Manen knippen, hoe?
Re: Manen knippen, hoe?
ik doe het niet elke keer hetzelfde. Het ligt aan het paard, maar ook aan mijn bui en waarvoor ik knip (voor een wedstrijd steek ik er meestal wat meer tijd in, dan dat ik het tussendoor knip)
Wel moet ik vera elke 2 weken knippen. Muis doe ik meestal 1x per maand, maar zou ook vaker moeten. Um deed ik ook 1x per 2 weken, maar omdat ze nu officieel zwangerschapsverlof heeft ook nog maar 1x per maand. Dat moet ook nodig weer gebeuren, de laatste keer was met kerst.
Wel moet ik vera elke 2 weken knippen. Muis doe ik meestal 1x per maand, maar zou ook vaker moeten. Um deed ik ook 1x per 2 weken, maar omdat ze nu officieel zwangerschapsverlof heeft ook nog maar 1x per maand. Dat moet ook nodig weer gebeuren, de laatste keer was met kerst.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Hier worden de manen 1x in de 2 /3 weken geknipt. dan is het in 10 a 15 minuten gepiept.
Wachten we er langer mee, ja dan zijn we ook wat langer bezig om het mooi in model te krijgen.
Eerst knip ik het wit links, dan rechts en het laatste het zwart.
Wachten we er langer mee, ja dan zijn we ook wat langer bezig om het mooi in model te krijgen.
Eerst knip ik het wit links, dan rechts en het laatste het zwart.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Tamara doe jij er een uur over???
Perla knip ik in nog geen 10 minuten als ik het netjes wil doen en Taco in een kwartier als het netjes moet.
Perla eigenlijk altijd in 5 minuten en Taco in 10.
Ik begin links wit dan rechts wit en dan zwart.
Perla knip ik in nog geen 10 minuten als ik het netjes wil doen en Taco in een kwartier als het netjes moet.

Een uur is inderdaad best lang.. Bart ziet me aankomen, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik ben ook wel bijna een uur bezig hoor, maar ik wacht ook te lang, en dan is het weer een ontplofte bos..........
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ik doe eerst het zwarte gelijk maken met het witte en dan het witte korter maken.
Maar ik moet zeggen dat ik het makkelijker vind bij een volwassen fjord met mooie rechtopstaande sterke manen, dan bij Eran met zijn halve pluismaantjes..
Maar ik moet zeggen dat ik het makkelijker vind bij een volwassen fjord met mooie rechtopstaande sterke manen, dan bij Eran met zijn halve pluismaantjes..
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ik doe het precies het zelfde, bij Vinga ging het altijd super, maar bij Dakoot.... datEsther schreef:Ik knip eerst links het witte. Daarna knip ik het zwarte. Dan goed kijken of het me naar het zin is en dan aan de andere kant het witte..
Ik vind het leuk werk om te doen!!
is nog zo'n draaikont

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Ik heb een langhaar, dus knip niet 
Nooit gedaan ook, dus ik heb echt geen idee hoe ik het zou (moeten) doen...

Nooit gedaan ook, dus ik heb echt geen idee hoe ik het zou (moeten) doen...
IK doe altijd eerst links het witte, dan rechts het witte ne dan het zwarte. Maar de tactiek wit-zwart-wit lijkt me ook wel wat. Zaterdag maar eens uitproberen. Ik knip elke 3-4 weken. Zou eigenlijk iets vaker moeten, maar ja.
@Tamara: wat doe jij lang over het knippen! Ik ben met 15 min wel klaar hihi.
@Tamara: wat doe jij lang over het knippen! Ik ben met 15 min wel klaar hihi.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
ik moet hoog nodig weer knippen. Maar doe het net als Jilly. knip alles links en ga dan naar de rechterkant om bij te werken. Houd ondertussen bink bezig door met de borstel zn lippen te bewerken........gaat redelijk tot ong 15 minuten, dan blijft ie niet meer staan wat ik ook probeer en ben ik bang dat ik hem zeer ga doen. En dan is ook ons geduld op. Dus het moet binnen 15 minuten klaar zijn....
Mijn optie stond er niet tussen
Mijn optie stond er niet tussen
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Knip ik zo vaak dan?
Ik knip ze elke week ongeveer, soms eens in de twee weken.
Ben dan ongeveer tien minuten tot een kwartiertje bezig.
Ik knip ze elke week ongeveer, soms eens in de twee weken.
Ben dan ongeveer tien minuten tot een kwartiertje bezig.
Nee hoor Marloes, ik knipte ook minstens één keer in de twee weken 
En jij moet nog oefenen

En jij moet nog oefenen

Ereplaatsje voor

Ik knip helemaal niet(meer).
Toen ik nog wel knipte(heeeel lang geleden),knipte ik volgens mij eerst alles gelijk en dan het witte een cm korter.
Toen ik nog wel knipte(heeeel lang geleden),knipte ik volgens mij eerst alles gelijk en dan het witte een cm korter.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Ik heb ze nu bij Zero op één lengte. Als ik het zwart eruit knip doe ik ook eerst het witte aan één kant. Begin dan op het hoogste punt en werk dan daar vanuit beide kanten naar beneden. Dan de zwarte haren op de juiste lengte en dan de andere witte kant. Als je nl. eerst aan beide kant het wit knipt, kun je niet zien of je aan de ene kant lager zit dan aan de andere kant en heb je kans dat het zwart aan de ene kant hoger uitsteekt dan de andere kant.
Bij hele stugge, dikke manen kun je ook eerst de helft van de witte haren helemaal in model knippen, dus niet het hele bosje wit tegelijk maar in twee keer. Dat lukte bij mij altijd het best. enne ik bekijk het resultaat tussen het knippen door af en toe even van een afstand.
Ik gebruik een kammetje met een handvat om de haren omhoog te zetten zodat ze niet wegglippen en knip dan met een scherpe schaar, zoeen met van die dikke bladen (heet dat zo?)
En... oh ja, ik knip dus nooit meer tegen de wind in ...... haha
Bij hele stugge, dikke manen kun je ook eerst de helft van de witte haren helemaal in model knippen, dus niet het hele bosje wit tegelijk maar in twee keer. Dat lukte bij mij altijd het best. enne ik bekijk het resultaat tussen het knippen door af en toe even van een afstand.

Ik gebruik een kammetje met een handvat om de haren omhoog te zetten zodat ze niet wegglippen en knip dan met een scherpe schaar, zoeen met van die dikke bladen (heet dat zo?)
En... oh ja, ik knip dus nooit meer tegen de wind in ...... haha

Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
- Rosantjuh(L)banjer
Ik was eerst ook heel lang bezig met banjer te knippen.
Ook had ik er niet de perfecte schaar bij dat het niet echt zo goed wou.
Maar laatst heb ik haar op de manege geknipt toen kon ik een heel apparte schaar gebruiken van iemand.
Toen was ik in 10 minuten klaar.
Alleen die vrouw weet niet meer waar ze die schaar weg heeft dus ben druk aan het zoeken naar zown top schaar..
Ook had ik er niet de perfecte schaar bij dat het niet echt zo goed wou.
Maar laatst heb ik haar op de manege geknipt toen kon ik een heel apparte schaar gebruiken van iemand.
Toen was ik in 10 minuten klaar.
Alleen die vrouw weet niet meer waar ze die schaar weg heeft dus ben druk aan het zoeken naar zown top schaar..

Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Ik knip twee fjorden, die van mij heeft helaas niet zo een randje maar die andere fjord wel... erg handig moet ik zeggen!Kimmes schreef:Ik knip als er in het wit een rand zit, die even lang is, als het verschil tussen wit en zwart.
Dan knip ik eerst het zwart op gelijke lengte met het wit en knip dan aan beide kanten het wit op de korste lengte (dus waar die rand in het wit zit). Zo blijft altijd mooi de vorm erin
Hebben alle fjorden dat eigenlijk? Zo'n randje in het wit? Erg handig hoor.
Ik knip Thorben regelmatig, het groeit zóó hard!!! Ik knip altijd eerst het wit aan de linkerkant, dan zwart en dan wit aan de rechterkant. Alles in een keer knippen lukt zeker niet met die dikke manen! Riantha hoeft gelukkig niet zo heel erg vaak. Bij haar ga ik hetzelfde te werk alleen kan zij wat beter stil staan. Bij Thorben knip ik nat omdat zijn manen snel naar buiten vallen, bij Riantha niet. Haar manen zijn er laatst afgeschoren en staan nu dus zo kaarsrecht dat droog een beter resultaat geeft.
Ik knip wel altijd eerst grof en ben daarna nog zeker 20 minuten bezig om bij te werken.... (maar vaak vind ik het wel prima als het maar weer wat korter is)
edit: ik knip trouwens met een huis-tuin-en-keuken-schaar, bevalt prima

♥ Funny Boy Fortuna (Singapore x Nimmerdor)
♥ Thorben (Havstad x Yerxes) R.I.P.! bedankt voor alles!
♥ Fynn (Troubadour x Zelhem) R.I.P.! bedankt voor alles!
♥ Thorben (Havstad x Yerxes) R.I.P.! bedankt voor alles!
♥ Fynn (Troubadour x Zelhem) R.I.P.! bedankt voor alles!
Hier ook en afhankelijk van hoe lang ik het laat versloffen ben ik er 10 a 20 minuutjes mee bezig.Kelly schreef:Tamara doe jij er een uur over???
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

ja, is dat zo gek. vind het heerlijk lekker pielen, mooi maken, witte haartjes erbij weg. als ik het echt netjes en goed doe, ben ik zo een uur bezig. Met het scheerapparaat ga ik erg secuur te werk, anders gaat er af wat er niet af moet.Kelly schreef:Tamara doe jij er een uur over???
.
Kan ook wel sneller hoor, maar dan is het resultaat er ook naar
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Zo doe ik het ook!Kimmes schreef:Ik knip als er in het wit een rand zit, die even lang is, als het verschil tussen wit en zwart.
Dan knip ik eerst het zwart op gelijke lengte met het wit en knip dan aan beide kanten het wit op de korste lengte (dus waar die rand in het wit zit). Zo blijft altijd mooi de vorm erin
Hebben alle fjorden dat eigenlijk? Zo'n randje in het wit? Erg handig hoor.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Hihi...had mijn zin wel kunnen zijn.colunder schreef: Toen ik nog wel knipte(heeeel lang geleden),knipte ik volgens mij eerst alles gelijk en dan het witte een cm korter.
Zo deed ik het bij Neidy ook altijd.
Ik knipte altijd alles gelijk in een witte boog.
Alleen met wedstrijden en keuringen haalde ik het zwarte naar boven.
Meestal was ik wel een half uur kwijt met knippen...maar had ook niet de perfecte schaar.
Met akes was ik meestal met 10 minuten wel klaar.
En cindy.....tja....dat was zo'n draak, ik was allang blij dat ik er een boog in had en was daar al zo'n 1,5 uur zoet mee

Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je