Haardracht langharige eczemer op de keuring

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Gerritje

Bericht door Gerritje » di 29 jul 2008, 12:29

hee moet ilonk eraan geloven. Is ze al eens eerder op een keuring geweest? Ik zou wel even kijken of je ergens een voorbreng hoofdstel kan lenen met neusriem zonder sperriem stukje. staat toch wat mooier.

succes bij de keuring. ik ben benieuwd.

ben er al erg lang uitgeweest merk ik, want in de tijd dat ik met Uck naar de keuring ging waren lange manen op een keuring echt uit den boze!!
---
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » di 29 jul 2008, 14:12

Ik persoonlijk zou niet gaan, niet vanwege de manen. Maar ze is voor de keuring totaal niet in "keuringsconditie", veel te mager :o .........
Als je toch gaat dan manen los
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 29 jul 2008, 15:23

Ilonk is in sportconditie :D hiermee loopt ze het makkelijkste lange ritten.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Vera

Bericht door Vera » di 29 jul 2008, 15:45

ik zou die laatste knotjes of los doen, de rest vind ik niet zo mooi staan.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 29 jul 2008, 16:56

Als ik ga wordt het dus los! Bedankt allemaal!
(Rest vind ik ook niet zo mooi staan, alleen de vechtjes zijn zo ontzettend handig voor de wedstrijden.)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 29 jul 2008, 17:14

ja zeker los :j en zeker met de gewone neusriem (idd zonder sperriem)

enne met draad vlechten leer je 1 keer en dan gaat het vanzelf :D ooit geleerd en heb nooit meer anders gevlochten (bij tricolor)
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Viv

Bericht door Viv » wo 30 jul 2008, 04:46

Aurora schreef:Ik persoonlijk zou niet gaan, niet vanwege de manen. Maar ze is voor de keuring totaal niet in "keuringsconditie", veel te mager :o .........
Als je toch gaat dan manen los
Wordt lastig om een endurancepaard in keuringsconditie te krijgen, ik spreek uit ervaring. Ze is echt niet mager hoor, maar ook geen rolmops. Hier kan ze zeker mee op de keuring verschijnen. Spek is niet altijd mooi ;)
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 30 jul 2008, 08:26

Manen los inderdaad en dan misschien het laatste stuk even mooi bijknippen dan kun je best op de keuring verschijnen hoor :j
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 30 jul 2008, 09:30

Ik zou ze ook loslaten hangen idd.
Yvette, wat jij bedoeld noemen wij hier denk ik Roosjes :j dat is wel het mooiste als je wil 'knotten' idd.
Over het hoofdstelletje ga ik met Kelly mee :j
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 30 jul 2008, 10:01

Jaël wil het stukje van de sperriem er niet af. Misschien moet ik even op zoek gaan naar een neusriem waar die niet aanzit. Ach ik heb nog een week.
Manen gaan in elk geval los. Fijn dat jullie zo hebben meegedacht, daar heb ik wat aan.
yvette

Bericht door yvette » wo 30 jul 2008, 10:09

Janine schreef:Ik zou ze ook loslaten hangen idd.
Yvette, wat jij bedoeld noemen wij hier denk ik Roosjes :j dat is wel het mooiste als je wil 'knotten' idd.
Ja, inderdaad, kon er even niet opkomen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
colunder

Bericht door colunder » wo 30 jul 2008, 16:26

Gerritje schreef:hee moet ilonk eraan geloven. Is ze al eens eerder op een keuring geweest? Ik zou wel even kijken of je ergens een voorbreng hoofdstel kan lenen met neusriem zonder sperriem stukje. staat toch wat mooier.

ben er al erg lang uitgeweest merk ik, want in de tijd dat ik met Uck naar de keuring ging waren lange manen op een keuring echt uit den boze!!
hoe lang is dat geleden dan??
ik ging 10 tot 18 jaar geleden ook altijd met een fjord met lange manen naar de keuring.
nooit problemen mee gehad en hij haalde gewoon 1e premies( toen hij ouder werd niet meer maar dat kwam niet door zijn manen)
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Gerritje

Bericht door Gerritje » do 31 jul 2008, 14:42

colunder schreef:
Gerritje schreef:hee moet ilonk eraan geloven. Is ze al eens eerder op een keuring geweest? Ik zou wel even kijken of je ergens een voorbreng hoofdstel kan lenen met neusriem zonder sperriem stukje. staat toch wat mooier.

hoe lang is dat geleden dan??
ik ging 10 tot 18 jaar geleden ook altijd met een fjord met lange manen naar de keuring.
nooit problemen mee gehad en hij haalde gewoon 1e premies( toen hij ouder werd niet meer maar dat kwam niet door zijn manen)
zo'n jaartje of 14 geleden. kan me nog herinneren dat er toen zelfs in het fjordenblaadje wat stond over goed verzorgd voorbrengen dus je paard toiletteren en geen lange manen. Nu hebben mijn paarden ook gewoon lange manen hoor. Maar die heb ik bij Uck pas laten groeien toen hij niet meer naar de keuring hoefde.
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » do 31 jul 2008, 14:55

Op de keuring houden ze nou eenmaal van" prettig gevuld". Kijk maar eens naar de foto's van o.a Yoshino
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Esther

Bericht door Esther » do 31 jul 2008, 17:48

Raskenmerk is ook dat ze makkelijk in het vlees komen, Tenminste dat staat in het boek van Van Bon..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 31 jul 2008, 19:28

:) Ilonk 'komt ook heel makkelijk in het vlees' alleen daar waak ik voor.
Viv

Bericht door Viv » vr 01 aug 2008, 06:39

Aurora schreef:Op de keuring houden ze nou eenmaal van" prettig gevuld". Kijk maar eens naar de foto's van o.a Yoshino
Weet ik, en dat weet Annalynn ook. Maarja sport en model propje gaat niet samen zoals eerder gezegd. Das een keuze die je moet maken maar kan je hyooguit 1 punt kosten. En Ilonk is redelijk bekend bij het stamboek vanwege haar prestaties dus ze weten dat het niet komt door te weinig voeren ;)
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ingele

Bericht door Ingele » vr 01 aug 2008, 08:49

Vindt het zelf ook eigenlijk complete onzin dat je dr dik zou moeten laten worden voor een keuring, alleen omdat het stamboek graag vlees ziet :\
yvette

Bericht door yvette » vr 01 aug 2008, 09:03

Nou ja, je probeert er natuurlijk wel rekening mee te houden. Ik ging dit jaar voor ster en een week tevoren zijn we toch weer wat meer gaan voeren, terwijl ze eigenlijk mooi in sportconditie was.
Maar echt dikke paarden willen ze toch niet meer zien op de keuring hoor...
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Gerritje

Bericht door Gerritje » vr 01 aug 2008, 09:45

Ingele schreef:Vindt het zelf ook eigenlijk complete onzin dat je dr dik zou moeten laten worden voor een keuring, alleen omdat het stamboek graag vlees ziet :\
tis wat je wil. ik heb met Uck 1 jaar voor rastype een 7 gehad, toen was hij in zijn sportconditie. jaar erop had ik hem wat dik laten worden. hij was eigenlijk te dik en hij kreeg toen voor rastype een 8. idd zoals viv zegt scheelt het een puntje.

dus denk dat Ilonk voor de keuring even mag aankomen om vervolgens haar sportuiterlijk weer terug te krijgen.
Plaats reactie