Wat voor bitje?
-
Wat voor bitje?
Heey!
Mijn fjord is met buiten rijden echt heel sterk..
doet lekker waar ze zelf zin in heeft (vertel eens wat nieuws:P)
Maar ze trekt gewoon echt heel erg waardoro je extreem veel kracht moet zetten om haar de richting in te krijgen waar je heen wilt..
nu was mijn vraag:
wat voor bitje kan ik haar het beste in doen?
ze heeft u een enkel gebroken bitje..
Groetjes
Mijn fjord is met buiten rijden echt heel sterk..
doet lekker waar ze zelf zin in heeft (vertel eens wat nieuws:P)
Maar ze trekt gewoon echt heel erg waardoro je extreem veel kracht moet zetten om haar de richting in te krijgen waar je heen wilt..
nu was mijn vraag:
wat voor bitje kan ik haar het beste in doen?
ze heeft u een enkel gebroken bitje..
Groetjes
Re: Wat voor bitje?
Het is misschien wel zo netjes als je je eerst even voorstelt in een topic bij Fjordenpraat.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
sorry.. weet nog niet hoe t hier allemaal werkt. maar zal ik doen.
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Ik denk dat een ander bit niet helemaal het enige middel is om dit op te lossen. Je moet kracht niet met kracht willen bestrijden, daar is altijd de een of de ander de dupe van. Of jij met blaren of je paard met een open mond.XxLiindsaYxX schreef:Maar ze trekt gewoon echt heel erg waardoro je extreem veel kracht moet zetten om haar de richting in te krijgen waar je heen wilt..
Wat doe je normaal met de FJord als je gaat rijden, waar rijd je?
Je zou kunnen beginnen met een korte ophouding en zorgen dat de Fjord voorwaarts is voor je been.
-
Ik rijd altijd buiten op de weg, int bos in t park of op t strand..
Daarom is het zo k*t dat ze dit doet want is best gevaarlijk buiten!
Moet ook met zweep rijden want op been reageerd ze niet/nauwelijks
Grrr
Daarom is het zo k*t dat ze dit doet want is best gevaarlijk buiten!
Grrr
Ik zou persoonlijk eerst les nemen zodat je fjord in de bak beter leert luisteren. Je instructrice kan je dan tips geven. ALs dat goed gaat, zal het buiten denk ik ook wel beter gaat.
Waarschijnlijk speelt ze nu een machtsspelletje met je en met een bit ga je dat echt niet oplossen.
Succes!
Waarschijnlijk speelt ze nu een machtsspelletje met je en met een bit ga je dat echt niet oplossen.
Succes!
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
je hebt echt een communicatie probleem, of anders gezegt, je paard gaat met jouw uit rijden ipv andersom.XxLiindsaYxX schreef:Daarom is het zo k*t dat ze dit doet want is best gevaarlijk buiten!
Mijn advies zou zijn, ga eerst aan je rijden werken met een goede instructeur/trice, voor er ongelukken gebeuren, want dan ben je verder van huis!
Ik ga volledig met janien mee, want een ander bit maakt alleen nog maar meer brokken (want wat als dat ook niet meer werkt?).
Tijd dus voor les in een bak waar je eerst aan de basis kunt werken, want met spierkracht verlies je het altijd van een paard. Dus eerst aan je been en teugelhulpen werken en dan pas weer de weg op gaan, dat is zoveel fijner rijden.
Waar woon je ergens in de buurt?
Tijd dus voor les in een bak waar je eerst aan de basis kunt werken, want met spierkracht verlies je het altijd van een paard. Dus eerst aan je been en teugelhulpen werken en dan pas weer de weg op gaan, dat is zoveel fijner rijden.
Waar woon je ergens in de buurt?
Als je paard niet naar de basishulpen luisterd zoals been heeft het geen zin om een ander bit te nemen. Want daar ligt het probleem dan niet.
- ukoldaatje
Het juiste advies is boven mij gegeven..
Waar woon je precies? Misschien kan iemand van hier je een eindje op weg helpen?
Waar woon je precies? Misschien kan iemand van hier je een eindje op weg helpen?
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Anita45 schreef:Het is misschien wel zo netjes als je je eerst even voorstelt in een topic bij Fjordenpraat.

als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Hallo Lindsey.
Op fjordenforum had je deze vraag ook al gesteld en er kwamen zo'n beetje de zelfde antwoorden woorden als hier, dus eerst verder kijken voor jee een ander bit neemt, alleen jammer dat je op fjordenforum geen antwoord meer terug geeft.
Op fjordenforum had je deze vraag ook al gesteld en er kwamen zo'n beetje de zelfde antwoorden woorden als hier, dus eerst verder kijken voor jee een ander bit neemt, alleen jammer dat je op fjordenforum geen antwoord meer terug geeft.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Tamara schreef:Anita45 schreef:Het is misschien wel zo netjes als je je eerst even voorstelt in een topic bij Fjordenpraat.
Haha ja zoiets dacht ik ook al, eehhm Anita, het is niet verplicht je zelf voor te stellen hoor

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Dat het niet verplicht is weet ik ook wel maar mij is vroeger altijd geleerd dat het fatsoenlijk is als je ergens nieuw komt dat je je netjes voorstelt. Maar dat zal er dan in de huidige tijd wel niet meer bijhoren, fatsoen is tegenwoordig wel vaker ver te zoeken. Gelukkig niet bij iedereen trouwens want ook hier heb ik wel eens van anderen gelezen dat ze iemand vroegen zich even voor te stellen, bijv. hier: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =9&t=39195.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ben het helemaal met je eens Anita.
Kleine moeite toch?
Kleine moeite toch?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Maar daar hebben we Moderators en beheerders voor toch, om FW in goede banen te leiden!
Maar goed, nu wijken we van het topic af.
Maar goed, nu wijken we van het topic af.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Kan best zijn, maar ik vind het wel zo netjes
en inmiddels heeft zo haar eigen ook netjes voorgesteld en dus einde discussie.

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011