welke muesli
- margalorenz
Ik voer subli zonder.
Dat is zonder haver,melasse en genetisch gemanipuleerde dingen. Zirsta reageert allergisch op melasse en haver. met dit voer heb ik nog nooit problemen gehad. natures best van pavo schijnt ook goed te zijn maar Zirsta mag geen wortels en daar zitetn veel wortelsnippers in. Vroeger heb ik musli zonder haver van havens gevoerd, maar zirsta kon niet tegen het hoge suikerghalte van die musli.
Voor ons dus alleen maar subli zonder!
Zirsta krijgt per dag ongeveer twee keer een halve schep naast haar hooi. Ze wordt iedere dag gereden. Bevalt erg goed.
Dat is zonder haver,melasse en genetisch gemanipuleerde dingen. Zirsta reageert allergisch op melasse en haver. met dit voer heb ik nog nooit problemen gehad. natures best van pavo schijnt ook goed te zijn maar Zirsta mag geen wortels en daar zitetn veel wortelsnippers in. Vroeger heb ik musli zonder haver van havens gevoerd, maar zirsta kon niet tegen het hoge suikerghalte van die musli.
Voor ons dus alleen maar subli zonder!
Zirsta krijgt per dag ongeveer twee keer een halve schep naast haar hooi. Ze wordt iedere dag gereden. Bevalt erg goed.
Bjørn doet het heel goed op natures best. Krijgt 1 schep per dag en daar nog weer brok bij.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
- Patricia (Belle)
Wij voeren een muesli uit Duitsland waar geen troep in zit, helaas bleek er bij de vorige partij wat mis gegaan te zijn waardoor het voer niet goed was. We voeren nu dus even een mix van haver, gerst en brokken (Ros krijgt alleen de brokken niet) met een verhouding van 60% ongeplette haver en 40% gerst.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

Ik zou het (afhankelijk van wat er in de muesli zit) houden op 1 schep per dag. Hoeveel krachtvoer beurten hebben ze per dag? Als je een muesli hebt met een laag energiegehalte zou het wel wat meer kunnen. Wij voeren maar 1x krachtvoer per dag en Ros krijgt ong 1 schep en Cratos ietsje meer en ze krijgen er allebei een schepje/ theelepel herbatal over.
Morgan!! 

ik heb de natures best gehaald net, en ze lust het, dat is al 1.
meng nu eerst een handje door de brok, om te wennen, en dan langzaam overstappen. Op de zak staat dat een sober paard van tussen de 400 en 450 kg 1,5 kg moet hebben, maar dat vindt ik nogal wat. denk dat ik het uiteindelijk naar een 3/4 schep ga doen, en dan verdelen over 2 voerbeurten, is dat wat?
meng nu eerst een handje door de brok, om te wennen, en dan langzaam overstappen. Op de zak staat dat een sober paard van tussen de 400 en 450 kg 1,5 kg moet hebben, maar dat vindt ik nogal wat. denk dat ik het uiteindelijk naar een 3/4 schep ga doen, en dan verdelen over 2 voerbeurten, is dat wat?
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ik vind 3/4 al best veel, 1,5 kilo wat op de zak staat lijkt mij een wel hele berg. Ik reken dan wel in van die maatbekers. Weet niet of die hetzelfde inhoud hebben als een schep? Maar goed ik ben ook gewend om matig krachtvoer te voeren omdat Nisko toch niet te veel mag. Ik voer zelf ook altijd de muesli als lekkernij en mix een handje door de brok. Nature's best wordt door Nis ook wel gewaardeerd trouwens.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
In een kiloschep gaat al meer dan een kilo brokjes, een volle schep muesli is lang geen kilo (waarom heet zo'n ding toch een kiloschep
). Ik vind voor de natures best 1 schep (of 3/4 schep) per dag niet veel voor de heftst- en de wintermaanden. Dan hebben ze toch een beetje meer nodig dan in het voorjaar of de zomer. Sportbrok of prestatiebrok vind ik een ander verhaal.

Morgan!! 

Ja, ik dacht al wel dat er verschil was tussen een schep en zo'n maatbekerdingetje.
En ach, je kan ook altijd eerst aankijken wat 3/4 doet. Aanpassen kan altijd.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).