Wei/uitloop/stal
- ukoldaatje
Wei/uitloop/stal
Hoi hoi,
Even een vraagje...Gandhi en de shetters staan 24/7 op de wei. Ze kunnen wat uit de wind staan en regen door een paar hele grote bomen.
Nu vond ik ze er vanmorgen maar sneu bij staan.
Zou het al te vroeg zijn om ze in de paddock met stallen te zetten?
De wei is een grote baggerbende inmiddels en wat niet bagger is, staat blank.
Ze kunnen nergens droog staan of liggen. Ik zit te twijfelen. Overdag op de wei en savonds van de wei af zou ook om te beginnen een optie zijn overigens...
Hoe doen jullie het nu? Ben benieuwd.
Even een vraagje...Gandhi en de shetters staan 24/7 op de wei. Ze kunnen wat uit de wind staan en regen door een paar hele grote bomen.
Nu vond ik ze er vanmorgen maar sneu bij staan.
Zou het al te vroeg zijn om ze in de paddock met stallen te zetten?
De wei is een grote baggerbende inmiddels en wat niet bagger is, staat blank.
Ze kunnen nergens droog staan of liggen. Ik zit te twijfelen. Overdag op de wei en savonds van de wei af zou ook om te beginnen een optie zijn overigens...
Hoe doen jullie het nu? Ben benieuwd.
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Re: Wei/uitloop/stal
Om je wei een beetje te behouden zou je dat toch zeker kunnen doen.
Ze lopen dan toch lekker buiten en ze kunnen naar binnen als ze willen.
Jij voert genoeg dus dat moet makkelijk kunnen.
Ik zou zeker ook naar mijn wei kijken, als die echt te nat wordt dan gaat Guuske ook de bak in.
Ze lopen dan toch lekker buiten en ze kunnen naar binnen als ze willen.
Jij voert genoeg dus dat moet makkelijk kunnen.
Ik zou zeker ook naar mijn wei kijken, als die echt te nat wordt dan gaat Guuske ook de bak in.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Thessa Keizer
Hier ook even geen wei hoor, het is zo verschrikkelijk nat, geen doen! Hopen dat het wat droger wil worden en dat ze er het najaar nog lekker op kunnen!
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
Wij kijken ook alweer huiverend naar de kleine wei. We hebben twee weides, een kleine bij de stal en een grote aan de weg. De kleine is erg nat, de grote is redelijk droog.
Nu hebben ze het gras op in de grote wei en moeten ze dus weer naar de kleine wei, maar dat is zo zompig, dat zullen ze wel weer helemaal omploegen/zwart lopen. Ik heb geen paddock, anders liet ik ze daar denk ik in.
Het scheelt nog wel dat de kleine wei ook een deel beton is, dus ze hoeven niet in de modder te staan.
Maar als je wei omgeploegd wordt dan zette ik ze lekker met een ruime hoeveelheid in de paddock, want anders ziet je wei er toch ook binnen twee weken uit als een paddock maar dan met een zwarte modderlaag, hihi..
Nu hebben ze het gras op in de grote wei en moeten ze dus weer naar de kleine wei, maar dat is zo zompig, dat zullen ze wel weer helemaal omploegen/zwart lopen. Ik heb geen paddock, anders liet ik ze daar denk ik in.
Het scheelt nog wel dat de kleine wei ook een deel beton is, dus ze hoeven niet in de modder te staan.
Maar als je wei omgeploegd wordt dan zette ik ze lekker met een ruime hoeveelheid in de paddock, want anders ziet je wei er toch ook binnen twee weken uit als een paddock maar dan met een zwarte modderlaag, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wij kijken ook zeker naar het land hier.
Ze staan bij ons met het natte weer ook in de paddock en wachten het weer af of ze dan toch weer het land op gaan.
Smiddags strekken ze de benen even op het land naast dat van ons,maar meer weidegang zit er echt niet in met dat natte weer.Zonde van je land...
Als je een paar dagen wacht en het word weer droger hebben ze misschien langer plezier nog van het buiten lopen als dat je nu alles al zwart laat lopen.
Ze staan bij ons met het natte weer ook in de paddock en wachten het weer af of ze dan toch weer het land op gaan.
Smiddags strekken ze de benen even op het land naast dat van ons,maar meer weidegang zit er echt niet in met dat natte weer.Zonde van je land...
Als je een paar dagen wacht en het word weer droger hebben ze misschien langer plezier nog van het buiten lopen als dat je nu alles al zwart laat lopen.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Hebben jullie nog droge paddocks? Hoe houden jullie die droog?
- Thessa Keizer
Drainage, dan blijven ze redelijk droog!mirretje schreef:Hebben jullie nog droge paddocks? Hoe houden jullie die droog?
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
hey peet,
wij hebben onze pony's ook al op de paddock staan sinds gisterenmiddag.
de wei is veels te nat en spekglad, en er blijft niks van je wei over!
meestal eind van de middag is het meeste water wel weggezakt, en dan zou je ze nog even op de wei
kunnen zetten voor een uurtje ofzo....
ik zou je wei een beetje sparen!

wij hebben onze pony's ook al op de paddock staan sinds gisterenmiddag.
de wei is veels te nat en spekglad, en er blijft niks van je wei over!
meestal eind van de middag is het meeste water wel weggezakt, en dan zou je ze nog even op de wei
kunnen zetten voor een uurtje ofzo....
ik zou je wei een beetje sparen!

Het weiland is hie ook erg nat. Ik laat het een beetje van het weer afhangen. Als het alleen maar regent dan haal ik ze ook 'binnen'. Maar verder laat ik ze nog zoveel mogelijk buiten. Er zit veel hoogteverschil in mijn landje, daardoor hebben ze wel altijd droge stukjes om te staan/liggen. Soms geven ze zelf ook heel duidelijk aan dat ze het land zat zijn, dan laat ik ze ook op de paddock.
Wada en Sir Phantom van Verhuisdieren!! B+10 (met pensioen?)
http://littlebitfeeders.com/ The natural way of feeding your horse
http://littlebitfeeders.com/ The natural way of feeding your horse
ik zou ze als ik jou was de avonden alvast naar de paddocks brengen 
dan kunnen ze iig de helft van de tijd droog liggen.
ons stuk land valt gelukkig mee, alles loopt af naar het meer.
en er staan genoeg bomen/bossen waar ze onder kunnen schuilen, dus ze kunnen lekker buiten blijven staan.

dan kunnen ze iig de helft van de tijd droog liggen.
ons stuk land valt gelukkig mee, alles loopt af naar het meer.
en er staan genoeg bomen/bossen waar ze onder kunnen schuilen, dus ze kunnen lekker buiten blijven staan.
Ik zou ze als ik jou was in de avonden in de paddock zetten zodat er nog wat van je land overblijft.
Ik heb geluk, bij Geke is het vooral zandgrond dus nog redelijk droog. Overdag staat ze op de grote weide met nog meer dan genoeg gras, een schuilstal en aan twee zijdes struiken en bomen. In de kleine weide waar ze in de avonden staat kunnen ze op meerdere plekken achter struiken en onder bomen staan. Zolang het niet dagen achter elkaar blijft regenen blijft Geke vooralsnog 24/7 buiten
Ik heb geluk, bij Geke is het vooral zandgrond dus nog redelijk droog. Overdag staat ze op de grote weide met nog meer dan genoeg gras, een schuilstal en aan twee zijdes struiken en bomen. In de kleine weide waar ze in de avonden staat kunnen ze op meerdere plekken achter struiken en onder bomen staan. Zolang het niet dagen achter elkaar blijft regenen blijft Geke vooralsnog 24/7 buiten
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
-
Wij hebben op het moment weinig keuze. Maar als ik zou kunnen, kwamen ze binnen 's nachts. Ik heb nu 1 gedeelte weer afgesloten. Het deel naast het huis staan ze nu op, vind het wel gezellig om tijdens het eten die koppies naar je te zien kijken! Maar het is wel modderig aan het worden. De dames besloten dat ze vanmorgen nog wat gras erbij wilden. Ik was dus net op tijd om dat te voorkomen!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Hier (pensionstal waar Bailey staat) staan alle paarden nog 24/7 buiten. Pas in oktober gaat een gedeelte van de paarden 's nachts naar binnen. Van 1 april tot 1 november worden de stallen niet eens gebruikt. Beschutting hebben ze bij een bomenrij waar ze in de buurt kunnen staan.
Er wordt wel gewerkt met strookbegrazing, dus paarden trappen niet alles stuk. Het eerste stuk dat ze altijd hebben is bijna altijd zand of modder, maar door de stroken hebben ze altijd stukken die mooi en met gras zijn. Zodra dit ook maar een beetje slecht wordt worden ze op de volgende strook gezet.
Moet zeggen dat we nooit echt grote plassen in de weilanden hebben staan hoor, misschien toch ook de hoger gelegen Arnhemse grond? Kan me voorstellen dat als echt alles onder water staat dat het zo niet altijd werkt.
Er wordt wel gewerkt met strookbegrazing, dus paarden trappen niet alles stuk. Het eerste stuk dat ze altijd hebben is bijna altijd zand of modder, maar door de stroken hebben ze altijd stukken die mooi en met gras zijn. Zodra dit ook maar een beetje slecht wordt worden ze op de volgende strook gezet.
Moet zeggen dat we nooit echt grote plassen in de weilanden hebben staan hoor, misschien toch ook de hoger gelegen Arnhemse grond? Kan me voorstellen dat als echt alles onder water staat dat het zo niet altijd werkt.
ydel staat hier soms nog wel buiten, maar is dan maar 1 van de 3 op stal.
Staat dan lekker in een volle, waterige wei...
Zolang mijn stalbazin het goed vindt, vind ik het ook goed
Halen haar nu meestal 's nachts binnen!
kan ze lekker opdrogen en droog slapen...
Staat dan lekker in een volle, waterige wei...
Zolang mijn stalbazin het goed vindt, vind ik het ook goed

Halen haar nu meestal 's nachts binnen!
kan ze lekker opdrogen en droog slapen...

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Hier is het 1 grote blubberbende... Je zakt echt tot je kuiten weg
.
Toot heeft een verhard stuk om zijn schuilstal heen, maar Fjordy en Gio nog niet.
Dus die moeten continu in de schuilstal blijven staan.
Vandaar dat ik ze vandaag .. hele dag .. binnen heb, vreselijk

Toot heeft een verhard stuk om zijn schuilstal heen, maar Fjordy en Gio nog niet.
Dus die moeten continu in de schuilstal blijven staan.
Vandaar dat ik ze vandaag .. hele dag .. binnen heb, vreselijk

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ik zou ze lekker in de paddock doen, dan kunnen ze lekker schuilen. Ze hebben nu toch ook geen droog plekje meer om te liggen.
Als je wei het kan hebben kan je ze een paar uurtjes op de wei laten. Dan houd je nog wat over voor volgend jaar.
Als je wei het kan hebben kan je ze een paar uurtjes op de wei laten. Dan houd je nog wat over voor volgend jaar.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo