Wat te doen?
Wat te doen?
ik heb een 21 jarige fjord merrie die staat aan huis bij onze geiten en schapen, maar denk eraan om een shetveulen erbij te nemen.
die zal ongeveer 90 cm worden.
heb al 2x eerder geprobeerd mijn merrie te koppelen en beide keren is het mislukt.
twijfel of ik dit zou moeten kunnen proberen of mijn merrie gewoon zo moeten laten staan.
die zal ongeveer 90 cm worden.
heb al 2x eerder geprobeerd mijn merrie te koppelen en beide keren is het mislukt.
twijfel of ik dit zou moeten kunnen proberen of mijn merrie gewoon zo moeten laten staan.
Re: Wat te doen?
Misschien ligt het aan het formaat. MIsschien stom dat ik het zeg maar ik ken genoeg paarden die niet met shetten overweg kunnen
- Yfke-lover
Mee eens als Yfke een schet ziet gaat ze op de loop.
Is dit de eerste keer dat je het met een jong dier probeert?
Is dit de eerste keer dat je het met een jong dier probeert?
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
ik heb het met een pony van haar eigen formaat geprobeerd dit trapte lindia zowat de stront in
ik heb het met een welshje geprobeerd dat ging redelijk, welsje was net 1 jaar en die andere was van lindia haar eigen leeftijd
daarom denk ik dat shet veulen wel zal willen en neemt niet zoveel ruimte in, kan deze apart zetten wanneer nodig alleen is dat niet mijn intentie
ik heb het met een welshje geprobeerd dat ging redelijk, welsje was net 1 jaar en die andere was van lindia haar eigen leeftijd
daarom denk ik dat shet veulen wel zal willen en neemt niet zoveel ruimte in, kan deze apart zetten wanneer nodig alleen is dat niet mijn intentie
- Ilonka
Mijn ervaring is dat paarden gewoon tijd nodig hebben om te wennen. Ik heb het idee dat bij jou de paarden niet erg lang aan elkaar hebben mogen/kunnen wennen. Brass en Ilonk was ook geen liefde op het eerste gezicht. Brass joeg op Ilonk, ze stonden de eerste weken allebei aan een kant van het land, liep Brass dan liep Ilonk ook (de andere kant op uiteraard). Duurde denk ik bijna een half jaar voor ze uit één palletbak hooi konden eten.
Als er genoeg ruimte is dan is het niet erg als het eens knokken wordt. Ilonk heeft nog nooit zoveel 'butsen en deuken' gehad dan sinds ze met Brass staat, maar ik geloof ook dat ze nog nooit zo gelukkig is geweest.
(Ilonk heeft ook met anderen gestaan hoor! Tuigers, pony's, Shetten)
Als er genoeg ruimte is dan is het niet erg als het eens knokken wordt. Ilonk heeft nog nooit zoveel 'butsen en deuken' gehad dan sinds ze met Brass staat, maar ik geloof ook dat ze nog nooit zo gelukkig is geweest.
(Ilonk heeft ook met anderen gestaan hoor! Tuigers, pony's, Shetten)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
ik denk dat ik het gewoon moet proberen en lindia een maatje moet gunnen
ga het veel tijd geven die kleine kan ik hier ook ff apart zetten wanneer nodig
ga het veel tijd geven die kleine kan ik hier ook ff apart zetten wanneer nodig
Heb het zelfde mee gemaakt met Udo en Fimke.
Dacht echt dit gaat nooit goed komen, hij joeg haar gewoon de draad in en als ze maar naar hem keek kwam ie al weer achter haar aan.
Nu gaat jhet stukke beter.
Ze mag zelfs al samen hooi eten.
Weet niet of ze ooit echt maatjes zullen worden, maar ben hier al heel blij mee.
Dacht echt dit gaat nooit goed komen, hij joeg haar gewoon de draad in en als ze maar naar hem keek kwam ie al weer achter haar aan.
Nu gaat jhet stukke beter.
Ze mag zelfs al samen hooi eten.
Weet niet of ze ooit echt maatjes zullen worden, maar ben hier al heel blij mee.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- nadinefjorden
fayah en whisky waren ook niet bepaald vrienden
whisky was de baas en faay moest het ontgelden
nu rent faay stoer op m af en trapt van zich af als dit nodig is
even de tijd gunnen
whisky was de baas en faay moest het ontgelden
nu rent faay stoer op m af en trapt van zich af als dit nodig is
even de tijd gunnen
Met zo'n kleintje kun je wel makkelijk een draad spannen waar de kleine wel onderdoor kan en Lindia niet. Dan kan ze altijd even de veiligheid opzoeken.
Geef ze genoeg tijd, maar ook zeker zorgen voor genoeg ruimte, dat is eigenlijk een eerste vereiste. Heb het ook wel eerder verteld, maar Jeskim en Tea kunnen elkaar eigenlijk ook niet echt luchten, maar als de wei groot genoeg is verdragen ze elkaar prima!!
Geef ze genoeg tijd, maar ook zeker zorgen voor genoeg ruimte, dat is eigenlijk een eerste vereiste. Heb het ook wel eerder verteld, maar Jeskim en Tea kunnen elkaar eigenlijk ook niet echt luchten, maar als de wei groot genoeg is verdragen ze elkaar prima!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
maar die kunnen nog helemaal niet echt goed samen?
Djinty staat nu ook bij 2 merries in die haar gisteren gelijk even op haar plek zetten. Vrienden waren ze zeker niet, maar kun je ook niet verwachten. Ze laten haar verder wel gewoon met rust nu. Als jij met een vreemd iemand in 1 ruimte word gezet moet je ook eerst aan elkaar wennen. Zorg voor genoeg ruimte en dan doet de tijd de rest wel! Een paard alleen hebben is ook niets!
Djinty
(Stedjeblakken x Halldor)

(Stedjeblakken x Halldor)

het heeft hier heel lang geduurt dat Bink en Raika staan te kroelen. Pas sinds vorig jaar dat me dat opviel, daarvoor ook al heel lang samen gestaan. Ze hebben elkaar nu als echtpaar geaccepteerd. Helaas kan je dat kroelen nu ook goed terug vinden in de manenkam. Das dan weer minder. Maar ik vindt het wel erg leuk om te zien hoe ze in elkaar op kunnen gaan
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Geke werd eerst ook niet meteen geaccepteerd door de andere maar omdat de wei groot genoeg is heb ik haar er gewoon bij gelaten en nu gaat het prima 
Wat Esther ook al schreef is een goede oplossing, draad hoog genoeg spannen dat de kleine er evt onder door kan

Wat Esther ook al schreef is een goede oplossing, draad hoog genoeg spannen dat de kleine er evt onder door kan
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Ja die tip van Es werkt goed, heb toen voor mijn shetjes ook gedaan, zo konden ze mooi weg vluchten als Udo weer eens zijn buien had.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011