Zizoran
Zizoran
Klopt het dat hij te koop staat?
Re: Zizoran
ahhh pff als ik meer ruimte had haha
Tsja, geld en ruimte.... heb ook een zwak voor deze man. Moet altijd denken aan de eerste keer dat ik in W'veen was en Bart heel lief alle hengsten even wilde laten zien. Het was hartje winter en alles zat dik in het haar. Bart vroeg of we even aan de kant wilde gaan want er was er 1 nogal druk. Ik hoorde een hoop kabaal in het stalletje en daar kwam werkelijk een Beer van een fjord naar buiten gestuiterd (gelukkig hing Bart er nog aan
) . Zizoran....in zijn winterpak, snuivend en briesend met een geweldige stoere uitstraling. Ik vond hem helemaal geweldig!!!! Ik hoop dat hij een mooi plekje krijgt. (Hij zal het dekken in de kudde wel gaan missen
)

Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
Daantje: 18-6-2007: Hoe prachtig kan een fjord zijn...
Dane Hamlet: 8-4-2011 Mijn perfecte Deense prins
@ Kelly: Annabel heeft hem zadelmak gemaakt, maar door 1x een kleine miscommunicatie tussen ruiter en handbegeleider is ze er naast komen liggen. En sindsdien had zizo het grapje door, dat als hij een keer een sprong maakte en zich omdraaide dat Annabel niet kon blijven zitten. Daarna is Annabel er mee gestopt omdat ze hem niet telkens wou bevestigen in zijn ondeugd/ joligheid.
Maar dat was toen hij net 3 was, voor hetzelfde geldt als je hem nu weer opnieuw zou pakken doet hij geen stap verkeerd. Maar niemand heeft dat nog geprobeerd omdat we daar gewoonweg de tijd niet voor hebben.
Dus dat hij zo goed als niet te rijden is, dat moet eerst nog maar eens bewezen worden.
Zizoran is op het land en in de stal echt een schat, maar hij weet dat hij zich sterk kan maken... tja en dan heb je toch wel wat aan je touwtje lopen.
En die gebruiksaanwijzing, dat vind ik nog wel mee vallen
. Als je een beetje met hengsten om kan gaan is hij ook niet een echte uitzondering.
Maar dat was toen hij net 3 was, voor hetzelfde geldt als je hem nu weer opnieuw zou pakken doet hij geen stap verkeerd. Maar niemand heeft dat nog geprobeerd omdat we daar gewoonweg de tijd niet voor hebben.
Dus dat hij zo goed als niet te rijden is, dat moet eerst nog maar eens bewezen worden.

Zizoran is op het land en in de stal echt een schat, maar hij weet dat hij zich sterk kan maken... tja en dan heb je toch wel wat aan je touwtje lopen.

En die gebruiksaanwijzing, dat vind ik nog wel mee vallen

Laatst gewijzigd door janna op wo 07 sep 2011, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Norvyn
Dat zou ik voor de verkoop dan nog maar even oppakken als ik jullie was.
Of er duidelijk bij vermelden.
Kunnen toch nare ongelukken van komen als daar mensen aan zitten die niet veel ervaring hebben.
Of er duidelijk bij vermelden.
Kunnen toch nare ongelukken van komen als daar mensen aan zitten die niet veel ervaring hebben.

Lijkt me inderdaad wel verstandig om dat te melden, of anders iemand anders hem even door te laten pakken.
Natuurlijk wordt er bij de verkoop wel duidelijk vermeld wat hij wel en niet kan, dat lijkt mij niet meer dan logisch.
Iets verzwijgen tijdens de verkoop van een paard is gewoon weg jezelf en je klantenkring om zeep helpen, daarnaast is het ronduit oplichterij om opzettelijk wat te verzwijgen.

Giel
Norvyn
Norvyn
Ik zeg niet dat je er nog snel op moet stappen.
Maar ik zou het nog wel op gaan pakken.
Lijkt mij dat een gereden paard sneller verkoopt
Maar ik zou het nog wel op gaan pakken.
Lijkt mij dat een gereden paard sneller verkoopt

Denk zelf eerlijk gezegd dat dat weinig verschil maakt, als ik zo kijk naar wat er wel en niet verkocht wordt op het bedrijf. 

Giel
Norvyn
Norvyn
Dat zijn vooral jonge dieren die niet ingereden zijn toch?janna schreef:Denk zelf eerlijk gezegd dat dat weinig verschil maakt, als ik zo kijk naar wat er wel en niet verkocht wordt op het bedrijf.
Nou ja laten we hopen dat iemand zich meld die er nog mee wil gaan dekken.
Hij is tenslotte voor het leven goedgekeurd toch?

Hier en daar ook nog wel wat oudere paarden die alleen betuigd zijn, al zijn die wel erg schaars momenteel. (maar toch wordt daar wel naar gevraagd)
Maar hij wordt in eerste instantie wel echt als dekhengst aangeboden, hij is idd voor het leven goedgekeurd dus zou het erg mooi zijn als hij als dekhengst verkocht wordt.
We zien wel wat er van komt, het is niet dat hij nu echt met spoed weg moet hoor. Gelukkig is het een makkelijke hengst als het gaat om op het land of in de stal, hij kan in principe zo bij een stel ruinen in het land mocht het nodig zijn.
Maar hij wordt in eerste instantie wel echt als dekhengst aangeboden, hij is idd voor het leven goedgekeurd dus zou het erg mooi zijn als hij als dekhengst verkocht wordt.
We zien wel wat er van komt, het is niet dat hij nu echt met spoed weg moet hoor. Gelukkig is het een makkelijke hengst als het gaat om op het land of in de stal, hij kan in principe zo bij een stel ruinen in het land mocht het nodig zijn.
Giel
Norvyn
Norvyn
Denk ook niet dat het heel veel uit maakt al wordt er uiteraard verteld hoe hij is. We zullen echt geen paard verkopen onder verkeerde voorwendselen. Dat lijkt mij nogal logisch..
Maar dat vertellen we wel als er iemand voor komt en zoals gezegd, hij moet niet weg, maar hij mag eventueel weg..
Maar dat vertellen we wel als er iemand voor komt en zoals gezegd, hij moet niet weg, maar hij mag eventueel weg..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik heb zomaar het idee dat Bart zelf ervaring genoeg heeft om Zizoran aan de juiste eigenaar te verkopen. 

Harry: 1-1-1972 - 4-2-2008 Voor altijd in mijn hart; Dank voor al je wijsheid
ik vind hem echt geweldig om te zien, echt mijn type hengst 
maar hij zal nogal wat kosten denk ik

maar hij zal nogal wat kosten denk ik

Dan moet je bij Bart zijn, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
haha ja maar heb toch geen ruimte enz dus beetje dom om een prijs te willen weten eigenlijk toch?
terwijl ik hem toch niet kan kopen hahaha. ben gewoon heel nieuwschierig
terwijl ik hem toch niet kan kopen hahaha. ben gewoon heel nieuwschierig