ik ben dus alles behalve een held.
vroeger stond ik al te hipperventileren (of zoiets) in de auto, onderweg - als ik hoorde op welk paard ik moest rijden - toen ik moest opzadelen (als ik het moest doen) - als ik vroeg hoe dat paard of pony is - als ik naar de piste moest - als ik er naast stond - als ik erop moest EN als laatste als ik erop zat.
IK DURFDE NIKS!!!
behalve als ik na een kwartier erop te hebben gezeten, en het paardje wat meer vertrouwde, maar als het dan iets deed dan duurde het weer een tijd totdat ik iets durfde...
behalve op dat ene ponytje: coockie!!!

een super haffie, die echt een super slecht karakter heeft. ze is altijd zuur en vind niemand leuk!!! BEHALVE MIJ!!!
en laatst heb ik coockie gekregen!!!
met haar durf ik alles, ik vertrouw haar mijn leven toe!
alleen nog steeds bij slecht weer, zoals regen wind ... durf ik niks met niemand niet. hoe braaf ook, ik kruip op geen enkel paard of pony... dan doe ik niks, niet stappen aan de hand, niet rijden, niet longeren, ...!
maar laatst heb ik TIJDENS een STEL KORTE REGENBUIEN die af en toe kwamen. eerst gelongeerd en dan ben ik er toch op gekropen, en dat was dan ZONDER ZADEL en het regende af en toe!
ik was doodsbang en super nerveus maar omdat coockie toch niets deed tijdens het longeren ...
BEN IK ER BLIJVEN OP ZITTEN!!!!!
maar tijdens een normale regenbui zal ik er nog niet zo snel op kruipen of blijven zitten...
maar soms rij ik nog wel eens op andermans paarden omdat zij die dag niet kunnen komen, dan durf ik ze wel gewoon te rijden maar ik durf niet zoveel en doe niets gewaagds ofzo...
maar ik durf misschien niet te rijden tijdens slecht weer maar ik zou nooit van mijn leven coockie die soms een durft te vluchten ruilen voor een "bomproof" paard of pony ook al is dat het mooiste duurst beste paard van de wereld. mijn liefde is groter dan mijn drang voor wedstrijden.
coockie is misschien geen top wedstrijd paardje.
maar misschien als ik mijn best doe en coockie train en al
kan ik misschien toch nog iets bereiken.
coockie wilt voor mij werken en haar best doen.
maar ik vergeet haar plezier niet.
coockie staat altijd op de 1e plaats!!!