Bio Tensor?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 20 aug 2008, 12:16

Charret schreef:Ik las wel dat je gedachtenloos te werk moet gaan omdat het anders makkelijk te beinvloeden is. Heb je daar nog wat van gemerkt?
Ik heb zelf niet gemeten maar alleen maar toegekeken. Ze doet het al ruim 5 jaar volgens mij en gaf inderdaad ook aan dat ze zichzelf leeg moet maken voor ze het doet. Ik heb (ja lastig voor mij) heel braaf mijn mond gehouden :D.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » wo 20 aug 2008, 13:01

Marijke&Rosco schreef: Ik heb zelf niet gemeten maar alleen maar toegekeken. Ze doet het al ruim 5 jaar volgens mij en gaf inderdaad ook aan dat ze zichzelf leeg moet maken voor ze het doet. Ik heb (ja lastig voor mij) heel braaf mijn mond gehouden :D.
Wordt ze niet moe van het pendelen? Mijn zus is altijd heel moe als ze
Ukie uitgebreid gependeld heeft.
Charret

Bericht door Charret » wo 20 aug 2008, 13:17

Hihi, hele opgave Marijke :P
En geef je hun dan voor de tijd informatie over het paard of komt ze er net als bij een reading zelf mee?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 20 aug 2008, 13:30

Ze weet natuurlijk wel het een en ander van Ros omdat we bij elkaar op stal staan. Maar bij mij is het als volgt gegaan: ik had er nog niet eerder van gehoord dus misschien dat het bij anderen anders gaat/ gegaan is?

Ik heb Ros vastgezet aan een halster en zijn deken af. Ze is met de bio-tensor begonnen bij zijn hoofd. Van zijn neus naar boven. Vervolgens over de voorhand, de middenhand en de achterhand. Ook zijn benen en hoeven meegenomen uiteraard. En dat aan beide kanten van het paard. Als de bio-tensor rechtsom draait zit het goed, zit er iets niet goed dan draait hij linksom en soms draait niet linksom of rechtsom en dan is het niet goed maar ook niet slecht. Op basis van daarna meten met ampullen waar stoffen inzitten die weer een bepaalde frequentie hebben kan dan gekeken worden waar het hem precies inzit en wat voor "medicijn" het paard moet hebben. Dit wordt gedaan met een pluk manen. Zoals ik het begrijp is een voorgeschiedenis van een paard dus niet van belang want er wordt gemeten op basis van frequenties.

Ik weet er het fijne ook (nog) niet van, maar zoals hierboven is zoals ik het begrepen heb. Maar misschien zit ik er wel naast en kunnen anderen het beter uitleggen?
yvette

Bericht door yvette » wo 20 aug 2008, 14:10

Ik weet eigenlijk niet zeker of de bio-tensor altijd zo reageert. Is dat niet net als met een pendel verschillend per persoon?
Maar verder klinkt het me heel bekend in de oren. Het paard wordt op verschillende niveaus doorgemeten. De ampullen kunnen ook ter plekke worden doorgemeten, hoeft volgens mij niet met een pluk manen, kan met het paard zelf, maar dan moet je wel een handige dos/kist hebben.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 25 aug 2008, 14:20

De paarden zijn afgelopen zaterdag ook nog doorgemeten door iemand anders en we zijn gisteren begonnen met druppels. Bij Ros kwam er behoorlijk wat uit waaronder enorm vervuild bloed. Dat verbaasd me niet want die pony is een wandelende apotheek als je ziet wat voor troep daarin is gespoten en gedruppeld de afgelopen zeven jaar. En zo waren er nog een aantal dingen die nu aangepakt gaat worden met de druppels die hij nu 22 dagen moet hebben.

Cratos heeft een middel wat zijn maag moet helpen te herstellen. Die schijnt het voedsel niet voldoende te kneden en daardoor is de opname erg slecht. Ook waren er nog tekenen van wormen. Hij heeft trouwens ook nog steeds wormen in zijn mest zitten, al een week lang dode wormen die eruit komen. Ik laat echt nooit een mestonderzoek meer doen, want dat heeft dus echt helemaal geen enkel nut. Behalve dan dat het centen kost. De wormen zie ik met eigen ogen dus daar is al helemaal niets "zweverigs" aan. Cratos moet 16 dagen druppels krijgen.

Ik ben benieuwd of het wat gaat doen voor mijn jongens en of ik resultaten ga zien. Vinden jullie het leuk als ik jullie op de hoogte houdt? Bij Cratos zouden resultaten moeten worden een voller paard met meer energie, en Ros zal van eczeem verlost moeten worden en van binnen helemaal gezuiverd worden.
Mir

Bericht door Mir » ma 25 aug 2008, 19:29

Jaaaa hou ons op de hoogte hoor :D ! Ben heel benieuwd hoe het verder gaat, heb al zoveel positiefs gezien van alternatieve manieren, en zeker naar resultaten op eczeemgebied blijf ik benieuwd. Hoop ook hard voor Ros en jou dat dit wat gaat doen!
Abe_

Bericht door Abe_ » di 26 aug 2008, 07:14

ja vind het ook wl interessant om te weten hoe dit gaat verlopen,dus ja hou ons a.u.b op de hoogte
:LHattrick, je kwam op mijn pad. Het verhaal klopte! Blij met jou!

Gunnar, vriendje voor het leven. Zal je nooit vergeten
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 26 aug 2008, 20:29

Ik heb hier echt nog nooit van gehoord. Erg interessant Marijke! Hopen dat Ros er baat bij heeft.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 26 aug 2008, 21:04

Ik heb echt zoiets van baat het niet dan schaadt het niet. En hoe gek het ook moge klinken ik maak me op dit moment meer zorgen om Cratos die gewoon niet in orde is. Bij de situatie van Rosje heb ik me min of meer neergelegd, hoewel ik graag zou willen dat het anders was hoor, dolgraag zelfs. Met Ros weet ik bijna niet meer beter dan dat hij die roteczeem heeft.

Ik merk aan Ros tot nu toe weinig verschil. Carmen (baasje van Gonzo) kwam vanavond even gezellig buurten en die vond hem er dit jaar wel heel goed bijstaan qua eczeem (hij heeft nog manen en staart). Maar het is nog geen september en hij is wel vaker pas in september heel erg begonnen. Hij eet braaf de medicijnen op een kwart sneetje brood en is gewoon zijn vrolijke zelf.

Cratos stond een beetje opgetrokken en dat werd na de wormenkuur wel beter. Hij heeft nu na ruim een week nog steeds dode wormen in zijn mest zitten en staat sinds we met de druppels en poeder (dat laatste moet hem een energieboost geven en alle afvalstoffen afdrijven) zijn begonnen weer behoorlijk opgetrokken. Hij barst ook van de honger en brult de hele boel bij elkaar als hij de ton van het krachtvoer open hoort gaan. En ook al heeft hij net een uur staan grazen hij valt weer aan op het eten. Hij vreet ons echt arm maar valt alleen maar af en komt geen gram aan.

Ik ben benieuwd hoe het over een week is. En als hij de komende dagen niet beter wordt dan denk ik niet dat ik neiging kan weerstaan om de veearts te bellen.
Laatst gewijzigd door Marijke_ op wo 27 aug 2008, 07:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 27 aug 2008, 06:05

ja ik wil ook wel op de hoogte blijven van de vorderingen!
maar door iemand anders ook nog doorgemeten? waarom was dat dan?
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 27 aug 2008, 07:02

Dat zal bij Dj ook gebeuren hoor Cindy. Diegene is haar leraar en heeft meer ampullen om te meten dan ze zelf heeft, voor de zekerheid laat ze hem ook nog meten om er zeker van te zijn dat ze niets over het hoofd ziet. Moet je echt zien als een dubbel check.
Mir

Bericht door Mir » wo 27 aug 2008, 07:14

Hopelijk knapt Cratos snel op. Heeft je DA ook wat op met alternatieve dingen of helemaal niet?
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 27 aug 2008, 07:47

Marijke&Rosco schreef:Dat zal bij Dj ook gebeuren hoor Cindy. Diegene is haar leraar en heeft meer ampullen om te meten dan ze zelf heeft, voor de zekerheid laat ze hem ook nog meten om er zeker van te zijn dat ze niets over het hoofd ziet. Moet je echt zien als een dubbel check.
okee op die manier!!!
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 28 aug 2008, 20:23

Hey,

Bij ons op stal waren er ook altijd twee die dr paard lieten doormeten. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
Die een heeft zelfs een heel nieuw zadel laten aanmeten omdat zij zei dat het zadel niet goed lag terwijl het paard nooit iets had laten merken.

Er zal best wel meer zijn als het regulieren geneeskunde! Alleen heb ik dan zoiets dan wil ik het wel eerst zien. En bij hun zag ik verder nooit iets dan alleen maar dure druppels die ze dan moesten geven...

Ik hoop dat Cratos op gaat knappen nu!
Ik laat echt nooit een mestonderzoek meer doen, want dat heeft dus echt helemaal geen enkel nut. Behalve dan dat het centen kost[/code]
Weet je dat ik hier de grootste ruzie omgehad heb op mn vorige stal?! Ze wilde dat ik een mest onderzoek liet doen en op die manier ging ontwormen. Ik wilde dit niet en ik wilde gewoon iedere 7 weken blijven ontwormen dit op advies van mijn dierenarts. Maar hun dierenarts adviseerde dus die wormeitelling. En wat bleek nou ze hadden allemaal lintwormen. Toen ik dit vertelde tegen mijn dierenarts zei hij dat is knap want lintwormen zie je maar bij een op de vijf paarden!
Ik had dus Imka zowel bij de een laten nakijken als bij mijn eigen dierenarts. En bij hun dierenarts had Imka wel lintwormen en bij mijne niet!!!
Hosta, die heeft dus ook een zware wormeninfectie gehad en ook die had geen worm(eitjes) in de mest zitten. Dit kwam omdat de wormen zich al door de darmwand heen gegeten hadden!

En Ros, wat zou het fijn zijn als hij eindelijk van die vervelende jeuk af kwam!!!

Ik zal dit topic ook laten lezen aan mn vriendin en dan moet ze zelf beslissen wat ze wil.
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Marijke_

Bericht door Marijke_ » vr 29 aug 2008, 09:04

Ik ben ook van mening dat je niet zonder de reguliere arts kan hoor, maar in het geval van Ros zijn we regulier uitgedokterd. Maar als er een met een koliek komt te staan dan bel ik ook de dierenarts voor een darmontspanner. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet open kan staan voor dit soort dingen. Ik denk dat je daarin je eigen gevoel en je gezond verstand moet gebruiken. We zien het wel. Maar mocht Ros van de kriebels afkomen dan geef ik echt een knalfeest :D.
In het geval van Hosta weet ik ook niet wat ik zou doen, ik denk niet dat het gedrag uit de lucht komt vallen. Misschien dat je vriendin haar door zou kunnen laten meten als er regulier niets uitkomt. Maar dat beslist ieder voor zich natuurlijk.

Voor wat betreft hoe het nu bij ons gaat. Cratos is erg aanwezig, kijkt weer wat wakkerder en heeft heeeeeeel veel honger. Hij eet momenteel 4 plakken hooi (grote balen) per dag weg. Het ene moment staat hij wel opgetrokken en het andere moment ziet alles er normaal en rustig uit. Hij staat samen met een van de merries en de jaarling regelmatig even een aantal uurtjes in het restaurant (de grote wei met veel gras). Hij moet de medicijnen 16 dagen en we zitten a.s. zondag op dag 7. En er worden geen wormen meer gevonden in zijn mest.

Ros is erg gaan schuren. Ik maak me daar toch wel erg zorgen om, het ging redelijk goed qua jeuk tot nu toe maar hij lijkt nu toch een uitbraak te gaan krijgen. Ik houd mijn hart vast. Ik heb het even nagevraagd en dit was het antwoord: We maken zijn bloed nu schoon en dat komt ook via zijn huid naar buiten. Hij krijgt dus even meer jeuk doordat zijn huid ook afvalstoffen naar buiten gooit en daarna zal het veel beter worden. Hij moet hier dus ff doorheen.
Hij moet schoon worden van binnen en hij is erg vervuild.

Ik kan het alleen bijna niet aanzien, krijg meteen allerlei beelden van 7 jaar geleden op mijn netvlies. Toen had ik een paard dat van kop tot kont open lag. Ik vind het heel lastig. Ros is wel gewoon zichzelf verder.
Sabbel

Bericht door Sabbel » vr 29 aug 2008, 10:12

Ik had hier nog niet eerder van gehoord, wat interesant! Ik had er nog niet bij stil gestaan dat een paard wel degelijk wormen kan hebben ookal zegt een mest onderzoek van niet. Dat is natuurlijk al mooi mee genomen. Hopelijk gaat het dan ook snel beter met hem!
Ik kan me voorstellen dat je het niet aan kan zien dat Rosco nu is gaan schuren, het blijft maar afwcahten of die druppels echt helpen natuurlijk. Ik duim iig van wel!
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
colunder

Bericht door colunder » vr 29 aug 2008, 17:29

wat kl*te zeg dat rosco weer is gaan schuren, ik hoop echt voor je dat het inderdaad maar even voor tijdelijk is.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 01 sep 2008, 08:37

Ros schuurt de laatste twee dagen niet meer. Hij zie ook geen bloed en korstjes meer op zijn benen dus die laat hij ook met rust. Hij mist alleen wel veul voorpluk (die ik geprobeerd had te sparen dit jaar) maar ach als dat alles is :+ .

Cratos gaat harstikke goed, die staat elke dag lekker in de wei te kanen en is vrolijk. Nu alleen nog meer vlees maar dat komt vanzelf wel.
douwina

Bericht door douwina » ma 01 sep 2008, 08:43

Klinkt positief Marijke! Ik hoop echt zo voor Ros dat dit hem van z'n exceem af gaat helpen!
Plaats reactie