Hengsten vraagje tussendoor.

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » za 11 okt 2008, 19:15

Charret schreef:Het is een willekeurig voorbeeld. Wat mankeert daaraan?

Ik snap niet goed waarom wij het moeten aanbieden het te veranderen? Ik zie dat niet als onze taak.
Je bent een stamboek en dat is gewoon ontzettend veel werk. Snap ik ook. Maar je moet blijven innoveren.

Ik betaal liever [ik noem een bedrag] 15 euro per jaar meer dat het goed wordt gedaan.
Nou ik niet want bij mij gaat het om functionaliteit en niet om uiterlijk... Het stamboek doet wat het moet doen en verliest voor mij geen waarde met zijn site. Ik heb een fjord om de fjord niet om zijn stamboek site...
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 11 okt 2008, 19:43

Ben ik dan de enige die vrij geregeld gebruik maakt van de database van het stamboek en ja ik mis wel zoekmogelijkheden (zoeken op naam, zoeken op nakomelingen van hengsten, etc)

Betreft de hengstenlijst...misschien is het eens wat om de fjordenhengsten.cjb.net eens te koppelen aan het stamboek (ofzo).

Verder ben ik het niet met je eens Roosjuh. Overal wordt gepraat dat het stamboek krimpt, er minder fokkers komen en dergelijken. Maar wat is de eerste weg richting de fjordenfokkerij voor iemand die denkt over fokken??? Het stamboek...lijkt mij. Maar een leek/niet zo grote kenner wordt weinig gemotiveerd/wijzer van de site. Oftewel...ze zijn niet bepaald bezig met leden trekken O:) (maargoed, dit wijkt compleet van de kern hier af en is beter als discussie ergens neer te zetten)

En een beetje overzichtelijke site opkalefateren levert meer op...denk ik O:)
gezien de ervaring die ik nu de afgelopen jaren heb opgedaan met de site hier
Geluk is de vrucht van intens werk
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » za 11 okt 2008, 20:00

Daar heb je (sorry offtopic) wel weer een erg goed punt in dat opzicht.

Voor mij persoonlijk bedoel ik dus, voegt de site mij niks toe. Vanuit een leek gezien in deze internet generatie natuurlijk wel :j.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Daphne

Bericht door Daphne » zo 12 okt 2008, 10:20

Roosjuh schreef: Voor mij persoonlijk bedoel ik dus, voegt de site mij niks toe. Vanuit een leek gezien in deze internet generatie natuurlijk wel :j.
Ik denk dat de site -even buiten de database om- voor vrijwel niemand iets toevoegd. De grap is dus, dat als deze een beetje aangepast zou worden en iets logischer zou worden ingedeeld, hij wél voor alle leden (en niet leden!) wat toe kan voegen! Denk bijvoorbeeld aan uitslagen van keuringen, ik zeg maar wat simpels. Daarvoor kijk ik nu hier op FW. Prima hoor, maar ik zou het wel netjes van het stamboek vinden als het ook binnen een zeer korte tijd na de keuring ook op de stamboeksite te vinden is. Die uitslagen worden toch geregistreerd, wat is het dan voor moeite om een mooi kopje 'keuringen' te maken, uitgesplitst in jaartallen en die jaartallen weer uitgesplitst in keuringsdata/plaatsen? Piece of cake lijkt me, maar je maakt er wel heel veel leden blij mee :)
Esther

Bericht door Esther » zo 12 okt 2008, 17:52

Ben ik dan de enige die vrij geregeld gebruik maakt van de database van het stamboek en ja ik mis wel zoekmogelijkheden (zoeken op naam, zoeken op nakomelingen van hengsten, etc)
Ik kijk er ook vaak op.. Heb wel eens gedacht dat het balen is dat je niet op naam o.i.d. kunt zoeken.. Of inderdaad zelf je nakomelingen op kunt zoeken..

Een overzicht van alle uitslagen zou inderdaad ook mooi zijn..
Ze komen hier ook wel, al mis ik nog wel een paar, maar op de site van het stamboek zouden die toch moeten staan..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 13 okt 2008, 06:13

Esther schreef:
Ik kijk er ook vaak op.. Heb wel eens gedacht dat het balen is dat je niet op naam o.i.d. kunt zoeken.. Of inderdaad zelf je nakomelingen op kunt zoeken..

Een overzicht van alle uitslagen zou inderdaad ook mooi zijn..
Ze komen hier ook wel, al mis ik nog wel een paar, maar op de site van het stamboek zouden die toch moeten staan..
Wat ben ik dan blij met mijn eigen database, ik kan zoeken op naam, op vader, op moeder, op fokker, op eigenaar, op .......enz.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » ma 13 okt 2008, 08:31

Bella schreef:Ben ik dan de enige die vrij geregeld gebruik maakt van de database van het stamboek en ja ik mis wel zoekmogelijkheden (zoeken op naam, zoeken op nakomelingen van hengsten, etc)

Betreft de hengstenlijst...misschien is het eens wat om de fjordenhengsten.cjb.net eens te koppelen aan het stamboek (ofzo).

Verder ben ik het niet met je eens Roosjuh. Overal wordt gepraat dat het stamboek krimpt, er minder fokkers komen en dergelijken. Maar wat is de eerste weg richting de fjordenfokkerij voor iemand die denkt over fokken??? Het stamboek...lijkt mij. Maar een leek/niet zo grote kenner wordt weinig gemotiveerd/wijzer van de site. Oftewel...ze zijn niet bepaald bezig met leden trekken O:) (maargoed, dit wijkt compleet van de kern hier af en is beter als discussie ergens neer te zetten)

En een beetje overzichtelijke site opkalefateren levert meer op...denk ik O:)
gezien de ervaring die ik nu de afgelopen jaren heb opgedaan met de site hier
Amen ;)
Ik bedoel met bijvoorbeeld die 15 euro ook niet te zeggen dat het alleen daaraan moet besteed worden natuurlijk.
Kijk eens naar het boekje? Die's pas sindskort in kleur. Goh in 2008 al :P
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Plaats reactie