Foto's te groot voor online-uploaden bij de HEMA.
Foto's te groot voor online-uploaden bij de HEMA.
Help, wat nu is mijn kreet. Ik wilde voor vanavond (zus van oma wordt 91) van Wilfred en mij 2 leuke foto's uit Canada laten afdrukken maar nu zijn de foto's te groot (6 mB per foto). Iemand een idee waar je wel zulke grote bestanden kan uploaden??
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
- kristelhans
Re: Foto's te groot voor online-uploaden bij de HEMA.
Je kunt bij sommige fotografen, die 'ouderwetse' winkels ook met een stickje foto's afleveren. Daar is de apparatuur misschien net wat moderner? Zou je iig kunnen vragen! En anders iets verkleinen?
Ik gooi ze nu maar door bordermaker heen. De bestanden worden dan wel flink kleiner, hoop dat ik dan niet te veel resolutie kwijt raak.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Ik weet niet precies welke instellingen de foto heeft, maar je kunt m iets verkleinen en nogmaals toesturen. Wel slecht eigenlijk dat je 6 Mb niet kunt uploaden daar....
Via Bordermaker Annemarie kun je ook zelf aangeven hoe groot je m wil he. Dan valt het met de resolutie wel mee
die verkleint m gewoon zoals jij het instelt. Wel even goed kijken of ie niet téveel unsharp mask er overheen gooit (of anders die even uitklikken).
Hoe groot wil je m afdrukken?? Op 300 dpi zit je met maximaal 3550 pixels (zowel bij hoogte als breedte invullen) wel op een A4-formaat.
Via Bordermaker Annemarie kun je ook zelf aangeven hoe groot je m wil he. Dan valt het met de resolutie wel mee

Hoe groot wil je m afdrukken?? Op 300 dpi zit je met maximaal 3550 pixels (zowel bij hoogte als breedte invullen) wel op een A4-formaat.
Geluk is de vrucht van intens werk
Nou, ik heb ze nu dus door bordermaker gehaald en dan zijn de foto's enorm verkleind tot 170 kB ofzo. Hema uploadsite zegt dan dat de afdrukkwaliteit matig is
.
Wat bedoel je precies met welke instellingen de foto heeft Annabel? Kun je bij bordermaker alleen aangeven hoeveel pixels hij breed en hoog moet zijn of kun je ook gelijk het aantal bites instellen?
En als ik zeg verhouding behouden in BM en ik stel de pixels van de grootte goed in neemt ie bij mij niet automatisch de breedte ook mee. Dat zou toch moeten? Grr gedoe ook.

Wat bedoel je precies met welke instellingen de foto heeft Annabel? Kun je bij bordermaker alleen aangeven hoeveel pixels hij breed en hoog moet zijn of kun je ook gelijk het aantal bites instellen?
En als ik zeg verhouding behouden in BM en ik stel de pixels van de grootte goed in neemt ie bij mij niet automatisch de breedte ook mee. Dat zou toch moeten? Grr gedoe ook.
Als je bij Bordermaker bij verkleinen in beide vakjes 3500 invult...wat doet ie dan?
Jpeg-kwaliteit verder op 100 zetten.
Unsharp Mask UIT
Dan moet het volgens mij goed zijn. Maar als het niet wil mag je mij de foto ook wel mailen, verklein ik m voor je (toch voor het werk ook steeds mee bezig dus heb Adobe al open staan
dan kan ik ook gelijk zien hoe groot ie wordt.)
Jpeg-kwaliteit verder op 100 zetten.
Unsharp Mask UIT
Dan moet het volgens mij goed zijn. Maar als het niet wil mag je mij de foto ook wel mailen, verklein ik m voor je (toch voor het werk ook steeds mee bezig dus heb Adobe al open staan

Nou bedankt voor het aanbod Annebel maar geloof dat ik het al heb.
Ik heb jpeg kwaliteit al op 100% gezet en als je een voorbeeld bekijkt kun je helemaal onderaan zien wat de pixelafmetingen zijn en hoe groot het bestand is in kB. Dat heb ik zo aangepast dat het nog net geupload kan worden op de HEMA site. En nu ben ik daar mee bezig. Ben benieuwd.
Ik heb jpeg kwaliteit al op 100% gezet en als je een voorbeeld bekijkt kun je helemaal onderaan zien wat de pixelafmetingen zijn en hoe groot het bestand is in kB. Dat heb ik zo aangepast dat het nog net geupload kan worden op de HEMA site. En nu ben ik daar mee bezig. Ben benieuwd.
Mocht het niet willen geef je maar een gil. Maar feitelijk moet het met Bordermaker wel lukken inderdaad.