Welke paardenverzekering hebben jullie?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » do 29 mei 2008, 08:00

Nee als hij met spoed opgenomen moet worden voor een koliek operatie o.i.d. heb ik daar geen geld voor... ik ga me zelf er nog maar eens goed in verdiepen.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » do 29 mei 2008, 09:35

Ik stort mijn geld ook liever niet in de bodemloze verzekeringsput. Bepaalde kosten kan ik best zelf betalen, maar voor erg hoge kosten met een kleine kans op succes vraag ik me af of ik er ook wel goed aan zou doen om te opereren.
Een nieuw paard is zo gekocht, maar ook de verzekering kan de emotionele waarde niet vervangen.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
JoyceNan

Bericht door JoyceNan » do 29 mei 2008, 13:26

Ik heb Nan alleen verzekerd voor diefstal, dood, brand, operatie nav plotselinge koliek. Incl mijn zadel betaal ik iets van 75/80 euro per jaar.

Ik zit ook bij equine risk sinds interpolis gestopt is ermee.

Daarnaast spaar ik maandelijks voor Nan een bedrag waar ik tevens mijn wormenkuren,enting en hoefijzers van moet betalen.

Een uitgebreide verzekering was in mijn situatie niet mogelijk maar denk ook niet dat ik alles vergoed zou hebben gekregen als ik Nan wel incl ziektekosten verzekerd zou hebben gehad.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
Fran

Bericht door Fran » za 31 mei 2008, 16:30

Olaf richt nog wel eens wat schade aan andere aan, tot nu toe niet ernstig maar misschien dat er de volgende keer wel gehecht moet worden bij een paard van een ander.

Valt dit onder een WA-verzekering? En hebben jullie die speciaal voor je paard afgesloten of voor je zelf?

Als je je ruiterbewijs hebt, ben je WA verzekerd, maar alleen als je er op zit denk ik toch?
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
colunder

Bericht door colunder » za 31 mei 2008, 17:00

bij ons zit dat bij de WA verzekering maar hebben we wel erbij moeten doen(zat er niet standaard in)
kostte maar heel weinig geloof ik(5 euro?)
moet je even navragen bij je verzekering.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Anouska

Bericht door Anouska » zo 01 jun 2008, 19:57

Heb het even voor je opgezocht.
Ik heb Bjorn verzekerd bij de EFO. Hij is verzekerd voor 1000,- en betaal 80,50 per 6 maanden. Heb hem A-tarief verzekerd, met brand, diefstal en ziektenkosten beperkt. Bij ziektenkosten beperkt vergoeden ze 80% en heb ik een eigen risico van 75,- per kalenderjaar.
Hij heeft ook een eigen bankrekening waar ik elke maand een bedrag op stort.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 02 jun 2008, 08:47

Ik heb sinds kort EquineRisk omdat Interpolis daarin is opgegaan.

Ik heb Rian verzekerd tegen Dood, diefstal e.d., acute openwonden & botbreuken en Koliek.
Wel wil ik een keer weer eens kijken of ik het niet beter zelf kan sparen via een aparte rekening. Maar ja, zo'n koliek operatie zijn geen goedkope dingen als die een keer om de hoek zeilen.
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 02 jun 2008, 21:17

Ik heb die van mij altijd in een onderlinge verzekering hier in het dorp. Kost niet veel, maar ik krijg alleen bij dood uitbetaald, dus geen ziektekosten.
Ik had voor Jackie al 22 jaar betaald en kreeg 1.000,- euro, voor Diëgo heb ik bijna 18 jaar betaald (iets van 50 euro per jaar). Als je paard oud wordt krijg je minder dan je al die jaren betaald hebt.... Ik vraag me ook vaak af of ik ze niet uit het fonds moet halen en gewoon elke maand zelf sparen. Na Jackie's dood wilde ik Diëgo eruit halen, maar dan had ik 18 jaar voor niks betaald. Ik twijfel nu wel weer of ik Marga eruit moet halen. Ik heb voor haar nog maar 3x betaald.

Vrienden van ons, waar Amiro van is, hebben ze bij Hypo en zijn er erg tevreden over, ze hebben een hoop ellende gehad met zieke, overleden paarden. Ze doen wel vrij moeilijk als ze een paard opnemen voor de verzekering.

Ik zou gewoon elke maand een klein bedrag opzij zetten Andrea.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Charret

Bericht door Charret » ma 02 jun 2008, 21:31

Ik ben verzekerd bij Hipo Zorg. Ik heb er gelukkig *afkloppen* nog geen gebruik van hoeven maken. Ik betaal nu iets van 20 euro per maand en dan is ze voor diefstal, dood, brand en ziektenkosten beperkt. Ook is ze daarvoor WA verzekerd.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
wendy79

Bericht door wendy79 » ma 02 jun 2008, 22:19

Ik heb ons Chris helemaal niet verzekerd, dit omdat ik onze 2 honden en kat wel heb verzekerd en dit kan totaal niet uit! (gelukkig)

voor de ene hond betaal ik 37,- (duitse dog)per maand en de andere 19,-(labrador) en de kat 11,-. dit is veel geld. Heel af en toe heb ik een zalfje nodig en dat krijg ik dan vergoed. Voor de lab hebben we een mega dure operatie gehad voor zin poten maar dit wordt dus niet vergoed. Ik ben blij dat we gaan verhuizen en dat ik het kan opzeggen.

We hebben dus een Potje voor Chris mocht er iets gebeuren, en voor de honden zet ik straks het bedrag wat we nu aan verzekeringen kwijt zijn apart. dan heb je het nog als er niks aan de hand is.

Op de een of andere manier wordt de premie wel steeds duurder terwijl men vertelde dat dit gelijk bleef. Voor de dog is het haast 20,-p.m. duurder dan 3 jaar geleden.

Dus zoek het goed uit! tegenwoordig heeft iedereen zijn dieren verzekerd en ik heb het idee dat het daarom alleen maar suurder wordt!
Plaats reactie