Zadel maatje errug breed?
Re: Zadel maatje errug breed?
Jammer Viv! Is altijd gemakkelijker als ze in de meest gangbare maten passen.
Ik ben vanmiddag druk bezig geweest en qua boommaat zou ik met de volgende merken uit de voeten kunnen:
Fryso, Massimo, Anatomica en Sommer
Sommigen zijn wel prijziger dan anderen.
Fryso heb ik toevallig 2 zeer negatieve reacties van voorbij zien komen (a la "rug van mijn paard mee kapot gereden") dus ik moet me er echt nog in verdiepen om te kijken of die 2 reacties terecht kunnen zijn of juist niet.
Ik ben vanmiddag druk bezig geweest en qua boommaat zou ik met de volgende merken uit de voeten kunnen:
Fryso, Massimo, Anatomica en Sommer
Sommigen zijn wel prijziger dan anderen.
Fryso heb ik toevallig 2 zeer negatieve reacties van voorbij zien komen (a la "rug van mijn paard mee kapot gereden") dus ik moet me er echt nog in verdiepen om te kijken of die 2 reacties terecht kunnen zijn of juist niet.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
-
Ik moet zeggen dat ik niet veel van boommaten weet. Ik weet wel dat ik ben begonnen met een Hubertus. Werd me toen aangeraden voor mijn fjord. Ik moet zeggen dat ik mezelf erg doorreed op dat zadel. Heb hem later verkocht aan iemand met een haflinger.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Als een zadel niet goed past rij je idd de rug kapot. hoeft niet aan het merk te liggen maar ligt veelal aan de gene die is komen passen 
Sommer is bijna nergens te koop, heb ik ook al naar gekeken.
Ik laat Ninon van Zadelatelier langekomen.

Sommer is bijna nergens te koop, heb ik ook al naar gekeken.
Ik laat Ninon van Zadelatelier langekomen.
Mee eens. Tjo paste qua dresuurzadels ook in de standaard uit het rek maat. Cadiz heeft een hele andere bouw en veel bredere schoft en schouderpartij, veel platter. Die heeft duidelijk een hele andere boommaat nodig en geen dieetClaudje schreef:Dit vind ik wel een beetje kort door de bocht eigenlijkJeempie schreef:No offence naar jou toe Yvon, maar ik begrijp niet goed waarom iedereen van die enorm brede bomen nodig heeft op zijn fjord. De mijne lopen allemaal met een normaal zadel en een normale boom en als ik merk dat ze er te breed voor worden blijkt eigenlijk gewoon dat ze te vet aan het worden zijn.
Eventjes op dieet en het zadel zit weer als gegoten! Stuk gezondere en goedkopere oplossing dan een maatzadel!
Veel mensen gaan er aan voorbij dat de gemiddelde KWPN'er maat 33 heeft, ook al blijft iedereen maar denken
dat ze standaard allemaal maat 31 hebben. Ga er maar van uit dat 80 % van de paarden in Nederland met een
slecht passend zadel gereden worden, waarvan het overgrote deel niet past omdat de boom te smal is. Ullwinn
was bijvoorbeeld absoluut niet vet, maar heeft gewoon echt brede schouders en daardoor wel boommaat 34/35.

- margalorenz
Ik heb een aantal maanden terug een massimo trail bommaat 36 aangeschaft en ik wil nooit meer wat anders!!!!
Ik doe er alles mee. Vna een beetje dressuur tot een sprongetje tot (als het weer wat mooier weer wordt) naar buiten. Het zit heerlijk en past Zirsta erg goed. Ik heb het zadel gekocht bij greendistace en Zirsta is goed opgemeten. We kwamen op boommaat 36 uit.
Voordat ik dit zadel kocht heb ik ook een aantal andere gehad, waaonder een jc onyx. Dat is een leren veelzijdigheidszadel. Deze was ook maat 36. Die zijn net weer wat goedkoper, maar ik moet zeggen dat de massimo mij beter bevalt.
veel. succes met je zoektocht!
Ik doe er alles mee. Vna een beetje dressuur tot een sprongetje tot (als het weer wat mooier weer wordt) naar buiten. Het zit heerlijk en past Zirsta erg goed. Ik heb het zadel gekocht bij greendistace en Zirsta is goed opgemeten. We kwamen op boommaat 36 uit.
Voordat ik dit zadel kocht heb ik ook een aantal andere gehad, waaonder een jc onyx. Dat is een leren veelzijdigheidszadel. Deze was ook maat 36. Die zijn net weer wat goedkoper, maar ik moet zeggen dat de massimo mij beter bevalt.
veel. succes met je zoektocht!
IK ben al jaren erg tevreden met mijn op maat gemaakte Stubben. Welke boommaat Nis precies heeft weet ik niet, ga ik volgende keer vragen dat de man haar ruggie weer komt meten. De boom is destijds ietsje verbreed, maar mijn zadelmaker zegt dat dat prima kan en als dat op de juiste manier gebeurt dit niet slecht is voor de boom. Tenzij je natuurlijk tig keer per jaar dat doet, maar goed, dat komt toch niet voor. Hij meet Nis haar rug elke keer en dan wordt bekeken of het zadel nog aangepast moet worden. En ik moet zeggen, het zadel past al jarenlang prima, zit lekker en ligt als een huis.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
heb je t al geprobeerd bij Inekle Terlouw uit capelle a/d ijssel? zijn verkoopt lederen zadels speciaal voro brede paarden, merkloos maar qualitatief erg goed, ze heeft sinds kort ook n site;
http://horseshophorsepower.nl/
ik heb voor al mijn fjorden hier altijd nieuw zadel gehaald, nooit problemen mee gehad en past t niet, geen probleem en gelijk je geld terug!
http://horseshophorsepower.nl/
ik heb voor al mijn fjorden hier altijd nieuw zadel gehaald, nooit problemen mee gehad en past t niet, geen probleem en gelijk je geld terug!
Ik heb ook een verbrede stubben gehad. Stubbens zijn goed aan te passen vertelde mijn zadelmaker, niet elk zadel is er geschikt voor en er zijn natuurlijk grenzen.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Esther van Greendistance komt volgende week waarschijnlijk langs om massimo's te passen. Ben benieuwd 
Ik hou alle opties open, heb nog tijd zat gelukkig.

Ik hou alle opties open, heb nog tijd zat gelukkig.
Voor de Massimo laat ik Esther ook langs komen. Heb daar wel vertrouwen in na alle positieve verhalen over haar. Zadelatelier is me net een slag te duur.
Sommer heb ik wel meer voorbij zien komen, maar dan moet ik even op zoek naar de linkjes, weet ze zo niet uit mijn hoofd.
Sommer heb ik wel meer voorbij zien komen, maar dan moet ik even op zoek naar de linkjes, weet ze zo niet uit mijn hoofd.
Zhellie Orsta x Briggen
Zhellie Orsta x Briggen
Esther van Green Distance is erg fijn 
Ik ben uiteindelijk voor een WOW gegaan, maar anders was ik ook voor een Massimo gegaan via Esther
Om even terug te komen op de boommaat, ik ben het met Claudia eens, boommaat 31 is bijna voor elk paard wel te smal, ook voor gewone KWPN paarden, die hebben doorgaans al 32/33, laat staan wat je op de breedgeschouderde fjordjes nodig hebt
@Ilonka ik vind zo van de foto's ook gezien dat jij smalle fjorden hebt, heel anders als bijvoorbeeld Taco of Buddy

Ik ben uiteindelijk voor een WOW gegaan, maar anders was ik ook voor een Massimo gegaan via Esther

Om even terug te komen op de boommaat, ik ben het met Claudia eens, boommaat 31 is bijna voor elk paard wel te smal, ook voor gewone KWPN paarden, die hebben doorgaans al 32/33, laat staan wat je op de breedgeschouderde fjordjes nodig hebt

@Ilonka ik vind zo van de foto's ook gezien dat jij smalle fjorden hebt, heel anders als bijvoorbeeld Taco of Buddy

En dan heeft Iza nog een bredere boommaat dan Taco ;_Ingele schreef:@Ilonka ik vind zo van de foto's ook gezien dat jij smalle fjorden hebt, heel anders als bijvoorbeeld Taco of Buddy
Heeft niets met vet te maken, ze is echt heel rond in de ribben, dat is haar bouw. Nog een paar weken wachten dan is mijn nieuwe Anatomica binnen

"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Is Daaleman geen optie? Er staat me iets van bij dat Krista voor Ozar een zadel had laten aanmeten van om en bij de 1400 euro...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ik denk niet dat die van mij smaller zijn dan Taco hoor. Jamie is gewoonweg plat op haar rug, al begint dat nu weer bij te trekken nu ze wat meer gereden wordt. Mindy is voor bij haar schouders wel erg smal maar heeft weer ronde ribben en een flinke buik. Zortin zit er een beetje tussenin en wisselt nog wel eens wat van voedingstoestand. Toch heb ik op alle 3 regelmatig hetzelfde zadel liggen wat op allemaal prima ligt.yvette schreef:En dan heeft Iza nog een bredere boommaat dan Taco ;_Ingele schreef:@Ilonka ik vind zo van de foto's ook gezien dat jij smalle fjorden hebt, heel anders als bijvoorbeeld Taco of Buddy
Heeft niets met vet te maken, ze is echt heel rond in de ribben, dat is haar bouw. Nog een paar weken wachten dan is mijn nieuwe Anatomica binnen
Moet ik er wel bijzeggen dat ik uitsluitend winteczadels heb. Die zijn naar mijn idee wel iets flexibeler dan een leren zadel.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Een Daaleman zou voor zo'n bedrag natuurlijk wel een optie kunnen zijn, maar op de een of andere manier trekt het me nu niet direct. Mocht er niks passen is het wel iets om nog eens over na te denken.
Zhellie Orsta x Briggen
Zhellie Orsta x Briggen
Buddy heeft maatje 36/38yvette schreef:En dan heeft Iza nog een bredere boommaat dan Taco ;_Ingele schreef:@Ilonka ik vind zo van de foto's ook gezien dat jij smalle fjorden hebt, heel anders als bijvoorbeeld Taco of Buddy

Daaleman kan niet tot echt heel breed gaannina1993 schreef:Een Daaleman zou voor zo'n bedrag natuurlijk wel een optie kunnen zijn, maar op de een of andere manier trekt het me nu niet direct. Mocht er niks passen is het wel iets om nog eens over na te denken.

Het Drunens Ruiterhuis is bij mij geweest met een auto vol zadels en alleen de Anatomica paste... 
Mijn Wintec met witte boom is echt te smal, die ligt achterover gekanteld.

Mijn Wintec met witte boom is echt te smal, die ligt achterover gekanteld.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Heb sinds kort ook een WOW-zadel (van Claudje hier op fw overgenomen). Je moet er van houden, ze zien er iets anders uit
. Ik ben er zeer tevreden over en Zero loopt er erg goed onder. Aan dit zadel is alles zo'n beetje aan te passen. Ook de headplate (boom) Volgens mij kan daar ook een zeer brede headplate in. Dat heb ik toch goed Claudia? Zijn niet echt goedkoop .... lees duur...
maar af en toe wel tweedehands te vinden
. Ik ben super tevreden. Ook over de zachte zit.

Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Ja klopt hoor Megan, Zero heeft een 4 nu en hij gaat tot en met 9
Fijn dat hij zo goed bevalt 

Ereplaatsje voor