Kitten alleen ?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Amber_

Kitten alleen ?

Bericht door Amber_ » ma 01 aug 2011, 09:16

Vrijdag heb ik een kitten op straat gevonden |( , arme beestje zag er niet uit. Heeft ook wat onder de leden en is erg mager !

Na wat rond vragen, bleek niemand het diertje te kennen en ben ik ermee naar de Dierenarts gereden. Er zat geen chip in en na overleg hebben we besloten dat ik de kitten hou. Het is een zij, zwart wit van kleur en 8 weken oud. :D

Ze is gelukkig echt super aanhankelijk en wilt alleen maar op schoot. Ze slaapt ontzettend veel, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ze nog wat ziekig is.

Alleen.. nu begint ze te spelen en vind ik het altijd zo zielig dat ze geen maatje heeft. ;( Mijn oudste kat, Poezebeest, moet er (nog) niks van hebben.

Ik twijfel om nog een kitten uit het asiel te halen. Wat denken jullie ?
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Viv

Re: Kitten alleen ?

Bericht door Viv » ma 01 aug 2011, 09:37

Niet doen, komt vanzelf wel goed. En katten kunnen zich ook prima alleen vermaken gelukkig. Zolang ze elkaar niet in de haren vliegen.....
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 01 aug 2011, 09:39

Geheid dat Poezebeest heel lelijk gaat doen naar de Kitten.. Maar dat is in het begin normaal ?
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Viv

Bericht door Viv » ma 01 aug 2011, 09:42

Yup, werkt net als bij alle dieren, even rangorde bepalen en territorium bepalen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 01 aug 2011, 09:43

Dat is in het begin heel normaal. Ik heb mijn hele leven minstens 1 kat gehad en op de piek 3 die alledrie uit het asiel kwamen (en niet eens jong waren) en dat was in het begin niet altijd aardig maar later vond ik ze regelmatig in een kluwen terwijl ze in de wasmand sliepen :)

Misschien worden ze nooit de beste vrienden, maar ze zouden je ook heel goed kunnen verbazen. Als je er nog een kleintje bij neemt, lijkt me dat een beetje veel van het goede voor Poezebeest!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Mieke

Bericht door Mieke » ma 01 aug 2011, 10:03

Wat heb ik dan toch makkelijke katten, die hebben de kleintjes hier met open pootjes ontvangen, maar er zoekt er nog 1 een nieuw huis, dus als je er toch nog bij wil hebben, zijn ook 8 weken oud.
Ik merk nu wel dat ze met zn 2en veel meer hun energie op elkaar kwijt raken dan dat ik Cas destijds alleen als kitten had, maar die heeft het ook prima gered hoor..
Ctje :)
Esther

Bericht door Esther » ma 01 aug 2011, 10:57

Ik heb er meteen twee genomen, als ze met elkaar opgroeien verdragen ze elkaar vaak beter en ze hebben ook heel wat samen afgespeeld. Maar ik had ook nog geen (oudere) kat ofzo..
Het viel mij dus mee hoeveel ze sloopten omdat ze toch veel samen speelden en daardoor minder echte rottigheid uit gingen halen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
claudia

Bericht door claudia » ma 01 aug 2011, 10:59

Hoeft niet Amber.
Die van mij is ook aan komen lopen op een 5 weken.
Die moest het opnemen tegen 2 honden en die heeft zich goed geweerd, is nu de baas van Zinniz.

Ze kan ook heerlijk met jou spelen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » di 02 aug 2011, 07:09

ik zou het ook zo houden, neem je ze bewust en heb je nog geen kat zeg ik neem er 2 maar ik zou het nu zo laten.

Speel zelf leuk met haar en, dan komt het vast goed. Wij hebben sinds een paar weken een kitten bij onze 2 katten en dat is even grommen
en nu spelen ze papa&papa over haar. Zorg dat je oudere kat zelf toenadering kan zoeken, ze ruikt haar nu vast al in huis en dan kan ze het op haar eigen tempo doen.
foss

Bericht door foss » di 02 aug 2011, 07:17

Tuurlijk is het leuk 2 kittens maar vaak gaan ze vanzelf wel met dingen spelen en dat kunnen ze ook goed alleen.
De oude poes wil gewoon laten zien dat ze de baas is vaak komt dit wel goed.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Amber_

Bericht door Amber_ » di 02 aug 2011, 08:15

Ze speelt momenteel graag met mijn tenen, jemig auw ! :+!!
Ook hangt ze graag in 1 keer ni je benen om omhoog te kruipen.. pff haha.

Gisterenavond was Poezebeest ook binnen, samen met kleintje.
Het viel me 100% mee, maar Poezebeest moest er niks van hebben. Blazen zodra kleine in zicht was en grommen. Ze heeft niet aangevallen, dat is al heel wat. Hoop dat snel beter gaat.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Yvonne6

Bericht door Yvonne6 » di 02 aug 2011, 08:55

wij hebben ook vorig jaar een kitten gehad,en onze oudere katten moesten er de eerste tijd niks van weten,lelijk doen,blazen,uithalen. nu gaat het echt allemaal prima,komt echt goed
Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
Plaats reactie