Wat is de beste leeftijd om met paardrijles te beginnen?
Wij hielden altijd een leeftijd van zes jaar aan. Maar dat vind ik eigenlijk net te jong. Het is wel een beetje een lastige want het zal misschien per kind verschillend zijn. Ik ken een manege waar ze ook plaatjes bij de letters hadden (m = maan/ b= boom etc.) dat maakt het wel makkelijker en voor de kinderen wat speelser. Ík vond het zelf altijd erg leuk om de kleintjes les te geven en deed het ook altijd erg spelender wijs. Ik had collega's die als een pony staakte begonnen te bleren sla hem over zijn reet en bla bla bla. Dat vind ik dus niet kunnen, ik loste het meestal op door bijvoorbeeld de staart van de pony op te tillen en te zeggen dat ik er even een nieuw kwartje in zou stoppen. Niet te dwingend. Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de pony's die een manege tot zijn beschikking heeft. Een privelesje zou wel kunnen met kinderen jonger dan 7 denk ik, maar in een groep van 10...daar heb ik mijn twijfels over.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ik zou zeker niet beginnen voor 7 jaar. Dit ivm lichamelijke redenen, maar ook zeker ivm concentratie, etc.... Heb wel jongere kinderen in m'n les gehad, maar dat was meestal omdat de moeders dat wilden
... kids moesten waarmaken waar moeder was afgehaakt ofzo...
Jankende kids op de pony, maar volgens mama vonden ze het zoooooo leuk
. Naar mijn mening horen kinderen onder die leeftijd op een hobbelpaard..

Jankende kids op de pony, maar volgens mama vonden ze het zoooooo leuk