dazen en muggen

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Jankeke

Re: dazen en muggen

Bericht door Jankeke » ma 22 jun 2009, 11:37

Marijke_ schreef:Deet kan je ook halen bij het kruidvat. Het is juist de citronella die ze niet meer mogen verkopen. Het zit nog in dezelfde verpakking maar het heet nu Deet :).

Ik maak zelf een mengsel van eucalyptus badolie (action), potje Deet (kruidvat), scheutje azijn en dan aanlengen met water. Een oplossing die bij mij tegen de dazen werkt en vele euro's scheelt in de portemonnee. .[/i]
Ok marijke! Ik wist dat er iets verboden was maar citronella.........dat was het laatste wat ik dacht. Maar in ieder geval bedankt voor je berichtje.
Jouw eigen brouwsel lijkt me ook wel iets. Doe je dat nog met bepaalde hoeveelheden of zo gewoon "op het oog". Dit mengsel is in ieder geval wel het proberen waard.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 22 jun 2009, 14:23

Ik doe het inderdaad een beetje op het oog. Ik doe alles in een sprayflacon het kleine potje Deet doe ik er wel helemaal en een bodempje badolie. Het bestaat dus voor het grootste gedeelte uit water. Het krijgt wel een beetje een chemisch kleurtje (heel groen :D). Vorig jaar ben ik een keer met Amber gaan rijden en Fjordy had behoorlijk last van dazen en Ros bijna niet. Het is niet zo dat ze helemaal niet komen maar af en toe eentje van een hals of kont afmeppen is toch fijner dan bijna opgevreten worden.

Het valt me wel op dat de dazen er dit jaar al weer vroeg waren. Dat belooft niet veel goeds...Als ik in een zwerm terecht kom zet ik meestal een drafje of galopje in dan ben je ze vaak ook zo weer kwijt.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 23 jun 2009, 10:24

BremseBremse heb ik nog niet uitgetest, maar de Atex Daasspray doet goed zijn werk.
Verder heb ik wel eens van die zelf-thuis-brouwsels getest... nou de een trok nog meer insecten aan dan de andere :n
Maar misschien deed ik wel iets verkeerd :?

Met Rian mag ik maar een bepaalde tijd draven, dus ik kan niet altijd even in draf of galop sprintje de dazen eruit rijden.
Want ze mag in draf alleen maar rustig draven, en dat is net te langzaam om die dazen af te schudden.
Ik probeer altijd vaak wel dat ze op de hals gaan zitten om ze dan te meppen :D

Rian ging ook schuren van de knoflook, want toen ik stopte met de knoflook, stopte het schuren nagenoeg.
En ze heeft daardoor ook tegen bloedarmoede aangezeten, dus dat krijgt ze niet meer.

Hebben dazen eigenlijk net zo veel nut voor de natuur als muggen?
Plaats reactie