Dressuurtraining zonder zadel..
- Thessa Keizer
Nou ik begin er ook voorlopig niet aan, weet zeker dat ik binnen no-time op de grond lig met die fratsen van Aike
Groetjes Thessa en Aike

Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
-
Ik doe het soms, alleen galoppeer ik niet meer. Vroeger toen hij op de manege stond, was hij zo rond dat ik er niet af kon vallen. Nu is hij dat niet meer plus het feit dat roon veel heter is geworden, dat ik dat niet meer kan. Stappen en draven wel. Ik moet zeggen dat ik het op zich ook wel prettig vind, omdat je veel spieren kunt voelen onder je.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
heel gek met Nena deed ik het wel regelmatig en dan maakte ik ook buitenritjes waarin we ook galoppeerden enzo, maar bij Vera kom ik niet verder als buiten een beetje stappen en draven
Ik rij haar weleens in de wei zonder zadel, maar dan ben ik niet echt aan het trainen (doe ik ook met zadel eigenlijk niet
)

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

- nientje_pjotr
- Contacteer:
Met neidy reed ik ook vrij vaak zonder zadel,ik voelde haar dan ook beter aan en voor je eigen balans is het zeker goed.
Met akes durf ik het nog niet aan.
De eerste keer dat ik daar zonder zadel op zat ,vondie toch zo vreemd maakte allerlei rare bewegingen naar links en rechts.
Maar die tijd komt nog wel.
Met akes durf ik het nog niet aan.
De eerste keer dat ik daar zonder zadel op zat ,vondie toch zo vreemd maakte allerlei rare bewegingen naar links en rechts.
Maar die tijd komt nog wel.

Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je

Ik deed het met Paula ook regelmatig, totdat het een keer best wel mis is gegaan op een buitenrit, sindsdien ben ik een heel stuk voorzichtiger. Deed daarna nog wel eens een dressuurtraining, toen ik haar nog regelmatig reed. Nu durf ik dat niet aan, omdat ze veel te fris is. Arwen rijd ik nog veel te kort om zonder zadel te gaan trainen.
- Brittlover
Ik rij in de winter af en toe zonder zadel, maar dat is meestal een buitenritje. Serieuze oefeningen doen we soms onderweg, beetje wijken, beetje verzamelen en strekken. Maar meer niet.
Het helpt inderdaad wel goed voor je onafhankelijke zit. Ik kan op Orlinde zo in galop door het bos en duin en doe ook wel eens een parcoursje springen (50cm max) zonder zadel. Wel een touw om de hals dan, dat als ik mijn evenwicht verlies ik niet aan de teugels hang. Scheelt misschien ook dat ik een boomloos zadel heb, daar ga je ook onafhankelijker van zitten.
Het helpt inderdaad wel goed voor je onafhankelijke zit. Ik kan op Orlinde zo in galop door het bos en duin en doe ook wel eens een parcoursje springen (50cm max) zonder zadel. Wel een touw om de hals dan, dat als ik mijn evenwicht verlies ik niet aan de teugels hang. Scheelt misschien ook dat ik een boomloos zadel heb, daar ga je ook onafhankelijker van zitten.
Ja hoor, regelmatig gedaan. Laatste maanden was Orion iets te dun en stak zijn ruggengraad in mn kont, dus zit het niet leker. Ik heb vroeger heel veel les gehad zonder zadel, zowel op mijn net ingereden paard als mn fjord, maar ook op paarden die de schoolsprongen onder je kont deden
.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Sylvy train ik meer zonder zadel als met dan loopt ze veel beter. Ik rijd al vanaf klein zonder dus vallen doe je dan niet meer zo snel.
Yessie doe ik het ook wel eens al kent dat vaak een iets negatievere afloop!!!!
Yessie doe ik dus echt trainen met dressuurzadel.
Yessie doe ik het ook wel eens al kent dat vaak een iets negatievere afloop!!!!
Yessie doe ik dus echt trainen met dressuurzadel.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Met Vickey rijd ik eigenlijk meer zonder zadel dan mèt
Ook ivm tijdnood, scheelt zo weer 10 minuten als je moet opzadelen en afzadelen.
Met Odin rijd ik ook heel vaak zonder zadel, de laatste tijd even wat minder want ik merkte aan mezelf dan ik teveel moest wennen als ik weer met zadel ging rijden.

Met Odin rijd ik ook heel vaak zonder zadel, de laatste tijd even wat minder want ik merkte aan mezelf dan ik teveel moest wennen als ik weer met zadel ging rijden.
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Dit topic bracht mij op een idee, ik heb daarnet zonder zadel op Harma gereden. En we hebben wel 'serieus getraind' (voor zover je het zo kan noemen bij Harma
)
Viel er nog bijna af
Ze schrok ergens van, dat ben ik niet van dr gewend 

Viel er nog bijna af

Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend

Sas eigenlijk nooit, daarvoor hoef ik alleen maar te verwijzen naar het Vera-verhaal. Deze dame is even onvoorspelbaar in haar doen en laten. Zonder beugels doe ik wel af en toe, maar brengt ook de nodige zweet en tranen met zich mee in korte tijd.
Anton heb ik van de zomer pas voor het eerst zonder zadel op gezeten. Wil ik wel eens vaker proberen, maar moet ik dr eerst even wat vertrouwder mee zijn. Heb toen wel gedraafd, maar dat ging erg behoedzaam nog. Zodra ik mn evenwicht opnieuw moest zoeken, stopte hij direct.
Anton heb ik van de zomer pas voor het eerst zonder zadel op gezeten. Wil ik wel eens vaker proberen, maar moet ik dr eerst even wat vertrouwder mee zijn. Heb toen wel gedraafd, maar dat ging erg behoedzaam nog. Zodra ik mn evenwicht opnieuw moest zoeken, stopte hij direct.
Geluk is de vrucht van intens werk