Stapmolen

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
ki-m-m-ie
Contacteer:

Stapmolen

Bericht door ki-m-m-ie » ma 05 sep 2011, 14:21

Wendie en ik staan nu op een stal met een stapmolen.
Nou heb ik het idee dan Wendie het idee wel snapt, want met draaien enzo is het gewoon goed gegaan. Tot 2 dagen geleden, toen liep mevrouw ineens bij een ander paard in het stukje. Waarschijnlijk wat er gebeurt is (want ik was me spullen aan het opruimen, omdat het daarvoor goed gegaan was) is miss gaan poepen, maar dat doen we natuurlijk niet lopend :p
Met rijden doet ze dat ook en weet echt niet hoe ik der weer aan het lopen krijg :p
Maar ze loopt ook wat traag en als het hek dan tegen der kont aankomt zet ze niet echt een tandje bij, hihi waarom zou je?! :p

Weet 1 van jullie iets om dat op te lossen?
Ik zat er aan te denken misschien derachter te gaan lopen met een zweepje ofzo?
Maar miss zijn der hier betere oplossingen of ervaringen :p
http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage

Wendrika :+: Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013 :+:

Patricia :+: Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
nadinefjorden

Re: Stapmolen

Bericht door nadinefjorden » ma 05 sep 2011, 14:23

yara heeft op een stal gestaan zonder stroom
en op een stal MET
je begrijpt 1x stroom aan en mevr liep als de bliksem

en de stal zonder stroom, liep ze constand bij andere paarden en moest ik er dus bijblijven
ki-m-m-ie
Contacteer:

Bericht door ki-m-m-ie » ma 05 sep 2011, 14:28

Ik heb met Patricia inderdaad ook 1 gehad met stroom, maar die liep altijd vooraan.
Wendie denkt daar anders over :p en we hebben hier helaas geen stroom. Daarom dacht ik aan een zweepje. Als ik dat misschien dan ff volhou dat ze snapt dat dat hek niet lekker hoort aan te voelen :p hihi
Paarden(sport)massage

Kelly

Bericht door Kelly » ma 05 sep 2011, 14:38

Als je weg bent loopt ze binnen no time weer achteraan haha
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » ma 05 sep 2011, 18:58

Bekend verhaal. Wodan gaat ook op zijn tempo lopen en weet donders goed hoe het moet, maar als je even wacht en je hoofd naar beneden houdt gaat het hek gewoon over je lijf heen....
Stroom of geen stroom maakt hem niet uit. I.i.g. de spijlen met stroom erop niet.
Heb nu ook weer een stapmolen tot mijn beschikking, moet nog horen of daar stroom op zit.
Wodan en ik M1+10
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 06 sep 2011, 06:01

Huh, ik heb bij jullie nog nooit een stapmolen gezien! Of ben je verhuisd??
Wij hebben ook een stapmolen met stroom, kan ook zonder stroom maar zonder stroom loopt Aike met het hek op zijn rug hahaha, met stroom loopt ie keurig in het midden! Ze zijn echt niet gek :P
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » di 06 sep 2011, 16:39

hahaha en om die reden ben ik Jordy zn 'persoonlijk meelopende stapmolen ;)
Jordy gaat ook echt niet lopen hoor, die pikt op zn gemakje dr grassprieten eruit...Met gevolg opstopping in de stapmolen.
Tsja hahaha. Zit geen stroom op oid. Dan zelf maar voor stapmolen spelen :P.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Viv

Bericht door Viv » wo 07 sep 2011, 04:57

Ik heb niks met stapmolens := Vind mensen er lui van worden (ervaring in mijn omgeving), ben meer van het lekker wandelen of vrij bewegen.
Voordeel: Kdies krijg ik niet eens bij zo'n ding in de buurt, die is panisch voor stapmolens (heel fijn als je wedstrijd hebt op vreemd terrein).

Zonder stroom zullen de sloompies idd altijd snel bij een ander in lopen. Erbij lopen vind ik niet veilig. Dus gewoon lekker los in een paddock wat je, denk ik, voorheen ook deed.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » wo 07 sep 2011, 05:03

Ik adviseer ook stroom. Op Dani's vorige stal was er geen stroom en ben ik er met een zweep bij gaan staan maar dat werkt alleen als je erbij blijft. Waar ze nu staat hebben ze hekken ipv spijlen dus daarkan ze niet doorheen. De staleigenaren zetten haar in de molen dus heb het niet gezien maar ook niks over gehoord dus het gaat goed denk ik.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
ki-m-m-ie
Contacteer:

Bericht door ki-m-m-ie » wo 07 sep 2011, 08:33

Het gaat er niet om of ik te lui ben om met me paard te lopen, want op het moment dat ze 'vrij' heeft, dus indd wandelen, los in de paddock, doe ik dat ook omdat ik het leuker vind als dat het enigste is wat Wendie doet op die dag om dan met haar bezig te zijn, maar ik vind het wel makkelijk op het moment dat ik haar zwaar getraind heb dat als ik haar al 20 min uitgestapt heb dat ze dan nog ff een half uurtje kan stappen tegen de spierpijn terwijl ik me spullen opruim oid.
Paarden(sport)massage

Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » wo 07 sep 2011, 11:10

Als ik Dani los in de paddock zet, wordt er niet bewogen. Stapmolen is dan een mooie uitkomst om inderdaad de spiertjes af te laten koelen. Helemaal straks in de winter als je ze moeilijker droog krijgt.
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Viv

Bericht door Viv » do 08 sep 2011, 04:58

ki-m-m-ie schreef:Het gaat er niet om of ik te lui ben om met me paard te lopen,
Zeg ik toch ook niet, zeg alleen dat ik in mn omgeving zie dat mensen er lui van worden :=
Lekker paard in de molen en ondertussen tijd genoeg voor een peukie, koffie, ouwehoeren, nog een peukie, nog meer zeiken en dan peerd weer op stal, en dat 7 dagen in de week :n
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Krista

Bericht door Krista » vr 09 sep 2011, 12:09

Kimmie staat de molen bij jullie niet op een stand die alleen voor paarden is? Voor de fjord deden wij de molen altijd een stand lager want het is gewoon niet bij te benen soms voor die pony's. En aangezien ze vrij stoicijns zijn de meeste dan krijg je zulke taferelen met het hek... er kan geen stroom op schreef je, misschien kan ie wel iets zachter, dat je paard dan wel gewoon mee kan lopen?

Viv ik vind een molen een ideaal middel om je paard beweging te geven en voor cooling down. Mijn paarden gaan er iederen dag wel een half uur in. Je kan ze wel in de wei parkeren of in een paddock (wat daarnaast dus ook het geval is) maar dat is of kop aan de grond en vreten of een beetje zonnen en hangen in het zand. Daar worden ze conditioneel niet beter van. (uitgezonderd de dagen dat ze renbaantje spelen in de wei ;-))
Lui zijn heeft daar niets mee te maken. Ben daar gek, ga iedere dag twee keer een half uur wandelen met een paard aan de hand, no way! Poets mn tuig en ruim mn spullen op als hun lekker uitstappen.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
ki-m-m-ie
Contacteer:

Bericht door ki-m-m-ie » vr 09 sep 2011, 13:18

@ Viv
Ik zeg ook niet dat jij dat zegt :P ik zeg alleen waarom ik een molen gebruik, hihi

@ Krista
We kunnen idd de stand van de molen verstellen en dat heb ik ook gedaan. Iets harder of iets zachter, maar toen die te zacht ging ging ze er aan de voorkant eronder door 8)7
De hekken zijn voor de pony's eigenlijk voor het mooie net iets te hoog.
Dus ben nu een beetje aan het ondervinden of ik een bepaalde stand aan kan houden waar ze zich wel prettig bij voelt.
Of dat er misschien iets aan het hek gehangen kan worden zodat ze er zowel aan de achterkant als voorkant niet zo snel meer onderdoor kruipt.

En ik maar denken dat ze het niet snapt :P ze vind het gewoon veelste gezellig met andere paarden op zo'n stukje te lopen. Want als ze alleen staat is er niks aan de hand. Gekke pony!! :+
Paarden(sport)massage

Krista

Bericht door Krista » vr 09 sep 2011, 13:34

Wij hebben ook vrij hoge hekken maar er hangen kettingen en kunststof strippen onderaan zodat er ook ponys in kunnen. Misschien een idee om aan het hek waar zij achter loopt ook iets te hangen waar ze wat ontzag voor heeft?
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
ki-m-m-ie
Contacteer:

Bericht door ki-m-m-ie » vr 09 sep 2011, 13:37

Ja, daar zat ik ook al aan te denken.
Is het proberen iig zeker waard :P
Thanks!
Paarden(sport)massage

Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » zo 11 sep 2011, 17:41

Ik heb Wood deze week 2 keer in de molen gezet. De eerste keer kreeg hij regelmatig dat hek tegen zijn kont en vond hij het geen succes. Gisterochtend tijdens het uitmesten vd boxen stond hij erin als of hij niet beter wist!
Hij zal er doordeweeks als de paddocks te nat zijn in komen te staan. Even de benen strekken.
Wodan en ik M1+10
ki-m-m-ie
Contacteer:

Bericht door ki-m-m-ie » zo 11 sep 2011, 19:17

Wij hebben gelukkig ook een oplossing gevonden.
Er is stroom opgezet! :D
Ze heeft er vandaag ingestaan. 2x een schokje gehad en ze liep daarna heeeeel netjes tussen de hekjes ipv eronderdoor :D
Paarden(sport)massage

shesannie

Bericht door shesannie » ma 03 okt 2011, 15:44

Love_Jordy schreef:hahaha en om die reden ben ik Jordy zn 'persoonlijk meelopende stapmolen ;)
Jordy gaat ook echt niet lopen hoor, die pikt op zn gemakje dr grassprieten eruit...Met gevolg opstopping in de stapmolen.
Tsja hahaha. Zit geen stroom op oid. Dan zelf maar voor stapmolen spelen :P.

haha opstopping in de stapmolen, mijn fjord moest en zou een grassprietje pakken ( ziet het al helemaal voor zicht :D :D )
Plaats reactie