Barefoot
Re: Barefoot
@rowenna: ah, niet meteen bij de pakken neerzitten! Ik zou eens kijken bij andere merken boomloosjes. Mijn eigen trekker endurance is bijvoorbeeld 8 cm korter dan een barefoot london maat 1. Zo zijn er vast wel meer boomloosjes die korter zijn dan de barefoots.
- pjotr_nientje
- Contacteer:
De London is idd wat langer dan somige andere barefoots.
Cindy (en gerrit) heeft ook zo'n korte rug en daar lag de cheyenne maat 1 dus heel goed op.
Ook de startrek lag bij hun heel goed, je zit dan alleen dan in een wat duurdere prijsklasse.
Ook heb je boomlose dressuurzadels
Cindy (en gerrit) heeft ook zo'n korte rug en daar lag de cheyenne maat 1 dus heel goed op.
Ook de startrek lag bij hun heel goed, je zit dan alleen dan in een wat duurdere prijsklasse.
Ook heb je boomlose dressuurzadels

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Ja, maar ik wil eigenlijk graag een dressuurzadel zeg maar en dan kom je toch op de london en de lexington uit en andere boomlose zadels vind ik kwalitatief niks of niet mooi.[ja sorry, ben een pietlut
]

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Ik heb het dan niet over de london en de lexington
Maar een echt dresuurzadel zoals je ze ook met boom hebt.
Hieronder een paar voorbeelden;
http://host-82-161-230-90.luxitude.net/ ... &t=1360679
http://www.betterhorse.nl/?menu=article ... D=14074208
Tja......er zitten dan alleen wat meer kosten aan
Maar als je goed zoekt zijn ze 2de hands ook nog wel voor de helft van die prijs.

Maar een echt dresuurzadel zoals je ze ook met boom hebt.
Hieronder een paar voorbeelden;
http://host-82-161-230-90.luxitude.net/ ... &t=1360679
http://www.betterhorse.nl/?menu=article ... D=14074208
Tja......er zitten dan alleen wat meer kosten aan

Maar als je goed zoekt zijn ze 2de hands ook nog wel voor de helft van die prijs.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
Ik heb zelf een Barefoot cheyenne gehad, erg leuk zadel, zaten ook van die knoppen op die je benen op zijn plaats hielden. Je voelt idd goed je paard, maar ik hobbelde wel vaak en kon er niet goed dressuur mee rijden. het was ook te lang, heb een fjord met 40cm draagvlak en zaten toen op 60cm qua zadel lengte. En hij kreeg drukplekken. Ben nu naar een Wintec gegaan, veel stabieler en evenveel contact met mijn paard.
Maar ik denk dat zo'n boomloze of semi-boomloze zadels zoals hier boven wel erg goed kunnen zijn qua rij en rug comfort.
Maar ik denk dat zo'n boomloze of semi-boomloze zadels zoals hier boven wel erg goed kunnen zijn qua rij en rug comfort.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Ik heb ook een cheyenne gehad en vind de londen wel prettiger en fijn er rijden. Mijn houding is er ook beter op.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik kom heel even inbreken maar een oud-stalgenootje van mij heeft een boomlooszadel dat er uit ziet als een engels zadel. Ik kan wel eens aan haar vragen wat het merk is. Maar ze is net bevallen van een prematuurtje...dus die wil ik even niet lastig vallen. En ik heb nu van Roos een Freeform te leen voor Pablo en ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een heerlijk zadel vind! 

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

Heb je daar misschien ook een foto van Marijke, want zo zegt het me even niks.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Dit is het zadel dat ik nu even van Roos mag gebruiken.
Morgan!! 

een freemax, daar wil ik wel meer over weten
daar heb ik vroeger ook nog voor uitgekeken, maar uiteindelijk zijn we toch voor barefoot gegaan
en we hebben zelfs een hele lange (de arizona maat 2)
daar heb ik vroeger ook nog voor uitgekeken, maar uiteindelijk zijn we toch voor barefoot gegaan
en we hebben zelfs een hele lange (de arizona maat 2)
Dit is een Freeform
.
Het zadel zit erg lekker met wat meer steun en kniewrongen, ik heb wel eens op een barefoot gezeten en op een ghost en dat vond ik niet je van het. Maar dit zit echt lekker
.

Het zadel zit erg lekker met wat meer steun en kniewrongen, ik heb wel eens op een barefoot gezeten en op een ghost en dat vond ik niet je van het. Maar dit zit echt lekker

Morgan!! 

ja je hebt freeform en freemax (weet niet of er veel verschil is)
toen we onze barefoot arizona gekocht hebben, hebben we enkel met de westernzadels gereden, dus de arizona en de missoula nut
Toen hebben we beide voor een ander zadel gekozen, ik voor de missoula en leslie voor de arizona
dus echt de smaken verschillen maar ook de houding en zit van de ruiter
Nu zouden we volgend jaar voor Jalenka een cherokee willen aanschaffen, maar heb er dus nog nooit mee gereden ...
dus dat zal ook weer een pas en rijsessie worden, zolang ik dat niet gedaan heb koop ik zo een zadel niet.
dus denk ik dat je veel boomloze zadels moet passen op je fjordje en ermee rijden
(want bij ons lagen die 2 zadels super op Githa enkel kon Leslie in het ene zadel niet blijven zitten en in het andere dan weer wel)
dan weet je welke goed zijn bij jullie combinatie, want een zadel dat goed is voor je fjord maar waar jij niet mee kunt rijden ben je niks mee en omgekeerd
toen we onze barefoot arizona gekocht hebben, hebben we enkel met de westernzadels gereden, dus de arizona en de missoula nut
Toen hebben we beide voor een ander zadel gekozen, ik voor de missoula en leslie voor de arizona
dus echt de smaken verschillen maar ook de houding en zit van de ruiter
Nu zouden we volgend jaar voor Jalenka een cherokee willen aanschaffen, maar heb er dus nog nooit mee gereden ...
dus dat zal ook weer een pas en rijsessie worden, zolang ik dat niet gedaan heb koop ik zo een zadel niet.
dus denk ik dat je veel boomloze zadels moet passen op je fjordje en ermee rijden
(want bij ons lagen die 2 zadels super op Githa enkel kon Leslie in het ene zadel niet blijven zitten en in het andere dan weer wel)
dan weet je welke goed zijn bij jullie combinatie, want een zadel dat goed is voor je fjord maar waar jij niet mee kunt rijden ben je niks mee en omgekeerd
Ik heb ook een Cheyenne gehad. Mijn bijrijdster toendertijd zei ook dat Ronan er veel beter mee liep en was er helemaal fan van.
Maar zelf kon ik me daar niet in vinden, pakte standaard toch wel naar mijn Hulsebos omdat ik daar steviger in zat. Had echt geen steun in dat zadel, en dat miste ik heel erg. Nou ja, zeker toen bijrijdster min of meer weggebonjourd was (diverse redenen hoor), zadel maar te koop gezet.
Nu heeft Miranda hem voor op Herman, en zo ver ik weet is zij er dolgelukkig mee.
Maar zelf kon ik me daar niet in vinden, pakte standaard toch wel naar mijn Hulsebos omdat ik daar steviger in zat. Had echt geen steun in dat zadel, en dat miste ik heel erg. Nou ja, zeker toen bijrijdster min of meer weggebonjourd was (diverse redenen hoor), zadel maar te koop gezet.
Nu heeft Miranda hem voor op Herman, en zo ver ik weet is zij er dolgelukkig mee.
Mama van Gwen
(7-2-15)