ik de jaarling denk ik voor de dood weggedaan hoe hard dan ook. Bespaar je zowel het dier als toekomstige eigenaren een bak ellende. Maar dat is een keuze die iedereen voor zich moet maken.
Ik kan je maar 1 advies geven en dat is denk voortaan goed alles over vantevoren. Maak een worst case scenario bij alles wat je in huis haalt dan begin je er ook niet zo snel aan. Zeker omdat je ook graag een kindje wilt. De mensen die ik ken met een baby komen namelijk nog nauwelijks aan hun paardenhobby toe, dat is op zich al schipperen om uberhaupt nog te kunnen rijden, laat staan meerdere paarden te verzorgen of trainen.
Wens je heel veel geluk met je nieuwe veulen!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 03 aug 2009, 13:42

@ esther, nee dat is niet meer de bedoeling nee :D

@ yfke-lover, ja idd thanx :D

@ krista, ja mijn eerlijkheid is ook mijn valkuil.... en ja we hebben te snel dieren in huis gehaald... maar deze dieren staan wel onder contract bij waar ze vandaan komen en die gaan ook een nieuw thuis voor ze zoeken, dus dat zijn altijd iig mensen die bewust naar een asiel/dierentehuis komen

@ krista, en cherry, ja nu iedereen zo hard zegt 'had m een spuitje gegeven' maar als ik dat had gedaan, wees eens eerlijk, denk je niet dat ik dan heel veel reacties had gekregen dat dat ook weer fout was? want ze had geen pijn en kán nog een leuk recreatiepaard worden? of voor gezelschap dienen? ik denk dat het in dat geval ook fout was geweest in vele ogen...

als ik arie een half jaar langer had gehouden, was ik nooit meer van paarden gewisseld, want had ik net op tijd mijn eigen stal gehad.......

nou dan heb ik pech gehad met cherry en dan nu héél toevallig gelijk die nieuwe, maar dat is ook alleen omdat mijn vader me aanbod het voor te schieten?! het is echt niet zo dat ik alles maar krijg, alleen maakt het hem niet uit in welk tijdsbestek dat terug komt....

ik hoop nu gewoon dat dit mijn droom-rijpaardje wordt en dat ik niks meer hoef te veranderen.......

en met kinderen, ik zie juist ook heel veel mensen om me heen die het juíst wel goed kunnen combineren, vergeet niet dat ik inloopstallen heb, dus ze krijgen continue beweging, ik ga tzt iemand betalen om de mest te verwijderen, dus ik hoef alleen maar te poetsen en op te stappen :D
(en daarkomtbij, ik ben nog niet 1,2,3 zwanger :D)
en leen zijn moeder wil heel graag veel gaan oppassen roept ze nu al en anders kan ik 's avonds als leen thuis is, daar hebben we het ook al wel over gehad....

ik ben ook niet van plan om ze alledrie zelf te gaan rijden, met uniek ga ik nu gewoon leuk fokken en komt heus wel weer een verzorgstertje voor, volgend jaar eerst eens met dj beginnen en dan duurt het nog 2 jaar voordat deze iets kan.... het scheelt gewoon zoveel dat het ons haast niks kost....
Plaats reactie