Opstallen of niet?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Annemarie

Opstallen of niet?

Bericht door Annemarie » do 06 okt 2011, 13:15

Tsja, Anka is dinsdag op de benen na helemaal geschoren. Uiteraard staat ze met warm dekentje buiten maar het weer wordt er niet mooier op. Buiten is geen schuil, nou ja, wat bomen langs de wei. Ik zit zo te dubben of ze nu voor de nacht naar binnen moet of niet. Wat doen jullie met geschoren paarden?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Tamara
Contacteer:

Re: Opstallen of niet?

Bericht door Tamara » do 06 okt 2011, 15:34

onze ongeschoren exemplaren staan ook lekker binnen in de nacht. Vooral nu vind ik dat een prettig idee. Heb er totaal geen moeite mee als ze in de zomer 24-7 buiten zijn, maar nu het wat frisser word vind ik het wel lekker. Ik zou haar wel binnen doen.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Krista

Bericht door Krista » do 06 okt 2011, 19:29

's nachts binnendoen! Ze heeft helemaal niets meer om zichzelf op temperatuur te houden. En ook overdag minimaal onder een regendeken met dit weer.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 06 okt 2011, 19:50

Mijn geschoren paarden (benen en hoofd met haar) staan 24/7 buiten onder een regendeken (vorige week alleen onder een Boett). Ze kunnen schuilen onder een luifel, ze hebben het momenteel nogal warm onder hun Smartex Rain maar ik wil ze niet zonder met dit weer.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 06 okt 2011, 20:36

Krista schreef:'s nachts binnendoen! Ze heeft helemaal niets meer om zichzelf op temperatuur te houden. En ook overdag minimaal onder een regendeken met dit weer.
Ze stond wel direct onder dek hoor. Tot vandaag onder regendek maar heb er nu meer opgedaan. En heb ze maar op stal gedaan nadat ik vanmiddag de wei zag. Die is gewoon te slecht en te nat nu om lekker in te slapen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Charret

Bericht door Charret » do 06 okt 2011, 20:57

Omdat er geen schuil mogelijkheden zijn zou ik haar ook binnen zetten 's nachts.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » do 06 okt 2011, 21:02

Ik zou haar ook binnen zetten!
Wilco is helemaal kaal en gaat rond 19.00 naar binnen en om 7.30 weer naar buiten.
Heeft nu een ongevoerde regendeken op en voelt lekker warm.
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 06 okt 2011, 21:07

Anka gaat er 's morgens tegen 7 uur uit nu en om 8 uur haal ik ze weer binnen. Ik vond Anka vanmiddag niet heel warm onder de ongevoerde regendeken. Het waaide hier ook nogal. Ze blijven vanaf nu ook elke nacht binnen. Ze vonden het heerlijk op stal weer, vooral het eten wat er was :P .
Esther

Bericht door Esther » vr 07 okt 2011, 11:17

Ik zou ook 's nachts op stal doen. Ik vind het voor het paard ook prettig om even van deken te wisselen, ook al zitten ze goed. Op stal doe ik ze dan een staldeken om.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 07 okt 2011, 11:29

Dat doe ik niet, wisselen naar staldeken. Dat is wat lastig in ons geval. Maar ik lucht haar wel geregeld en naar de manege doe ik een ander dek op zodat de deken wel even kan luchten.
Krista

Bericht door Krista » vr 07 okt 2011, 18:20

Als je net als Ilonka bv de Smartex Rain gebruikt (die hebben mijn ongeschoren paarden nu ook op) dan hoef je helemaal niet te wisselen hoor. Ik wissel zelf ook nooit. Die dekens zijn waterdicht en ademend die hebben ze gewoon 24 uur per dag op. Als het straks kouder wordt krijgen ze de wintervariant All Weather op die gaat bij mij snachts ook niet af voor een staldeken. Anders blijf je aan de gang ;-)
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Ilonka

Bericht door Ilonka » vr 07 okt 2011, 18:54

Ik wissel inderdaad ook nooit de dekens. Ik hang ze tijden het rijden even uit, maar daarna gaan ze er gewoon weer op. Ik heb ook de Alltex (de All in One, maar dan met halve hals) voor de echt koude dagen als ze helemaal geschoren zijn. I love Bucas...
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Plaats reactie