Binnen of buiten laten ?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 22 nov 2008, 19:43

Ik denk dat ze het helemaal niet zo erg zouden vinden als het zulk pokke weer is buiten om die 1½ dag binnen te moeten staan! Zeker als hij nog niet helemaal de oude is en Fjordy ook nog eens niet zo tegen de kou kan. Het is echt erg fris buiten en dan met die nattegeid erbij bah!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 22 nov 2008, 20:42

Nis staat gewoon 24/7 buiten zonder deken. Als ze gaat rillen doe ik een deken op, anders blijft ze gewoon zonder staan. Tot nu toe geen enkel probleem. Vanochtend zag ze er btje verzopen, maar verder monter uit. Goed voeren en dan is het geen probleem. In jou geval omdat Toot net ziek geweest is zou ik ze binnen laten. Droes is niet niks natuurlijk en hij was flink ziek. Als hij niet ziek was geweest zou ik ze buiten gelaten hebben.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 23 nov 2008, 10:56

Wij hebben onze paardjes de afgelopen nacht ook lekker binnen gehaald. Kunnen ze tenminste even droog liggen als ze dat willen. Het is één natte bende buiten.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 23 nov 2008, 11:41

Grappig te lezen hoe mensen dingen oplossen. Mijn voorkeur gaat ten alle tijden (ook met héél slecht weer) uit naar de wei. Hup Bucas er op en dan gaat het prima. Komt wellicht ook omdat Ilonk nog nooit op stal heeft gestaan in 20 jaar, oké nu lieg ik ze heeft ooit wel een paar nachtjes op stal gestaan, maar op haar hele leven is dat wel te verwaarlozen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » zo 23 nov 2008, 11:43

uniek gaat staan ijsberen en luchtzuigen op stal.... ik zou dus ook kiezen voor buiten laten evt met deken op!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 23 nov 2008, 12:12

Ilonka schreef:Grappig te lezen hoe mensen dingen oplossen. Mijn voorkeur gaat ten alle tijden (ook met héél slecht weer) uit naar de wei. Hup Bucas er op en dan gaat het prima. Komt wellicht ook omdat Ilonk nog nooit op stal heeft gestaan in 20 jaar, oké nu lieg ik ze heeft ooit wel een paar nachtjes op stal gestaan, maar op haar hele leven is dat wel te verwaarlozen.
Nis heeft eerder wel op stal gestaan op de manege, maar voor haar gaat mijn voorkeur nu ook uit naar 24/7 buiten. Vooral vanwege haar voeten. Maar ik ivnd het af en toe wel lastig om te beslissen wanneer het weer nou zo slecht is dat er een deken op moet. Zoals vandaag dus, voorspelling landurige sneeuwval, tsja..

@Amber: wat heb je uiteindelijk besloten?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 23 nov 2008, 12:27

Ilonk staat nu zonder deken buiten (is helemaal geschoren eind september en eind oktober heb ik daar het dekenmodel overheen geschoren) en heeft het helemaal niet koud. Na het rijden krijgt ze de Smartex Rain van Bucas op, en als ze dan weer helemaal is opgedroogd (van het zweet) de SunShower met slecht weer, is echt alleen een bescherming tegen de regen niet voor de kou. Met droog weer geen deken, koud heeft ze het echt niet.
Ben ook benieuwd of Fjordy en Toot de nacht nou binnen of buiten hebben doorgebracht.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 23 nov 2008, 13:16

Ze staan buiten :j

Jemig ik heb echt lopen ijsberen met wat ik zal doen !
Maar ik ben om 10 uur zaterdagavond gegaan, en heb ze toch buiten gezet. Gelukkig maar, want hier is het nog steeds droog, al begint het nu wel te sneeuwen :=.

Heb een baal hooi neergelegd op de droge wei (ligt hoger) en de boer zal vandaag weer voeren als het op was. Morgenochtend voor me werk even langs om te kijken hoe ze eruit zien, als ze er gewoon 'goed' uitzien hoef ik me volgende keer ook niet meer zo druk te maken.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » zo 23 nov 2008, 14:19

Ik heb Dakoot net op stal gehaald, het sneeuwt hier echt heel hard, alles is wit, auto's rijden stapvoets door de straat. Bovendien was de bak ook een natte blubberzooi, en wat was hij me dankbaar dat hij naar binnen mocht, hij heeft net als Vinga had, een pesthekel aan sneeuw en regen.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 23 nov 2008, 14:28

Ja maar ik kan nu moeilijk nog iets doen ;( ...
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » zo 23 nov 2008, 14:32

Ik zou me er niet al te druk om maken, er staan zoveel paarden in weer en wind buiten. De shetten bij ons staan nog gewoon op de wei zonder dekentje of wat dan ook.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 23 nov 2008, 14:33

Hmm ja dat is waar. Vorig jaar stonden ze ook altijd buiten, zelfs in het noodweer toen.
Maar ja, eigen gevoel he.. |o
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » zo 23 nov 2008, 15:18

Kan ik je misschien troosten. Ik ben net de sneeuw getrotseerd en RB en Ulvy waren veranderd in twee schimmels en stonden vrolijk te eten. Ze kunnen naar binnen en als het regent doen ze dat eigenlijk altijd, maar blijkbaar boeit de sneeuw ze niet zo.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Marloes

Bericht door Marloes » zo 23 nov 2008, 16:08

DeeDee schreef:Kan ik je misschien troosten. Ik ben net de sneeuw getrotseerd en RB en Ulvy waren veranderd in twee schimmels en stonden vrolijk te eten. Ze kunnen naar binnen en als het regent doen ze dat eigenlijk altijd, maar blijkbaar boeit de sneeuw ze niet zo.
Hier stonden Ullwinn en Sylvester net zo hoor. Die gaan alleen hun schuilstal in als ik daar het hooi neer leg! ;) Staan verder in weer en wind buiten.
nientje_pjotr
Contacteer:

Bericht door nientje_pjotr » zo 23 nov 2008, 16:56

Amber, troost je..die van ons staan ook in weer en wind buiten...
GerritAfbeeldingCindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl

"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
;(
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 23 nov 2008, 17:23

Ik heb net met Ilonk in de sneeuw gereden, die stond uiterst tevreden in de sneeuw (zonder dek) toen ik aankwam. Nu staat ze met deken (omdat ze bezweet was) in de sneeuw, wederom uiterst tevreden.
Ja onze gevoelens projecteren op de paarden gaat heel gemakkelijk. Ik denk dan maar waar wordt Ilonk het gelukkigst van? Had haar 20 min in de stal toen ik nog bezig was, kon ze even opdrogen. Nou dan loopt ze de hele stal door de war, timmert met voorhoeven tegen de deur, staat te gillen en te draaien. En dat met haar vriendinnen recht voor de deur... Lekker buiten dus met Ilonk.
Ingele

Bericht door Ingele » zo 23 nov 2008, 17:25

Zie dat je ze lekker buiten hebt gelaten :j
ze redden het idd heus wel, helemaal als ze voldoende ruwvoer hebben :)
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 23 nov 2008, 19:01

Gelukkig dat ik meer verhalen lees, op zich valt het wel mee hier. Sneeuwt wel, maar niet extreem hard en geen wind ofzo.

Morgen vroeg maar even snel gaan kijken !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
colunder

Bericht door colunder » zo 23 nov 2008, 19:15

Die van mij staan ook gewoon buiten hoor, ze kunnen wel naar binnen maar staan toch liever buiten.
Kunnen ze best tegen met hun teddyvachten!
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
yvette

Bericht door yvette » zo 23 nov 2008, 19:26

Volgens mij staat die kleine van mij ook gewoon buiten...wordt 'ie hard van :P
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Plaats reactie