Wat voeren jullie je fjord?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Amber_

Bericht door Amber_ » vr 29 sep 2006, 16:18

lientje schreef:yuur krijgt wel meer (heel de zomer amber bijgevoerd, 24 uur per dag op de wei)
Oeh Spannend ! O:)

Fjordy krijgt niks bijgevoerd. Hij is rond genoeg ! Alleen na het rijden krijgt hij een handje brok :j.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
thorreke

Bericht door thorreke » vr 29 sep 2006, 17:17

Enzo krijgt momenteel smorgens en savonds hooi, een schep spelt en een halfje onderhoiudskorrel
Prinses Jara :-D
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 29 sep 2006, 17:26

Bidonja staat 24/7 op de wei en krijgt 2x per dag nog wat maismeel bij (geen idee hoe dat spul officieel heet :? )
in de winter krijgen de merries ipv gras dan voordroog.
Hengsten krijgen mengeling en spelt + hooi of voordroog
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
lauraatje

Bericht door lauraatje » vr 29 sep 2006, 17:56

San krijgt 's morgens en 's avonds een halve schep/kilo Pavo ConditionX en een flinke bult hooi. Overdag staat ze gewoon op de wei; die is nu zo goed als kaal, maar ze krijgt ongeveer om de 2 weken een randje erbij van het stukje dat nog groen is. Na het rijden/longeren krijgt ze een kwart schep Kruidenmelange van Pavo (soms hebben we Stimix in plaats van Kruiden en in de winter meestal slobber). Af en toe krijgt ze ook appels of wortels als extraatje.
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » za 30 sep 2006, 07:33

Aike krijgt 's morgens om 8.00 uur een flinke pluk kuil, om ongeveer 12.00uur 3/4 schep basisbrok, om 15.00uur flinke pluk hooi en dan om 20.00 uur weer 3/4 schep basisbrok en een halve schep muesli. En als ie op de wei staat dan slaat ie de etensbeurt van 12.00 uur en 15.00 uur over. En dit dus het hele jaar.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 30 sep 2006, 08:30

Bij ons krijgen ze voornamelijk hooi (overdag wat gras, zomers wat meer dan in de winter, wat er groeit :D ) en musli met vitaminenbrok.

Dit voeren we eigenlijk het hele jaar door, het kan alleen soms verschillen in hoeveelheid. In de winter wordt er meer gevoerd dan in de zomer.
ujord

Bericht door ujord » za 30 sep 2006, 08:35

ujord krijgt in de zomer en winter het zelfde:

s`ochtends pulp en hooi
s`middags staat ze op de wei en als ze dan naar binnen komt krijgt ze halve schep brok en kuilgras
s`avonds hooi en schep muesli en dan nog wat lekkers en schepje lijnzaad brok( voor dr vachtje)
Ujord (v. Tunar) :+:
M1 + 12 eindstand

Dessa (v. Kventin) :+:
L1+ 6

Eefje :+:
Onze kleine grote draak
joske_vuran
Contacteer:

Bericht door joske_vuran » ma 02 okt 2006, 12:59

Vuran eet de hele dag gras, en 's avonds krijgt hij hooi (als hij naar binnen gaat) en 3/4 kilo sportbrok(subli) en 3/4 kilo granenmix (subli). 's morgens krijgt hij wortelen.
:L Vuran :L
Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
Vera

Bericht door Vera » ma 02 okt 2006, 15:29

dat is een beetje verschillende.

zomers vooral gras en hooi en brood

's winters vooral kuil en brok of musli en wortelen.

Het is bij ons wel afhankelijk van wat er mee gedaan word. Ik gebruik ook vaak die pavo koeken die vinden ze lekker en makkelijk te voeren.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Suzanna

Bericht door Suzanna » ma 02 okt 2006, 16:27

4 uur op het land, 's avonds plak hooi en als ik ga rijden wat biks: varierend van een kwart tot een hele kilo(sportbiks).
Odinn is een toppaard!!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 02 okt 2006, 19:14

Op het moment krijgt alleen Rosco een hapje na het werken. Verder staat er bij ons nog zoveel gras dat ze niet bijgevoerd hoeven worden. Van de winter gaan ze over 3 a 4 keer per dag verspreid hooi krijgen en misschien wat krachtvoer. Maar alleen krachtvoer als ze het nodig blijken te hebben anders niet.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 02 okt 2006, 22:37

Imka stond dag en nacht op een heel schraal stukje land. En kreeg dan een bixschep zemelen (droog afgewogen en dan in de bak nat gemaakt) en daar krijgt ze dan 2 kleine schepjes lijnzaadmeel doorheen met vitamine korreltjes.

Nu staat Imka de nachten binnen en krijgt ze 's morgen een ½ plak hooi overdag op het land en als ze binnen komt om 20.00 uur een ½ plak hooi. Met een keer per dag een pavokoek want mijn vitamine korreltjes zijn op en ik wil eigenlijk nog niet met krachtvoer beginnen.
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
ekennel

Bericht door ekennel » di 03 okt 2006, 07:05

Nikita krijgt iedere dag 1 kilo muesli zonder haver van Havens, verdeeld over 3 porties per dag. En ze krijgt 4x per dag hooi, een speciekuip vol. Wij hebben geen wei, dus gras is minimaal. Na het rijden krijgt ze vaak een bakje tarwezemelen met zeewier en knoflook of een appel of wortel oid.
Kim

Bericht door Kim » di 03 okt 2006, 09:23

Mijn merrie krijgt 4 handje's biks, dit omdat ze eigelijk de hele dag hooi kan eten, en ze doet niets, en is rond genoeg :D
roos

Bericht door roos » di 03 okt 2006, 09:58

Danc staat dag en nacht buiten dus gras genoeg. Daarnaast staat er nog een baal kuil dus hij komt niet om van de honger(overigens is het kuil bijna hooi)

Daarnaast krijgt hij als hij gewerkt 1/4 tot 1/2 biks.(ligt aan de arbeid) Ook krijg hij regelmatig sneetje brood, wortels en appels.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 04 okt 2006, 16:47

Rian staat nu nog op 2x een blikje Fyto Form (van Fyto Horse). En daarnaast een klein appeltje of maiskolf.

Ze gaat nu weer aan het werk, dus het voer zal straks weer eits opgebouwd worden.

IN de winter komt er straks nog een beetje granenmix bij en krijgt ze 4x per dag 2 blikjes Fyto Form en 1 blikje granen. Daarnaast komt daar nog appel bij.
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » wo 04 okt 2006, 18:43

' s ochtends krijgt Iwan kuil en een kleine halve kilo bix (Havens dravers brok).
Dan gaan ze rond 8.30 uur naar buiten in een schrale weide. Rond 18.00 uur komt hij weer binnen en er staat hooi geserveerd met weer een kleine halve kilo bix.
Daar naast krijgt hij na het werk nog een klein beetje Subli granenmix met lijnzaadolie en biotine.

De laatste voerbeurt krijgt hij snijmais (2 scheppen) en weer hooi.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
karleylover

Bericht door karleylover » wo 04 okt 2006, 18:48

Tjelle staat van smorgens 7 uur tot avondeten ongeveer buiten... dus dan gewoon gras en voor de wei en na de wei krijgt hij nog 1/3 kilo muesli met appels/peen/brood
..::* Tjelle *::.. & ..::* Karley *::..
Sabbel

Bericht door Sabbel » wo 04 okt 2006, 19:41

Toen Vina nog 24/7 op het land stond alleen gras, en soms na het rijden een handje bix, of een wortel oid. Nu ze 's avonds op stal staat krijgt ze 's ochtends en 's avonds 1/8 bix, en behoorlijk wat hooi, en natuurlijk gras op het land, maar dat word nu ook steeds minder natuurlijk.
Dorinn (IsmoxOrsta) 6 juni 2007

Afbeelding
xlindax

Bericht door xlindax » do 05 okt 2006, 07:30

ik heb niet alle antwoorden gelezen maar ik denk dat wat Riantha krijgt toch wel uitzonderlijk is voor een fjord haha...

Ze krijgt 3 keer per dag 1/4 sportbrok 8)7
daarnaast krijgt ze 's ochtends voordrooggras
(zit tussen kuilgras en hooi in, paarden zijn er gek op)
's middags een plak hooi en 's avonds weer een berg voordrooggras.
Verder staat ze minimaal 4 uur per dag op het land
en als dat dus niet gebeurt krijgt ze ook nog
een plak stro als bezigheidstherapie (ze staat in stal niet op stro namelijk)
ohja en niet te vergeten, na het rijden krijgt ze nog wat wortels en 2 appels ofzo...

het lijkt belachelijk veel maar ze staat meer op stal dan in het land,
ze loopt vaak wel 2 uur per dag en ze word er tot nu toe
nog niet te dik van dus ach... wat kan t schelen... :D
Plaats reactie