Ontwormvraag
Ontwormvraag
Tsja, ik volgde het topic van Ghandi en de wormen en heb Gjendra nu 2x ontwormd met Eraquel. Nu heb ik net nieuwe ontworming opgehaald en weer Eraquel meegekregen. Was prima werd gezegd. Equest pramox mag nog niet, die geef ik Nis en Anka nu meestal. Maar heb nav van het topic over Ghandi het veulentopic over ontworming nog eens gelezen en daar staat dat aan te raden is om toch ook met pyrantel als werkzame stof te ontwormen. Kom je anders echt in de problemen? DA zei dat Eraquel ook kon, nou ja, de assistente.
En is Equiworm P van Agradi met pyrantelparamzoaat als werkzame stof hetzelfde als Strongid P?
En is Equiworm P van Agradi met pyrantelparamzoaat als werkzame stof hetzelfde als Strongid P?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Re: Ontwormvraag
Equiworm P werd niet genoemd door mijn VA, maar inderdaad wel dezelfde werkzame stof als Strongid P.. Ik houd het op Panacur, daarvan weet ik zeker dat die goed is!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Agradi heeft toch ook Strongid P? Die heb ik er laatst iig. voor Finnea besteld.

panacur is ook tegen spoelwormen, maar dan met Fenbendazol ipv Pyrantel. volgens mij is Equiwormp hetzelfde als Strongid idd.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Ik gaf dacht ik Ekdal voor en na het weideseizoen toen hij jonger was Equimax,die mag toch wel?
Wij ontwormen in de herfst altijd met Equimax. Die pakt dan net even wat meer aan, o.a. ook horzellarven.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Volgens mij is de Pramox ook de enige die jonge paarden niet mogen.
- Cindy+Uniek
ik zou gewoon ivermectine doen (mjin DA zegt meestal het hele jaar ivermectine en 1 of 2 x een equimax dan heb je alles)
edit: eraquell is idd ivermectine
pramox mag vanaf 6,5 maand (moxidectine + praziquantel)
equiworm p (pyrantelpamoaat)
panacur (fenbendazol)
equimax tegen álle inwendige parasieten, mag bij alles vanaf 2 weken (ivermectine + praziquantel)
equest (de groene) vanaf 4 maanden en meer dan 200 kilo (moxidectine)
equiworm f (fenbendazol)
waar niks bij staat is voor alle paarden geschikt volgens mij
alle andere soorten is allemaal ivermectine dacht ik
edit: eraquell is idd ivermectine
pramox mag vanaf 6,5 maand (moxidectine + praziquantel)
equiworm p (pyrantelpamoaat)
panacur (fenbendazol)
equimax tegen álle inwendige parasieten, mag bij alles vanaf 2 weken (ivermectine + praziquantel)
equest (de groene) vanaf 4 maanden en meer dan 200 kilo (moxidectine)
equiworm f (fenbendazol)
waar niks bij staat is voor alle paarden geschikt volgens mij
alle andere soorten is allemaal ivermectine dacht ik
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Rare Da..
Equimax is met Ivermectine, maar dan met praziquantel erbij en dat laatste is tegen lintwormen..
Equimax en andere middelen met ivermectine zijn dus geen garantie tegen spoelwormen!! Omdat spoelwormen soms resistent zijn voor ivermectine..
Equimax is met Ivermectine, maar dan met praziquantel erbij en dat laatste is tegen lintwormen..
Equimax en andere middelen met ivermectine zijn dus geen garantie tegen spoelwormen!! Omdat spoelwormen soms resistent zijn voor ivermectine..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Cindy+Uniek
daarom adviseerde hij ook om een paar keer per jaar mest onderzoek te doen hoor 

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Pyrantel hoef je in principe maar 2x te geven, als ze veulen zijn en ong. een jaar later. Spoelwormen komen bijna niet voor bij oudere paarden. Dus als je dat netjes 2x doet, dan hoef je je IMO nergens zorgen over te maken.