Rijden jullie ook andere paarden??

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Jilly

Re: Rijden jullie ook andere paarden??

Bericht door Jilly » za 09 jul 2011, 09:00

Ik rijd de laatste tijd eigenlijk alleen nog die van mezelf. Bij gelegenheid stap ik wel eens op een fjord van Louis, maar een ander ras is al heel lang geleden. Moet zeggen dat ik het niet mis eigenlijk, ik geniet volop van mijn manneke!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
rowenna

Bericht door rowenna » za 09 jul 2011, 12:40

Vandaag Udo weer lekker met touwhalster gereden, hij doet dat zo goed,ben echt trots op hem.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Anouska

Bericht door Anouska » za 09 jul 2011, 18:40

Nu niet meer, tot vorig jaar wel. De jonge NF van een vriendin, fries, NRPS en een holsteiner. Moet ook eerlijk toegeven dat ik daar weinig tot geen behoefte aan heb om een paard van een ander te rijden.
@ Boyar: dan ben je een collega van mijn schoonzus, Mirijam.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
boyar

Bericht door boyar » za 09 jul 2011, 19:27

@ Ivonne, hij is nog steeds knap maar hij is wel een beetje grijs want hij is inmiddels 18 jr.

@ Anouska, mirijam is idd mijn collega maar zij werkt op het hengstenstation en ik op de manege.

Heb trouwens vroeger ook ooit op ijslanders gereden en dat vond ik ook erg leuk!!
BOYAR (Jolster x Melissa) Z1 + 2 eindstand. Bedankt topper voor de mooie tijd, veel van je geleerd!

Jelmer ( Beart 411 x naen ) 8 jarige Friese ruin. ( stamboeknaam : Witte fan E Boppelannen )

Z1 + 2

Bella Donna L (Goffert 369) L1 + 8
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 09 jul 2011, 20:40

ik stap op elke fjord, maar mij krijg je echt niet zo makkelijk op een ander ras. Hooguit een Haflinger, maar dan houdt het echt voor mij op, sinds ik van een Holsteiner van 1.80 ben gevallen krijg je mij echt niet op iets hogers dan 1.50 max O:)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Fran

Bericht door Fran » za 09 jul 2011, 23:00

Naast Olaf rij ik op het moment geen vaste paarden meer bij.
Al zou ik dat wel leuk vinden.

Soms rij ik de Kwpn-er van een stalgenootje, of doen we even paarden wissel halverwege, en dat is altijd zo'n gekke switch, maar het gaat me steeds beter af.

Bij de manege waar ik les geef rij ik ook zelf mee in een manegeles met vriendinnen (waar ik als klein meisje samen mee ben begonnen met paardrijden). En dan rij ik op haflinger, fjord, kwpn-er, tinkers of een kruising. Maar eigenlijk zijn daar mijn lievelingen ook altijd fjorden geweest, al ben ik nu toch wel fan van een joekel van een haflingermerrie.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Saar

Bericht door Saar » ma 11 jul 2011, 06:39

Ik heb vorig jaar zomer een paar weken op de kwpn'er van een stalgenoot gereden omdat zij zelf net bevallen was.
Dat was een ervaring op zich, ik kon er niet aan wennen, hij was zo traag en nam ontzettend grote passen. Probeer dat maar eens gelijk op M2 niveau te laten lopen. Ik voelde me echt een beginner, haha.

Toch denk ik dat ik ooit nog wel een keer op een kwpn stap en daarmee ga starten.
Maar voorlopig heb ik aan Saar en Hester echt genoeg :+
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
Ellebel

Bericht door Ellebel » ma 11 jul 2011, 11:28

Helaas niet, het lijkt me wel erg leuk maar de spaarzame paardentijd steek ik het allerliefste in mijn eigen Tim :j

Een maand geleden nog wel op een andere fjord gereden, dat gaat haast als vanzelf :D
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 11 jul 2011, 11:49

Vroeger heb ik altijd geroepen dat ik naast een fjord WPN wou blijven rijden, maar uiteindelijk ben ik daar vanaf gestapt, toen ik mijn roze bril afzette en inzag dat ik aan het rijden met de fjorden vele malen meer plezier beleefde dan de WPNer.
Het kriebelt nog altijd wel om er eens een grotere bij naast te hebben en huiver ook zeker niet om op een WPNer te stappen, maar ben ook reuze tevreden met het huidige aanbod te rijden paarden :j
Maar naast 'de vaste paarden' rijd ik dan ook wel geregeld nog eens andere fjorden (beleren/gewoon keer voelen/etc)...dus het is niet dat er maar 1 paard aangevoeld wordt.
Geluk is de vrucht van intens werk
Gerritje

Bericht door Gerritje » ma 11 jul 2011, 13:38

Nu alleen nog op arabieren. Maar ik blijf een enorme zwak houden voor de aalstreep.
Tuurlijk zit er een enorm verschil tussen de verschillende rassen, maar ik vind ook in de rassen zelf heel veel verschil. Zeker als we naar de fjorden kijken. Het is wel goed voor jezelf om eens op een ander paard te rijden, vaak waardeer je daarna je eigen paard des te meer :-)
---
Lolly

Bericht door Lolly » vr 15 jul 2011, 13:27

Eigenlijk rijd ik mijn fjord niet meer en dat terwijl ze pas 6 is, ze is gewoon te klein en propperig, ze past ook geen zadel en het rijd niet lekker |(
Naast de fjord die ik dan niet meer rijd, rijd ik Tyler mijn Quarterruin van 1.65 m. die is voor een Quarter bijna belachelijk groot, maar hij is zo braaf.
En Anton onze Haflinger van 3 die net is ingereden, een paar maanden geleden nog gemeten en toen zat hij op 1.49 m.
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
lientje

Bericht door lientje » vr 15 jul 2011, 16:01

Tegenwoordig nog maar weinig, vroeger veel..
Heb een jaar of 12 geleden een KWPN hengst gereden, was echt een machtig dier. Verder reed ik welleens op de kwpn van een vriendin, zeker als zij met vakantie ging enzo. Ook erg leuk, paard met knopjes en zat daar dan ook heel anders op dan op de fjord.

Tot een jaar of 5 terug reed ik ook met regelmaat op een kwpn kruising, die reed ik 1-2 x per week. WAs een hele vlugge en een schrikker dus die omschakeling was erg groot.

Nu rijd ik hooguit eens op een ander om even te proberen of als iemand het vraagt ofzo. Heb er geen moeite mee, maar stap ook niet meer op van die malloten waar ik vroeger wel op ging.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Perry

Bericht door Perry » ma 18 jul 2011, 19:50

Heb vorige maand mijn KWPN merrie verkocht, maar altijd op van alles en nog wat gereden, maar eerder vooral paarden. Heb zelf twee KWPN-ers gehad en een holsteiner merrie. Maar toen ik bij Jan en Jose kwam, toch besmet met het fjordenvirus.. met als resultaat dat ik nu een fjord heb ;)
Vind het eigenlijk wel leuk om op alle paarden te rijden. Heb dankzij mirjam(mirretje) nu ook ervaring met ijslanders :D
Manus: L1 dressuur fjordsport, L springen fjordsport.
Cikaro: A Zadelproef 92 punten
Aladin: LL dressuur fjordsport, L springen fjordsport, KNHS dressuur B+12 L1+10 L2+11 M1+2
Yvonne6

Bericht door Yvonne6 » vr 22 jul 2011, 05:28

ik stap zelden op een ander paard eigenlijk. ik rij gewoon het allerliefste op mijn eigen Ravina.

tijdje terug nog wel een keer op 2 KWPNers gereden,gingen we even wisselen van paard,die 2 eigenaars dan op Ravina,ik op hun paard,was leuk :)

binnenkort mag ik een keer rijden op het grootste paard hier van stal,een Hannoveraan van minimaal 1m80 hoog,echt een knots vergeleken Ravina die amper 1m40 is
Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
margalorenz

Bericht door margalorenz » zo 24 jul 2011, 17:22

Ik heb momenteel helaas geen fjord meer en rijd nu helaas alleen nog op mijn new forest pony. Dat is toch wel anders. Grote paarden heb ik helemaal niet veel mee. Ik ben wel echt van de pony's en voor fjorden blijft mijn hartje toch wel sneller kloppen. Het is gewoon een heftig virus, ik ben bang dat ik daar nooit meer vanaf kom!
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » di 26 jul 2011, 10:38

Ik zit alleen op de rug van Fjordjes op het moment. Ik denk dat je je kapot kan lachen als ik een keer op een KWPN zit (als ik er al opkom, want die dingen zijn HOOG!)
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Plaats reactie