Ik denk dat Poezebeest minder sociaal is dan.. vind alleen zo moeilijk. Ze was met Kitten, toen hij kleiner was, erg lief. Samen slapen en spelen. Maar opeens was het afgelopen.
Ik wil idd een tweede, oudere, kat zodat ze wat minder alleen is.. je ziet soms katten echt samen zijn, met alles. Maar dan heeft ze daar geen behoefte aan denk ik ?
rocky&moby schreef:Ik zou het niet doen, mijn kat is nu ook alleen sinds het overlijden van mijn kitten in nov.
Sommige katten komen meer tot hun recht als ze alleen zijn. Mijn kat komt uit het asiel en zat daar met meerdere en zijn karakter is ook echt veranderd. Hij is ee stukrustiger en aanhankelijker geworden, hij voelt zich prettiger alleen en we wonen toch best heel ruim.
Daarbij is een asielkat vinden waar ze een match mee heeft lastig, wij vingen eerst regelmatig katten uit het asiel op en ze zijn allemaal in het begin vrij onzeker en ontpoppen zich op hun nieuwe adres vaak pas na een paar weken tot maanden goed tot zichzelf. Vaak kan er later nog ruzie ontstaan en dan moet je zo diertje weer weg doen.
Misschien kan je als je wilt een leuke kat uit het asiel adopteren als stal kat. Ik weet niet of je andere kat daar ook komt? Er zijn veel katten in het asiel die er jaren zitten omdat ze haast niet geplaatst kunnen worden, dat zijn vaak wel hele leuke stal/muisvangers en heb je daar een poezenvriend erbij.
Ja als hij er eenmaal zou zijn, gaat hij ook niet meer weg.. Dat zou ik niet over mijn hart krijgen. Maar Poezebeest loopt ook buiten, die vind dat heerlijk. (*Als goed weer is dan haha).. En ze moeten toch de eerste paar weken samen binnen zitten ?
Esther schreef:Moeilijk.. Misschien zou je kunnen vragen of je het mag proberen, misschien gaat het met een andere kat wel erg goed, dat ze elkaar liggen..
Mijn poezen zijn tegelijk als kittens bij mij gekomen en dat gaat prima samen, maar heb er toen bewust meteen twee genomen omdat ik hoorde dat het later moeilijker zou zijn om er twee bij elkaar te zetten.
Daarom heb ik toen ook een kitten genomen, omdat Poezebeest al ouder was. Dat ging goed, waren ook heel lief tegen elkaar. Tot ze naar buiten konden (na jaar verhuisde ik), toen was Poezebeest omgeslagen.
Bailey schreef:Moeilijk, het kan natuurlijk ook zo zijn dat Poezebeest het gewoon niet heel goed kon vinden met Kitten, maar dat wel kan met een andere kat.
Bij mijn moeder heeft een tweede kat juist enorm goed uitgepakt. Zij heeft ruim 2 jaar geleden Boef uit het asiel gehaald en na een jaar een tweede uit het asiel gehaald. Na een paar dagen waren die twee onafscheidelijk. Ze spelen continue samen, dagen elkaar uit, houden elkaar bezig en kunnen uren naast elkaar uit het raam naar vogeltjes kijken. Echt prachtig om te zien!
Het blijft een moeilijke afweging, het kan zijn dat jou kat echt graag alleen is, maar veel katten die ken en gekend heb komen juist meer tot hun recht met een vriendje of vriendinnetje.
Verder ga ik mee met rock&moby; in het asiel zitten vaak ook ultieme buitenkatten die moeilijk plaatsbaar zijn omdat ze continue binnenshuis niet goed functioneren, katten die echt op hun plaats zouden zijn op een boerderij.
Zo'n kat kan voor jou misschien ook het overwegen waard zijn.
Dat bedoel ik idd.. Als ik de katten van Ginny zie, die liggen helemaal in elkaar opgerold enzo. Dat wil ik voor Poezebeest ook, ze is zo vaak alleen. Vandaar dat ik met een tweede kat idee kwam.
Ik hoef ook geen kitten, maar zou graag een wat oudere kat nemen die makkelijk is met andere katten. Ze kunnen hier idd lekker naar buiten, maar ik wil niet continu een boze Poezebeest horen krijsen, want dat kan ze goed haha

.