Eczeem
Volgens mij niet hoor.Janine schreef:Idd.. en in wortels zit erg veel suikers

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wortel_(groente)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Van verschillende sites.....
Het reservevoedsel wordt in de wortel opgeslagen hoofdzakelijk in de vorm van disachariden
Naast veel water en een beetje suiker bevatten wortelen natuurlijke pro-vitamine A (bètacaroteen).
Met zonne-energie zet de plant water uit de bodem en koolzuurgas uit de lucht om in glucose en fructose. Deze vormen samen sacharose, oftewel suiker. Veel wortelen bevatten van nature ook suiker.
Suiker is een koolhydraat. Koolhydraten vervullen een letterlijk levensbelangrijke rol in planten. Groene planten maken kool-hydraten voor hun eigen energievoorziening.
Om koolhydraten te maken, gebruiken planten onze belangrijkste energiebron: de zon.. Met zonne-energie zet de plant water uit de bodem en koolzuurgas uit de lucht om in glucose (druivensuiker) en fructose (vruchtensuiker). Die vormen samen sacharose, onze alledaagse suiker. Zoals veel groenten, vruchten en knollen, bevatten ook wortelen van nature suiker.
Zelf ben ik actief in de onderstaande link. Daar staan op de laatste 4 pagina's wel weer aardig wat info. Makkelijker anders moet je 100 pagina's door worstelen 
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=513314
Raya staat verder zomers onder de Meulenkampdeken, geen kuil, biks of snoepjes oid. Alleen water en hooi + een beetje muslie die suikerarm is.
Ook gebruik ik Leovet Bio Huidolie.
Het hoeft trouwens niet direct eczeem te zijn, wormen, verharing, verveling zorgen ook voor schuren... Iwan stond gister ook met een pluisebol op stal... Joost mag weten waarom.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=513314
Raya staat verder zomers onder de Meulenkampdeken, geen kuil, biks of snoepjes oid. Alleen water en hooi + een beetje muslie die suikerarm is.
Ook gebruik ik Leovet Bio Huidolie.
Het hoeft trouwens niet direct eczeem te zijn, wormen, verharing, verveling zorgen ook voor schuren... Iwan stond gister ook met een pluisebol op stal... Joost mag weten waarom.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Mais krijgt ze niet meer.
Die man was er van overtuigd dat zijn manier zou werken, hij heeft daar meerdere pony's die daardoor van het eczeem af zijn.
Ik zet er heeeele grote vraagtekens bij, maargoed
Ze staat nu nog op biks en kuil. Ze heeft nu niet meer geschuurd. Dus ik wacht even af..
Die man was er van overtuigd dat zijn manier zou werken, hij heeft daar meerdere pony's die daardoor van het eczeem af zijn.
Ik zet er heeeele grote vraagtekens bij, maargoed

Ze staat nu nog op biks en kuil. Ze heeft nu niet meer geschuurd. Dus ik wacht even af..
Murphy
Ysha

Misschien een hele domme vraag...maar wat is zijn manier dan? Voeren van kuilgras, brokken en mais? Of ik weer ergens overheen gelezen 
[edit] als dat zijn werkende manier is ga ik direct overstag

[edit] als dat zijn werkende manier is ga ik direct overstag

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

Tussen 9.00u en 19.00u op stal? Daar hoor je toch ook steeds weer wisselende dingen over. Het meest hoor ik eigenlijk dat je je paard het beste tussen 10.00u en 16.00u naar buiten kan doen en verder op stal. Daar doe ik trouwens ook niet aan mee
.
Wel fijn dat ze vandaag niet geschuurd heeft trouwens, maar dat kan natuurlijk ook met jouw wassen en insmeren te maken (wat ik eerder verwacht trouwens).
Ik blijf nog steeds voor je duimen dat het geen eczeem is!

Wel fijn dat ze vandaag niet geschuurd heeft trouwens, maar dat kan natuurlijk ook met jouw wassen en insmeren te maken (wat ik eerder verwacht trouwens).
Ik blijf nog steeds voor je duimen dat het geen eczeem is!
Morgan!! 

Paarden met eczeem hebben vaak ook last van veranderende omstandigheden, zoals een verhuizing/ andere stalgenoten. Het paard lijkt dan uiterlijk niet te reageren maar van binnen slaat vaak de stress toe. Niet dat je een verandering altijd kunt voorkomen, maar je kunt er wel rekening mee houden dat dit wel degelijk invloed heeft.
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Volgens mij heb je op dat stuk meer aan de Boett(achtige) dekens,... aangezien hier op stal overal mugjes hangen...Marijke&Rosco schreef:Tussen 9.00u en 19.00u op stal? Daar hoor je toch ook steeds weer wisselende dingen over. Het meest hoor ik eigenlijk dat je je paard het beste tussen 10.00u en 16.00u naar buiten kan doen en verder op stal. Daar doe ik trouwens ook niet aan mee.
Nicole, bednakt voor eht topic gaat weer ff volgen!
Lees ook iets over een proef die Laarakkers gaat doen.. gaat zo dadelijk ff lezen!
Janine als jij dat document hebt zou je het dan naar mij door willen sturen? Ik ben benieuwd. Ik heb voor Ros trouwens ook drainage-compostium (3 weken kuur). Mij is aangeraden om het 2x per jaar te doen zo'n kuur.
Morgan!! 

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het nu voor het eerst aan het doen ben. Ik houd me gewoon aan het normale ontwormschema (hij heeft vorige maand een wormenkuur gehad). Ik wil het februari/ maart en augustus/ oktober gaan doen. Ik kan me wel voorstellen dat je het beter niet direct na het ontwormen kan doen omdat de stoffen uit de ontworming dan wellicht ook afgedreven worden. Maar misschien sla ik de plank wel volledig mis...
Morgan!!