Breed, breeder, breedst?
Massimo zadels. Zijn er in veel modellen, dus ook ongetwijfeld dressuur. Ze hebben heel smalle en heel brede bomen. Dat werd mij ook verteld toen ik de zadelmaker bij nina had en met hetzelfde wintecprobleem zat.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Heb je een recente foto van Alies.
Ik heb zelf wel ervaren dat toen Tika VZH zadel had,er een
andere boom erin zat dan nu in het dressuurzadel wat ik heb.
Ik heb zelf wel ervaren dat toen Tika VZH zadel had,er een
andere boom erin zat dan nu in het dressuurzadel wat ik heb.
Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
OP Rian past ook geen wintec meer en die is ook niet onwijs breedNaisven schreef:Het is mij helemaal niet opgevallen dat Alies zo enorm breed zou zijn?

Charret, gewoon een zadelmaker langs laten komen.
In het begin heb je toch voldoende aan een 2e handsveelzijdigheid...
Idd, niet gelijk al een zadel op maat laten maken, want ze veranderen met de minuut met inrijden e.d.Charret schreef:Om nu voor Alies al een zadel op maat te laten maken lijkt me geen zin te hebben. Dan kan ik over een half jaar vast weer wat anders gaan kopen.
OP Rian past ook geen wintec meer en die is ook niet onwijs breedJanine schreef:Naisven schreef:Het is mij helemaal niet opgevallen dat Alies zo enorm breed zou zijn?

Charret, gewoon een zadelmaker langs laten komen.
In het begin heb je toch voldoende aan een 2e handsveelzijdigheid...
quote]
Ik wil wel een dressuur. Ik vind dat fijner dan veelzijdigheid. Maar mocht het écht niet anders kunnen is dat ook ok.
Ik zal Bos[ch] uit Renswoude eens bellen.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Bij onze fjorden op stal en trouwens ook andere paarden, laten we de zadels allemaal vermaken. Er is bijna geen enkel paard dat een standaard zadel past..Krista schreef:Voor Ozar heb ik een zadel op zijn maat (lees breedte) laten maken bij Daaleman. Er paste geen enkel normaal confectiezadel. En ik heb er erg veel plezier mee!
Zo zijn de merken JC, Rosnner en Stubben voor de zadelmaker het makkelijkst om te vermaken. Deze zadels hebben wij dus ook voor onze fjorden.
Wij hebben zelfs een Tinker op stal gehad met boom maat 34.5, nou das breed kan ik je vertellen. en daar was ook een passend zadel voor te maken.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Mijn zadelmaker zei ook dat Stubben het beste te verbouwen is. Ik heb op Nisko ook een aangepaste Stubben liggen en ben heel tevreden. Hij past perfect. Alleen wilde ik dat ik destijds toch een dressuur ipv vzh had genomen.Esther schreef:Twee zadelmakers hebben mij verteld dat voor een fjord een stubben het best te verbouwen is. Ik heb hem zelf ook gehad op Jeskim.
Op Tea, maatje erg breed, heb ik nu of een barefoot of een wintec wide liggen.
Mijn zadelmaker zei dat de meeste zadels toch lastig aan te passen zijn voor een Fjord, maar als ik ooit toch een dressuurzadel wil, hij altijd kan kijken wat er mogelijk is.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
- Ilonka
Een zadel dat er in ontzettend veel boombreedtes is, en ook hele breedde is de Massimo. Kijk maar eens op www.bluebalance.nl. De Massimo is er in verschillende zadeltypen, van dressuur tot springen en lange afstand.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.