Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Sabbel
Bericht
door Sabbel » wo 07 feb 2007, 15:21
Viv schreef:
Er staat ook dat ze HOOPT op een 1e klasse model, oftewel ze krijgt nu telkens 2e klasse maar heeft blijkbaar wel dr proeven afgelegd

Wist ik veel dat dat in combi met de afgelegde proeven is, moet me er toch maar eens meer in gaan verdiepen.
Als ze daarnaast een A of AA-certificaat voor de zadel-, men- of lanbouwbruikbaarheidsproef heeft gehaald dan zou ze wel ster moeten zijn. Heb je al eens een proef met haar afgelegd?
Toen Ravina nog van Hans Kraaijeveld was heeft ze wel proeven afgelegd. *Spiekt even op de site van het stamboek* B-Cert.menproef
C-Cert.landbouwbruikb. ik geloof dat ze met de laatste te lui was en in staking ging.

Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

-
Reinou
- Beheerder
-
Contacteer:
Bericht
door Reinou » wo 07 feb 2007, 15:31
Keuring in Ruinen moet ik 'helaas' missen, lig dan op het strand in Kroatië
Maar met Woudina gaan we als het goed is naar Oldeberkoop. Karlientje en veulen gaan sowieso naar Roden. De andere twee wordt nog even kijken. Annelisa moet voor stamboekopname en Yli moet opnieuw haar punten halen. Denk dat er nog eentje naar Rolde gaat en andere moeten we even zien. Onstwede lijkt me ook leuk

En anders wordt het Ruinen....helaas

Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann 
-
Viv
Bericht
door Viv » wo 07 feb 2007, 16:19
Sabbel schreef:Viv schreef:
Er staat ook dat ze HOOPT op een 1e klasse model, oftewel ze krijgt nu telkens 2e klasse maar heeft blijkbaar wel dr proeven afgelegd

Wist ik veel dat dat in combi met de afgelegde proeven is, moet me er toch maar eens meer in gaan verdiepen.
Wahahaha nou idd, dat wordt een spoedcursus keuringsperikelen

Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Cindy+Uniek
Bericht
door Cindy+Uniek » wo 07 feb 2007, 16:20
Ja uniek heeft op 4 jaar al een A voor de zadelproef gehaald

en ook L2 dressuur + B springen van de fjorden dus ik hoef alleen maar die 1e klasse modelmerrie beoordeling!!!

krijg nu idd al 3 jaar een 2e klasse.......
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
-
Viv
Bericht
door Viv » wo 07 feb 2007, 16:21
Thessa Keizer schreef:Ik vind het vooral erg leuk om te doen, en goed voor de ervaring, zijn ze eens op een ander terrijn. Ik ga dit jaar zeker weer, en ik ga naar Vrouwenpolder, heb er nu al zin in.
Groetjes Thessa en Aike

Heej leuk Tes,
Wij zuidhollanders zullen eens even laten zien hoe het moet hahahaa

-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » wo 07 feb 2007, 18:10
Keuringen zijn echt mijn vakantie. Ontzettend leuk en gezellig...
Zelf ga ik ook wel met de paarden heen, maar alleen als het gevoel erbij goed is. Zo gaat bijv Zinnish nu niet meer mee, omdat het gewoon een enorme klap geld kost om die naar het hoofdstamboek te krijgen (dna-test wordt provisorisch, aangezien moeders net 3 maand weg was toen duidelijk werd dat daar nog geen DNA van was

)
Benz wordt hetzelfde verhaal als hij straks 3 is. Daarnaast heeft het ook geen nut meer voor een van beide ouders, omdat die (waarschijnlijk) beiden niet meer leven. Tja en voor een ruin is het alleen om de 'leuk' te doen.
Dit jaar gaan de veulens en diverse merries uit Wanneperveen natuurlijk weer heen. Verder zullen we met Sas dit jaar voor het sterschap proberen te gaan! En misschien nog met Benz heen, alleen om hem ook eens laten zien te hebben daar. Kijken wat ze er van zeggen.
Geluk is de vrucht van intens werk
-
Thessa Keizer
Bericht
door Thessa Keizer » wo 07 feb 2007, 18:14
In het jaar dat ze drie worden kan je toch opgaan voor opname in het stamboek?? Hoop zo dat ie een 1e premie gaat halen, moeten we natuurlijk wel even onder het zadel enzo gaan oefenen
Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
-
Pablo
-
Contacteer:
Bericht
door Pablo » wo 07 feb 2007, 18:45
Thessa Keizer schreef:In het jaar dat ze drie worden kan je toch opgaan voor opname in het stamboek?? Hoop zo dat ie een 1e premie gaat halen, moeten we natuurlijk wel even onder het zadel enzo gaan oefenen
Groetjes Thessa en Aike

Als hij een eerste premie haalt heb je ook nog het hele volgende jaar voor het modelschap hoor, haast onder het zadel is dus nergens voor nodig.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
-
Charret
Bericht
door Charret » wo 07 feb 2007, 20:29
Viv schreef:Thessa Keizer schreef:Ik vind het vooral erg leuk om te doen, en goed voor de ervaring, zijn ze eens op een ander terrijn. Ik ga dit jaar zeker weer, en ik ga naar Vrouwenpolder, heb er nu al zin in.
Groetjes Thessa en Aike

Heej leuk Tes,
Wij zuidhollanders zullen eens even laten zien hoe het moet hahahaa
Ik kom dan zeer waarschijnlijk Tjo weer aanmoedigen. Vorige jaar ben ik eerder weg gegaan in Dordrecht en haar daarom gemist. Had wel 2 foto's van d'r.
Oh en ik kom ook Aike weer aanmoedigen!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
-
Annemarie
Bericht
door Annemarie » do 08 feb 2007, 07:14
Yoline schreef:Keuring in Ruinen moet ik 'helaas' missen, lig dan op het strand in Kroatië
Maar met Woudina gaan we als het goed is naar Oldeberkoop. Karlientje en veulen gaan sowieso naar Roden. De andere twee wordt nog even kijken. Annelisa moet voor stamboekopname en Yli moet opnieuw haar punten halen. Denk dat er nog eentje naar Rolde gaat en andere moeten we even zien. Onstwede lijkt me ook leuk

En anders wordt het Ruinen....helaas

Onstwedde is inderdaad leuk. Ben ik vorig jaar met Nisko heen geweest. Leuk klein en overzichtelijk. Ga misschien dit jaar wel weer ff kijken.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
Naisven
- Moderator
Bericht
door Naisven » do 08 feb 2007, 07:40
Ik ga ook altijd naar de keuringen, al heb ik de ballen verstand ervan (toch Viv?). Naisven is inmiddels modelruin en heeft alles in huis om ster te worden, behalve de juiste waardering op de keuring

en daar zijn we al jaren mee bezig, maar goed.. hij blijft toch mijn ster
Kjeld is ook modelruin en zou eerst nog LL dressuur moeten halen (is nu L) voordat hij ster zou kunnen worden, maar ik geef niet op hoor.
Ik ga dus puur voor de leut naar de keuringen (Kjeld in Dordrecht ivm kijken van z'n oude eigenaresse en Naisven naar Wijk bij Duurstede), lekker bijkletsen met bekenden en m'n Fjordje showen, want voor mij zijn ze natuurlijk de bovenste beste...

-
Dreeke
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Dreeke » do 08 feb 2007, 08:41
Charret schreef:
Ik kom dan zeer waarschijnlijk Tjo weer aanmoedigen. Vorige jaar ben ik eerder weg gegaan in Dordrecht en haar daarom gemist. Had wel 2 foto's van d'r.
Oh en ik kom ook Aike weer aanmoedigen!
En ons dan?? Vinga en D-tje??

Wij zijn er ook weer bij in Vrouwenpolder en kunnen wel wat support gebruiken

Vorigjaar hebben wij niet mee gedaan vanwege haar peesblessure maar dit jaar zijn we dr weer bij hoor!!
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
-
Viv
Bericht
door Viv » do 08 feb 2007, 11:44
Ik blijf die naam D-tje zo gaaf vinden. Ik zou het veulen gewoon zo blijven noemen, ken hem/haar al niet anders hahahaaa.

-
Dreeke
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Dreeke » do 08 feb 2007, 12:30
Ja leuk he, zo heet het al van de dag dat ik wist dat ze drachtig is

Maar als hij/zij dr uit is heb ik ook een hele leuke naam klaar hoor

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
-
Viv
Bericht
door Viv » do 08 feb 2007, 13:27
Die kan nooit tippen aan D-tje

-
leoensuzanne
Bericht
door leoensuzanne » do 08 feb 2007, 19:07
Wij gaan best veel keuringen af. Zeker omdat Leo voor een aantal mensen de paarden voor moeten brengen. En ik deed het in het begin voor mijn schoonvader, zodat zijn merrie verder zou kunnen komen. Ronan's moeder was van mijn schoonvader. Maar Roon deed het best aardig op de keuring, dus ben ik door gegaan, toen Ninja (roon's moeder) werd verkocht naar Zeeland.
Ik vind het vooral wel druk (met al die paarden die klaar moeten staan) maar ook erg gezellig.
En ik vind het altijd leuk als anderen je paard komen bewonderen. Al doet hij het in de ring niet zo best, buiten de ring voel ik me altijd kampioen!!
Ulvi, Anca's mam, deed het op de keuring ook altijd goed, en tja wij hopen dat Anca dat ook gaat doen.
Voor ons is het een paar dagen gezellig uit, wel een berg stress, toch wel een beetje competitie verband, maar ook contacten leggen en onderhouden.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
-
Ydel
Bericht
door Ydel » do 08 feb 2007, 19:49
ik ga ook altijd graag naar keuring.
voor de sfeer en de lol, maar ook zeer zeker voor mijn paard.
is altijd weer een geneuzel met vrije dagen en vervoer, maar het blijft een van de leukste dagen van het jaar, voor Ydeltje

en vorig jaar was natuurlijk top!
Ydel gaat voor aspirant stermerrie, maar we verwachten wederom niets...
ging vorige keer ook 'best' aardig

Ydel: Fjelljon x Bjorgard
veulens:
Caya,
Enya, Fenya,
Gandhi, Harvey,
Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
-
Daphne_65
Bericht
door Daphne_65 » vr 09 feb 2007, 03:36
Ik vind het ook altijd leuk om naar de keuring te gaan. Het is gewoon gezellig, en als je paardje het uiteindelijk goed doet op de keuring is dat mooi meegenomen. Vorig jaar ging ik naar de keuring voor Shadow om ervaringen op te doen, en dat pakte helemaal anders uit (ze werd jeugdkampioen). Ik was toen dubbel trots.
Ik weet nog niet of ik dit jaar naar de keuring ga, ligt een beetje hoe het valt met de vakantie.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
-
Jeempie
-
Contacteer:
Bericht
door Jeempie » vr 09 feb 2007, 21:11
Dreeke schreef:
En ons dan?? Vinga en D-tje??

Wij zijn er ook weer bij in Vrouwenpolder en kunnen wel wat support gebruiken

Vorigjaar hebben wij niet mee gedaan vanwege haar peesblessure maar dit jaar zijn we dr weer bij hoor!!
Ow gaaf, dan kan ik D-tje ook bewonderen, en Vinga zelf natuurlijk! Ik ben nl van plan om met Jamie en veulen naar Vrouwenpolder te gaan. Ben daar nog nooit geweest.
Zortin Z1 + 10 alweer!

Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

-
Viv
Bericht
door Viv » za 10 feb 2007, 05:20
Pablo schreef:Thessa Keizer schreef:In het jaar dat ze drie worden kan je toch opgaan voor opname in het stamboek?? Hoop zo dat ie een 1e premie gaat halen, moeten we natuurlijk wel even onder het zadel enzo gaan oefenen
Groetjes Thessa en Aike

Als hij een eerste premie haalt heb je ook nog het hele volgende jaar voor het modelschap hoor, haast onder het zadel is dus nergens voor nodig.
Met het 3e jaar heb je idd stamboekopname, dat doen ze gewoon tijdens de gewone kreuring.
Sterker nog dan heb je 2 jaar de tijd dus doe lekker rustig aan. Snap dat het begint te kriebelen als ze bijna 3 zijn maar doe rustig aan je hebt alle tijd van de wereld. Pas alssie 5 wordt hoeft hij pas zn proeven gelopen te hebben.