Allen op trailer laden
Re: Allen op trailer laden
Jouke en Sandra lopen er zo op wel met begeleiding en die maak ik dan eerst vast en dan de stang erachter. Lies heb ik nog niet geprobeerd, maar die twijfelt altijd even voor de klep dus die heeft meestal een hand op haar kont nodig. Maar die zal ik wanneer ik mijn zadel binnen heb meer menemen dus dan oefenen we het gelijk 

Liefde is..Alies Dragan Jouke
Nooit meer doen!!!!!!Charret schreef:Jouke en Sandra lopen er zo op wel met begeleiding en die maak ik dan eerst vast en dan de stang erachter. Lies heb ik nog niet geprobeerd, maar die twijfelt altijd even voor de klep dus die heeft meestal een hand op haar kont nodig. Maar die zal ik wanneer ik mijn zadel binnen heb meer menemen dus dan oefenen we het gelijk
Je paard kan zich zo gruwelijk bezeren zo!
Mensen bij mij op stal deden het ook altijd zo en wij keken er altijd al verbaasd naar dat het goed ging.
Tot op een dag het diertje naar achter liep, de stang uiteraard haar uiteraard niet tegenhield.. ze ging hangen in het touw en haar benen via de zijkant zo onder klep vlogen... been gebroken en 4 ruggewervels zeer zwaar beschadigd.

Taco en Perla staan in onze 2 paards altijd losleoensuzanne schreef:Ik vind het ook zo eng om je paard los op te trailer te laten staan, terwijl dan bijv je stang wel dicht is, maar dat het voor nog niet vast staat. Bang dat ze zich proberen om te draaien of zo. Daarom houd ik mijn longeerlijn nog zo lang vast.

In een niet 2 paards zet ik ze wel vast.

Die begrijp ik niet helemaal, KelKelly schreef:Nooit meer doen!!!!!!Charret schreef:Jouke en Sandra lopen er zo op wel met begeleiding en die maak ik dan eerst vast en dan de stang erachter. Lies heb ik nog niet geprobeerd, maar die twijfelt altijd even voor de klep dus die heeft meestal een hand op haar kont nodig. Maar die zal ik wanneer ik mijn zadel binnen heb meer menemen dus dan oefenen we het gelijk
Je paard kan zich zo gruwelijk bezeren zo!
Mensen bij mij op stal deden het ook altijd zo en wij keken er altijd al verbaasd naar dat het goed ging.
Tot op een dag het diertje naar achter liep, de stang uiteraard haar uiteraard niet tegenhield.. ze ging hangen in het touw en haar benen via de zijkant zo onder klep vlogen... been gebroken en 4 ruggewervels zeer zwaar beschadigd.

Dus hij stond EN vast EN de stang zat erachter? Wat wil je dan nog meer. Ik bedoel, die stang hoort gewoon sterk genoeg te zijn om je paard tegen te houden...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Sylvy maakt zich op de vrachtwagen altijd zelf los dus die staat met 2 touwen omdat ze er anders af komt zetten...Kelly schreef:Taco en Perla staan in onze 2 paards altijd losleoensuzanne schreef:Ik vind het ook zo eng om je paard los op te trailer te laten staan, terwijl dan bijv je stang wel dicht is, maar dat het voor nog niet vast staat. Bang dat ze zich proberen om te draaien of zo. Daarom houd ik mijn longeerlijn nog zo lang vast.
Laden kan ik wel alleen en eraf ook, maar meestal loop ik met ze mee door de trailer en doetmn vader de balk erachter. Ze kunnen ook erop lopen (als ik alleen ben) dat ik zelf de blk dicht doe en ze dan voor vast zet!
@Kelly, jij hebt je paarden dan niet vast staan aan het touw?
@ Yvette: heb dit ook wel eens gezien.
Zet je ze dus eerst zelf voor vast en dan via het deurtje eruit, naar achter om dan de stangen erachter te doen. Dan kunnen ze dus achteruit komen en naast de klep belanden. Bij het paard wat ik toen zag liep het gelukkig wel beter af... Brr... Wat een eng verhaal Kel!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Ja, dat begrijp ik. Ik zal zelf ook nooit mijn paard vastmaken voordat de stang erachter zit. Maar uit het verhaal van Kelly begreep ik dat hij ook door de stang heenkwam en dat moet gewoon niet kunnen.Roosjuh schreef:@ Yvette: heb dit ook wel eens gezien.
Zet je ze dus eerst zelf voor vast en dan via het deurtje eruit, naar achter om dan de stangen erachter te doen. Dan kunnen ze dus achteruit komen en naast de klep belanden. Bij het paard wat ik toen zag liep het gelukkig wel beter af... Brr... Wat een eng verhaal Kel!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Zoals ik het lees hield de stang het paard uiteraard niet tegen omdat hij er nog niet achter zat
. Maar een gruwelijk verhaal inderdaad.

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Nee yvet.. hij stond voor al vast en toen wilde ze de stang erachter doen maar ging hij al naar achter.

-
Ik houd ze altijd met mijn longeerlijn vast met laden. Ze staan onderweg wel altijd aan 2 kanten vast. Wij hebben een 1,5 paards, die we wel wat smaller hebben gemaakt. Maar vaak kijkt Roon altijd wat ik aan het doen ben en draait daarbij dus wat. Ik ben altijd bang dat hij zich om wil draaien en dus houd ik mijn longeerlijn vast, tot ik via het kleine deurtje voor bij zijn hoofd ben om hem vast te kunnen zetten.
leoensuzanne schreef:
Ik vind het ook zo eng om je paard los op te trailer te laten staan, terwijl dan bijv je stang wel dicht is, maar dat het voor nog niet vast staat. Bang dat ze zich proberen om te draaien of zo. Daarom houd ik mijn longeerlijn nog zo lang vast.
Taco en Perla staan in onze 2 paards altijd los
Er zullen altijd voors en tegens zijn. Wij laten onze veulens als ze jong zijn ook nog los op de trailer staan. Terwijl ik mensen ken, die ze aan beide kanten van het halster vast zet en dan ook nog eens een halstertouw van het halster om de stang draaien, zodat het veulen echt niet omhoog kan.
Ik denk dat je dat naar je eigen gevoel moet doen.
Ik moet ook zeggen dat ik errug blij ben met mijn babyfoon met cameraatje in de trailer. Geeft mij een prettiger, rustiger gevoel. (en ook voor Leo. Nu kan ik zien wat er gebeurd als ik iets hoor!)
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
ik doe het nog anders. ik heb geen normaal kort halstertouw maar een hele lange. paar meter. ik loop met paard de trailer op (2 paards) haal touw door ooghaken aan en voorkant en loop dan via de andere kant van de trailer (waar je normaal nog een paard kan zetten) weer naar achteren met het touw in mijn handen. mocht paard naar achteren willen lopen dan heb ik het touw vast. En dan doe ik de duwstang erachter. loop weer de trailer in en maak touw vast.
eruit ga ik erin staan, maak touw los, leg dat op hals / rug. ga uit de trailer, maar stang los en trek heel zachtjes aan staart en zeg dat hij naar achteren mag lopen. wat hij dan voorzichtig doet. ik ga altijd alleen op pad en dit is voor mij een fijne en veilige manier.
eruit ga ik erin staan, maak touw los, leg dat op hals / rug. ga uit de trailer, maar stang los en trek heel zachtjes aan staart en zeg dat hij naar achteren mag lopen. wat hij dan voorzichtig doet. ik ga altijd alleen op pad en dit is voor mij een fijne en veilige manier.
---
- Senna&Cajra
Gisteren heb ik ze eerst om de beurt geborsteld en aan de trailer gezet. Konden ze mooi kennis met de trailer maken.
Dan eerst Senna gepakt longeerlijn om stang voor gedaan zoals Leoensuzanne dat heeft bescheven. Sen bleef op de loopplank staan en toen heb ik de rest van de longeerlijn achter haar kont gedaan. Toen liep ze erop, uiteraard flink beloont met biks, zo heb ik dat nog meerdere keren gedaan. Ze liep er zonder mokken op
Cajra op dezelfde manier maar ze vond het zo spannend dat ze er vanzelf opliep
. Ook meerdere malen zo op en neer geweest geen probleem
. Moet wel zeggen dat Cajra erg op voer is gefixeerd en ik bij haar ook geen problemen verwachtte
De balk achter heb ik nog niet vast gezet. Lees nu ook verschillende dingen over wel eerst voor vast zetten of eerst de balk erachter en dan vast zetten. Mijn 1,5 paards is wel aardig breed en ik denk met een beetje lenigheid dat ze wel kunnen omdraaien. Dus daar moet ik dan nog even gaan dokteren wat de beste manier is.
Leoensuzanne hoe hebben jullie je trailer dan smaller gemaakt en heb je daar een foto van?
Dan eerst Senna gepakt longeerlijn om stang voor gedaan zoals Leoensuzanne dat heeft bescheven. Sen bleef op de loopplank staan en toen heb ik de rest van de longeerlijn achter haar kont gedaan. Toen liep ze erop, uiteraard flink beloont met biks, zo heb ik dat nog meerdere keren gedaan. Ze liep er zonder mokken op

Cajra op dezelfde manier maar ze vond het zo spannend dat ze er vanzelf opliep

De balk achter heb ik nog niet vast gezet. Lees nu ook verschillende dingen over wel eerst voor vast zetten of eerst de balk erachter en dan vast zetten. Mijn 1,5 paards is wel aardig breed en ik denk met een beetje lenigheid dat ze wel kunnen omdraaien. Dus daar moet ik dan nog even gaan dokteren wat de beste manier is.
Leoensuzanne hoe hebben jullie je trailer dan smaller gemaakt en heb je daar een foto van?
-
Ik had er een foto van, maar heb deze van mijn pc gegooid. Ik zal kijken of ik vandaag nog foto's kan maken. We hebben er stangen ingemaakt, die we er ook weer uit kunnen halen. Dus kunnen we van een 1paards, weer een 1,5 paards maken.
- rocky&moby
ik begrijp denk ik wel wat je bedoeld. ik zorg ook altijd dat iemand hem eerst even voor vast houd of hij los blijft staan tot dat de stang dicht is.Kelly schreef:Nee yvet.. hij stond voor al vast en toen wilde ze de stang erachter doen maar ging hij al naar achter.
een touwtje of zelfs trailer ketting trekken ze zo kapot.doe je dan net de stang dicht hem ik er wel eens 1 in een paarden bil zien schieten en dat geeft lelijk wonden en een angstig paard dat de trailer als heel eng gaat ervaren.
Hier worden de paarden vrijwel altijd eerst vastgezet en dan de stang vastgemaakt. Moet ik erbij zeggen: De paarden hier leren keurig vaststaan (de meer hardleerse paarden gaan aan de koeienband)!!! Dat is onderdeel van de opvoeding. Zowel in de trailer als aan de muur. Dus die laten het wel uit hun hoofd om te gaan hangen in het halster als ze op de trailer staan.
Maar zie het even zo: 2 hengsten op de trailer. Die laat je niet 'even' los staan zodat de stang dicht kan.
Ook achterwaarts leren ze hier rustig doen. Paarden die achteruit rammen, die krijgen ook een lesje trailerladen. (en dat gaat bij ons niet op de poeslief-methode als ze dit soort perikelen uithalen)
Zoals ik geregeld zeg: Er is maar 1 ding waarvoor die paarden bang hoeven te zijn bij het trailerladen en dat ben ik
!
Jonge paarden gaat hier allemaal wel rustig, niet dat we ze meteen te grazen nemen. Als ze het niet kennen, dan gaat het ook met er in tillen, een beetje voer of longeerlijn. Maar als ze het na verloop van tijd doen of we zien dat ze hun gedachten verzetten naar 'ik doe het niet', dan treden wij ook streng op. En moet zeggen...het werkt.
Verder nooit twijfelen!! Een 'groen' paard ziet nog geen angst voor de trailer. Die ziet hooguit angst voor iets onbekends. Als jij dan doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is en doorzet...dan volgt het paard vaak snel je voorbeeld. De grootste trailer-laad-problemen komt bij de twijfelende mensen weg.
Overigens...er staan hier ook paarden die we van iedere kant kunnen opladen. Ook wel van de zijkant van de klep, zonder dat ze zichzelf zeer doen. Oplettende paarden! Ideaal! Een goede opvoeding is het halve werk, wat dat betreft.
Maar zie het even zo: 2 hengsten op de trailer. Die laat je niet 'even' los staan zodat de stang dicht kan.
Ook achterwaarts leren ze hier rustig doen. Paarden die achteruit rammen, die krijgen ook een lesje trailerladen. (en dat gaat bij ons niet op de poeslief-methode als ze dit soort perikelen uithalen)
Zoals ik geregeld zeg: Er is maar 1 ding waarvoor die paarden bang hoeven te zijn bij het trailerladen en dat ben ik

Jonge paarden gaat hier allemaal wel rustig, niet dat we ze meteen te grazen nemen. Als ze het niet kennen, dan gaat het ook met er in tillen, een beetje voer of longeerlijn. Maar als ze het na verloop van tijd doen of we zien dat ze hun gedachten verzetten naar 'ik doe het niet', dan treden wij ook streng op. En moet zeggen...het werkt.
Verder nooit twijfelen!! Een 'groen' paard ziet nog geen angst voor de trailer. Die ziet hooguit angst voor iets onbekends. Als jij dan doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is en doorzet...dan volgt het paard vaak snel je voorbeeld. De grootste trailer-laad-problemen komt bij de twijfelende mensen weg.
Overigens...er staan hier ook paarden die we van iedere kant kunnen opladen. Ook wel van de zijkant van de klep, zonder dat ze zichzelf zeer doen. Oplettende paarden! Ideaal! Een goede opvoeding is het halve werk, wat dat betreft.
Geluk is de vrucht van intens werk
-
@Annabel. Je hebt wel gelijk als je zegt, dat het meest laadproblemen door de mensen zelf komt. Maar Ronan was gewoon erg bang van de trailer geworden door de rijkunsten van mijn schoonpa. En die durfde er gewoon niet meer op! We zijn voor een keuring eens, ik weet niet hoe lang bezig geweest. Totdat we 2 personen met de armen gekruist achter zijn kont gingen om hem zo naar boven te trekken. Mijnheer ging gewoon zitten!!!
Als ik als 1,5 jarige met hem rondwandelde, liep ik vaak ook zomaar de trailer op. Hij volgde dan braaf. Toen heeft schoonpa hem een paar jaar rond moeten rijden en daar is het op verknald. Gelukkig kreeg Leo steeds meer interesse in paarden en die heeft de trailer voortaan gereden. Nu heb ik ook geen problemen meer met laden. Wel vindt hij het nog steeds eng. Maar hij vertrouwt me voor 150% en loopt braaf met me mee.
Als ik als 1,5 jarige met hem rondwandelde, liep ik vaak ook zomaar de trailer op. Hij volgde dan braaf. Toen heeft schoonpa hem een paar jaar rond moeten rijden en daar is het op verknald. Gelukkig kreeg Leo steeds meer interesse in paarden en die heeft de trailer voortaan gereden. Nu heb ik ook geen problemen meer met laden. Wel vindt hij het nog steeds eng. Maar hij vertrouwt me voor 150% en loopt braaf met me mee.
@Suzanne: Dan komt het toch ook door een mens
? Nee ik begrijp het wel hoor..die paarden zijn hier ook wel. Maar als ze dan goede ervaringen hebben, gaat het ook keer op keer weer beter. Deze vallen bij mij onder de categorie 'groene' paarden. Maar als ze hier eenmaal iets een paar keer goed meegemaakt hebben....dan moeten ze niet ineens gaan treiteren.

Geluk is de vrucht van intens werk
-
@Annabel. Je hebt gelijk hoor. Ik wilde er mee zeggen, dat problemen ook kunnen komen door andere dingen en niet alleen door een twijfelend mens. Maar dat komt wel het meeste voor.
Ik heb bij Ronan ook wel eens ooit, dat hij gaat lopen vervelen, maar dat krijgt hij dan ook te weten. En dan beseft hij al weer heel snel, dat hij er maar beter gewoon op kan lopen!
Ik heb bij Ronan ook wel eens ooit, dat hij gaat lopen vervelen, maar dat krijgt hij dan ook te weten. En dan beseft hij al weer heel snel, dat hij er maar beter gewoon op kan lopen!
Annabel.. jullie hebben natuurlijk hengsten dat werkt anders.
Maar dan nog zet je eerst de ene erop en dan de ander, ik laat never nooit meer een paard zonder stang maar wel vast op een trailer staan.
Maar ik heb natuurlijk voor mijn ogen een gruwelijk ongeluk zien gebeuren.. sterker nog.. ik hem los gehaald omdat die mensen alleen nog maar hysterisch konden krijsen...
Roosjuh, ja mijn paarden staan helemaal los.
Hier is een keer een trailer de vaart in gereden en er stonden 2 paarden in. Eentje vast en eentje los.. hoef je denk niet te vertellen welke het overleefd heeft.
In een 1 paards doe ik het niet omdat ze dan kunnen keren.
Maar dan nog zet je eerst de ene erop en dan de ander, ik laat never nooit meer een paard zonder stang maar wel vast op een trailer staan.
Maar ik heb natuurlijk voor mijn ogen een gruwelijk ongeluk zien gebeuren.. sterker nog.. ik hem los gehaald omdat die mensen alleen nog maar hysterisch konden krijsen...
Roosjuh, ja mijn paarden staan helemaal los.
Hier is een keer een trailer de vaart in gereden en er stonden 2 paarden in. Eentje vast en eentje los.. hoef je denk niet te vertellen welke het overleefd heeft.
In een 1 paards doe ik het niet omdat ze dan kunnen keren.

En bij veel mensen die net zo scheuren met de trailer of die de rotonde's niet kunnen rijden met trailer erachter!Bella schreef: Verder nooit twijfelen!! Een 'groen' paard ziet nog geen angst voor de trailer. Die ziet hooguit angst voor iets onbekends. Als jij dan doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is en doorzet...dan volgt het paard vaak snel je voorbeeld. De grootste trailer-laad-problemen komt bij de twijfelende mensen weg.

Die paarden zijn echt niet meer te laden hoor, zo fijn is t niet bij ze in trailer (heb eens een poosje meegereden omdat pony paniek aanvallen kreeg erop).
@Kelly: nooit zo over gedacht, denk inderdaad dat los dan veiliger is!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
In de trailer staan is idd geen pretje!
Heb het ook eens gedaan.
Ben wel van mening dat je met de een anders moet rijden dan met de ander.
Met Taco rijden we nauwelijks anders.. die staat echt als een huis.
Maar met het paard van een vriendin van mij gaan we maar met 5km per uur door een bocht.
Heb het ook eens gedaan.
Ben wel van mening dat je met de een anders moet rijden dan met de ander.
Met Taco rijden we nauwelijks anders.. die staat echt als een huis.
Maar met het paard van een vriendin van mij gaan we maar met 5km per uur door een bocht.