Formulier opname hoofdstamboek.

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
foss

Re: Formulier opname hoofdstamboek.

Bericht door foss » zo 10 jul 2011, 05:28

Naar mijn mening geef je een 3 jaar en oudere op voor stamboek opname en de rest komt op de keuring meten enz.
Teminsten zo ging het vroeger jaren geleden.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » zo 10 jul 2011, 06:49

Dakota is 3 weken geleden opgenomen in het hoofdstamboek, het enige wat ik moest afgeven was zn veulenpaspoort
en kreeg daarvoor in de plaats een tijdelijk document waar al zijn gegevens op stonden (zodat ik toch kon tonen dat het mijn paard is
mochten ze naar papieren vragen) 5 dagen later lag het definitieve paspoort al in de bus.
Heb niks geen vragen formulier in hoeven vullen :n
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
claudia

Bericht door claudia » zo 10 jul 2011, 07:23

Dreeke schreef:Dakota is 3 weken geleden opgenomen in het hoofdstamboek, het enige wat ik moest afgeven was zn veulenpaspoort
en kreeg daarvoor in de plaats een tijdelijk document waar al zijn gegevens op stonden (zodat ik toch kon tonen dat het mijn paard is
mochten ze naar papieren vragen) 5 dagen later lag het definitieve paspoort al in de bus.
Heb niks geen vragen formulier in hoeven vullen :n
Zo staat het bij mij ook in mijn gedachte.
Coen is natuurlijk ingeschreven in het veulenboek en zijn DNA was als veulen al gedaan.
Verder is alles bekend dus ik zou niet weten wat nog meer in te vullen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 10 jul 2011, 08:23

wat ik me nou net bedenk. Toen karev opgenomen werd, moest ik het paspoort afgeven op de keuring, maar die kreeg ik een aantal dagen later thuis gestuurd. Ik heb geen geschreven document mee gehad, als bewijs van eigenaar zijnde. Dus dan ben ik illegaal op pad geweest, de terugweg.

Maar zoal ik het nu lees zijn er dus meerdere manieren, goh, hoe verbazingwekkend...:D
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 10 jul 2011, 08:27

Dat van het paspoort inleveren en geen tijdelijk reisdocument ontvangen, heb ik een aantal jaar geleden eens gevraagd, vanwege dat je dan dus illegaal vervoert (alhoewel, vált ook wel weer mee..je moet m binnen bepaalde tijdsduur kunnen laten zien, waarbij je half NL nog wel door kunt sjezen), maar sindsdien kregen we ook tijdelijke reisdocumenten mee :j

Maar had het hier gister met Esther ook nog over, haar vraag, mij staat iets van bij dat vroeger we wel nog een papier in moesten vullen, maar tegenwoordig met betalen en paspoort het eigenlijk volstaat :?
Geluk is de vrucht van intens werk
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 10 jul 2011, 08:27

bij ons dus wel idd, betalen en inleveren..
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 10 jul 2011, 09:14

ik bedacht me net dat toen ik met Exel naar Sevenum was gegaan voor opname dat ik zijn "paspoort" (was alleen maar een intentingsboekje) in moest leveren en dat ik toen een formulier in moest vullen van meneer van Bon, dat formulier heeft hij verder ingevuld en getekend. En kreeg ik mee voor de terugreis. Ik zal eens in de papieren duiken hier en eens kijken of ik het nog heb en zoja of het hetzelfde is, misschien is het formulier wat ik hier heb liggen ook wel daarvoor? Want ik zal ongetwijfeld het paspoort van Vera in moeten leveren.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
foss

Bericht door foss » zo 10 jul 2011, 14:05

Is er dus niks veranderd.
Ja dat je geen reisdocument krijgt is erg raar bij het NMPRS krijg je altijd een formulier met de gegevens van het paard dit formulier is 45 dagen geldig dit is ipv het paspoort zal het stamboek ook moeten doen.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
~mirjam~

Bericht door ~mirjam~ » zo 10 jul 2011, 18:08

foss schreef:Is er dus niks veranderd.
Ja dat je geen reisdocument krijgt is erg raar bij het NMPRS krijg je altijd een formulier met de gegevens van het paard dit formulier is 45 dagen geldig dit is ipv het paspoort zal het stamboek ook moeten doen.
Doen ze ook :j
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
foss

Bericht door foss » zo 10 jul 2011, 18:12

Nog nooit gekregen heb vorig jaar nog 2 paarden laten overschrijven.
Plaats reactie