Fjord, anderhalf, al gewend aan zadel en hoofdstel.

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Fran

Bericht door Fran » wo 27 aug 2008, 16:05

Ik had de advertentie ook al gezien, en ook al gereageerd (voordat ik dit las) ben nog steeds aan het mailen. :D
Ik heb me voorgedaan of ik echt serieus was. En wat ze dan bedoelde met het zadel en hoofdstel en hoever ze gegaan was.
Ze schreef dat het fijn was dat de merrie er al aangewend was zodat je er later veel plezier van had, en dat het door iemand gedaan was die een diploma had (wat voor een diploma? :? )
Ben er verder niet op ingegaan maar heb gevraagd naar de afstammeling en stokmaat.
Kreeg ik terug: ze wordt 1,66 _-:( en voor het stamboek moest ik maar even langs komen kon ik het zelf goed komen bekijken.
Euh... even naar friesland rijden om te bekijken welke afstammeling een paard heeft....is me iets te veel van het goede.

Lijkt me niet dat dit betrouwbare mensen zijn, waar je een goed paard zonder gebreken kan kopen.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Jilly

Bericht door Jilly » wo 27 aug 2008, 16:07

Viv schreef:Ze heeft dr advertentie wel aangepast ;) dus mailtjes hebben geholpe. Arme nieuwe eigenaar die hier dus waarsch niks van te horen krijgt.
Eigenlijk jammer dat ze dit nu heeft aangepast, wie weet zijn er nu gewoon mensen die van niks weten en denken dat ze een goed paard gekocht hebben, zitten ze daar over zoveel tijd met een kapot dier...
Dus of die mailtjes echt goed gedaan hebben... :?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Fran

Bericht door Fran » wo 27 aug 2008, 16:25

Jilly schreef:
Viv schreef:Ze heeft dr advertentie wel aangepast ;) dus mailtjes hebben geholpe. Arme nieuwe eigenaar die hier dus waarsch niks van te horen krijgt.
Eigenlijk jammer dat ze dit nu heeft aangepast, wie weet zijn er nu gewoon mensen die van niks weten en denken dat ze een goed paard gekocht hebben, zitten ze daar over zoveel tijd met een kapot dier...
Dus of die mailtjes echt goed gedaan hebben... :?
Ja, maar als je met haar mailt kom je er wel achter, ze wil afstammeling en recente stokmaat niet mailen, dan zit er toch ook iets niet goed?
Ik denk dat een aantal FWers wel duidelijk hebben gemaakt dat dit niet de bedoeling is met een 1,5 jarige fjord. En hopelijk doet ze dit bij haar volgende paarden ook niet.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Jilly

Bericht door Jilly » wo 27 aug 2008, 16:34

Als ze zo reageert is dat niet uit onwetendheid dat ze zoiets doet. Lijkt me echt een type dat alles beter weet en naar niemand anders luistert...
Ik geloof niet dat ze met een ander paard gaat wachten tot die 3 is.

Er zullen maar mensen zijn waarvoor afstamming nihil betekenis heeft, maar gewoon verliefd zijn geworden.. Dan zit je daar met zo'n dier.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 27 aug 2008, 18:24

Die van mij is ook allang beleerd, die staat nu alles te overpeinzen op het land O:)

Nee gekkigheid, maar ze verzinnen wat soms...

Hoevaak ik ondertussen ook wel niet gehoord heb dat pennymeisjes op de jonge dieren klimmen in het land hier in de omgeving. Levensgevaarlijk. Gelukkig zijn die fjorden dan zo braaf, maar het zal je maar eens gebeuren dat je eentje bewusteloos aantreft in het land...net die verkeerde getroffen.
Geluk is de vrucht van intens werk
Vera

Bericht door Vera » wo 27 aug 2008, 19:02

Bella schreef:Die van mij is ook allang beleerd, die staat nu alles te overpeinzen op het land O:)

Nee gekkigheid, maar ze verzinnen wat soms...

Hoevaak ik ondertussen ook wel niet gehoord heb dat pennymeisjes op de jonge dieren klimmen in het land hier in de omgeving. Levensgevaarlijk. Gelukkig zijn die fjorden dan zo braaf, maar het zal je maar eens gebeuren dat je eentje bewusteloos aantreft in het land...net die verkeerde getroffen.
ach dan zijn ze gelijk beleerd..... (die meiden dan)
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 28 aug 2008, 07:56

gebeurt meer dan wij erg in hebben, neem nu bv Guus van Jolanda, die liep op die leeftijd al mee met de ponykampen, ze had in t begin niet eens door dat ie fjord was, dat kwartje viel pas nadat hij wat groter was, en dan spreek je niet over een persoon die zijn paardje te jong inrijdt maar gewoon een manege/bedrijf die er nog geld uit haalt ook om zo'n jonkie al in te zetten voor ponykampen.
het gebeurt veel meer dan wij er erg in hebben
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Ilona

Bericht door Ilona » vr 29 aug 2008, 20:57

Heeft iemand nog tips hoe ik dan ooit Castor nog aan het zadel kan laten wennen.. Die wordt as dinsdag al 2,5.....
Ik zal die mevrouw anders wel even mailen of zij nog een goede tip heeft.. Straks moet hij naar de slager omdat het "mijn" schuld is dat ik Castor eigenlijk pas met zijn 3de wat wilde gaan leren... Onhandelbaar straks natuurlijk, hij moet nu elke dag spelen met zijn weidemaatjes.... Oh oh en ik dacht dat je wat kon leren op FW... Nee, nu hebben we allemaal het juiste adres gevonden! Alle veulens daarheen in de opfok!! Kun je ze met 1,5 al helemaal beleerd weer ophalen!! Gaaaaafff!! :+
Ilona

Bericht door Ilona » vr 29 aug 2008, 20:58

pc deed raar.. per ongeluk 2x geplaatst.. Misschien geeft die mevrouw ook wel pc les...? 8-)
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 30 aug 2008, 10:10

verdorie ben ik toch te laat begonnen met Exel.............. heb me kans gemist 8)7
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » za 30 aug 2008, 11:08

Nou, straks dan maar even een zadeltje op Dani gooien!

Jammer dat de advertentie is aangepast, ben wel nieuwsgierig eigenlijk.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 30 aug 2008, 13:50

Ben wel benieuwd wat de oorspronkelijke tekst van de advertentie is.

Mijn knulletjes van 14 maanden en bijna 26 maanden lopen nog lekker jong te wezen in het land.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Plaats reactie