beenbeschermes / bandages
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ik rijd niet meer met peesbeschermers (en dat terwijl Vinga een zware peesblessure achter de rug
heeft.....) Volgens mijn DA is het niet goed, pezen
worden te warm en die van Vinga moeten juist goed
aansterken. Alleen als ik met een groepje ga
rijden, dan kan ze nog wel eens opgefokt zijn dan
gebruik ik ze nog wel.
heeft.....) Volgens mijn DA is het niet goed, pezen
worden te warm en die van Vinga moeten juist goed
aansterken. Alleen als ik met een groepje ga
rijden, dan kan ze nog wel eens opgefokt zijn dan
gebruik ik ze nog wel.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Als je na het rijden de benen maar goed koelt, dan is er niet zoveel aan de hand (voor Vinga weet ik het niet, ik ben geen dierenarts).
Er zijn overigens ook peesbeschermers die ventileren en waar de benen niet warm in worden. Deze worden met name gebruikt in de eventing. Kost een paar centen, maar dan zijn de benen van je paard wel beschermd.
Er zijn overigens ook peesbeschermers die ventileren en waar de benen niet warm in worden. Deze worden met name gebruikt in de eventing. Kost een paar centen, maar dan zijn de benen van je paard wel beschermd.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
- jezzikaatje
- Contacteer:
Ik rijdt alleen Jeskim met bescherming. Die heeft alleen maar strijklappen om, ze tikt zichzelf voortdurend aan tijdens het rijden, dus liever met strijklappen!!
Verder eignlijk nooit, wel gedaan, maar zo'n gedoe en weinig nut, hihi..
Verder eignlijk nooit, wel gedaan, maar zo'n gedoe en weinig nut, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Tijdens de dressuur meestal bandages, maar als de bodem nat is of voor buitenrijden en longeren liever peesbeschermers voor het gemak. Zortin krijgt meestal ook nog springschoenen om omdat hij nog wat onbeholpen ruim loopt soms. Al mijn beenbeschermers zitten ook vol krassen, dus zeker wel nuttig vind ik.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Tja, maar bij het rijden van zijgangen is het ook niet vreemd als ze zichzelf eens raken. Ik ga er het risico niet voor lopen.Bella schreef:Dat dacht ik ook altijd: Krassen, dus handig.
Maar.... peesbeschermers maken de kogel van je paard wel een mm of 7 a 8 breder, dit aan beide kanten. Misschien is het wel net die extra mm die ze zonder over zouden hebben om zichzelf niet aan te tikken
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen

Tjo krijgt altijd Profecionals choice Medicine boots om. Dit zijn flexikbele neopreen 3 in 1 beschermers. Daar ben ik eigenlijk pas mee begonnen toen ze ineens van de ene op andere dag met 2 giga schieffels stond aan de binnenkant van dr pijpjes. De gewone peesbeschermers kwamen net tegen die bulten aan en de PC vielen er net overheen.
Sinds ik die gebruik zijn de schieffels kleiner geworden dus doe ze eigenlijk alleen om voor dr schieffeltjes, dat beest heeft pezen als staalkabels zo sterk.
Bandages moeten altijd met onderlappen en zelf gebruik ik het liefste de katoenen met touwtjes aan het eind. Maar bij verkeerd bandageren kun je je paard goed verpesten.
Sinds ik die gebruik zijn de schieffels kleiner geworden dus doe ze eigenlijk alleen om voor dr schieffeltjes, dat beest heeft pezen als staalkabels zo sterk.
Bandages moeten altijd met onderlappen en zelf gebruik ik het liefste de katoenen met touwtjes aan het eind. Maar bij verkeerd bandageren kun je je paard goed verpesten.
- Marin&Nimpfie!
als ik spring heb ik altijd peesbeschermers om maar voorderest, ja toen de bak vreselijk zwaar was had ik bandages of peesbeschermers om ter versterking.
verder doe ik bandages alleen om mijn setje compleet te maken als ik daar zin in heb ( in de zomer 1 x in de zoveel tijd
)
verder doe ik bandages alleen om mijn setje compleet te maken als ik daar zin in heb ( in de zomer 1 x in de zoveel tijd

Nimroy + 04-06-2009
B.B. King!
Fello!!
B.B. King!
Fello!!
Prisca draagt ook altijd peesbeschermers tijdens het werk! 
Behalve natuurlijk voor foto's of iets anders speciaals, dan doe ik ze wel eens helemaal af of bandages om (setje)

Behalve natuurlijk voor foto's of iets anders speciaals, dan doe ik ze wel eens helemaal af of bandages om (setje)
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
http://www.freewebs.com/yessica1984
Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman
Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Rian krijgt meestal peesbeschermers en strijklapjes om
zo niet, dan was ik het echt vergeten
Het is ter bescherming, en strak zitten ze ook niet. Soms zie je mensen aan het elastiek trekken ze zo strak mogelijk te doen...
In de molen loopt ze meestal zonder, tenzij het heel vies weer is en ik daarna nog wil longeren of rijden, dan doe ik ze van te voren al om zodat de peesbeschermers niet over de vieze benen hoeven...
verder bandageer ik niet, dit heeft eventueel alleen nut als je op hoog nivo traint. Maar eigelijk zou het paard dan niet die ondersteuning nodig moeten hebben als het goed opbouwend getraind is.
Transportbeschermers een een bandage om de staart krijgt ze met transport altijd om

Het is ter bescherming, en strak zitten ze ook niet. Soms zie je mensen aan het elastiek trekken ze zo strak mogelijk te doen...
In de molen loopt ze meestal zonder, tenzij het heel vies weer is en ik daarna nog wil longeren of rijden, dan doe ik ze van te voren al om zodat de peesbeschermers niet over de vieze benen hoeven...
verder bandageer ik niet, dit heeft eventueel alleen nut als je op hoog nivo traint. Maar eigelijk zou het paard dan niet die ondersteuning nodig moeten hebben als het goed opbouwend getraind is.
Transportbeschermers een een bandage om de staart krijgt ze met transport altijd om

- love_timmie
Bij springen vind ik peesbeschermers wel nut hebben. Strijklappen kan Tim ook wel gebruiken, aangezien die strijkt met zijn achterbenen. Bandages vind ik echt onzin, die worden nog warmer dan peesbeschermers en kunnen snel los gaan.
Ik rijd niet vaak met peesbeschermers, af en toe eens als we gaan springen of omdat ik de reflecterende kappen om moet doen omdat het snel donker wordt, die moeten wel over peesbeschermers.
Volgens mij als je altijd met peesbeschermers rijd, worden de benen van je paard alleen maar slapper omdat ze eraan wennen dat er iets stevigs omheen zit.
Ik rijd niet vaak met peesbeschermers, af en toe eens als we gaan springen of omdat ik de reflecterende kappen om moet doen omdat het snel donker wordt, die moeten wel over peesbeschermers.
Volgens mij als je altijd met peesbeschermers rijd, worden de benen van je paard alleen maar slapper omdat ze eraan wennen dat er iets stevigs omheen zit.
Timon ♥
Venita ♥
Venita ♥
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Als je ze echt strak doet, of bandages ja, dan geef ik je gelijk. WAnt dan ga je het ondersteunen... Maar bij normaal vast doen van peesbeschermers werkt het gelijk aan scheenbeschermerslove_timmie schreef:Volgens mij als je altijd met peesbeschermers rijd, worden de benen van je paard alleen maar slapper omdat ze eraan wennen dat er iets stevigs omheen zit.