Vrijheidsdressuur met je Fjord
Vrijheidsdressuur met je Fjord
Wie doet er hier aan vrijheidsdressuur met zijn/haar Fjord?
Het lijkt me super leuk om mee te beginnen, omdat ik met dit weer niet veel kan buitenrijden en ik Lindia toch genoeg afleiding wil gaan geven.
Het lijkt me super leuk om mee te beginnen, omdat ik met dit weer niet veel kan buitenrijden en ik Lindia toch genoeg afleiding wil gaan geven.
Re: Vrijheidsdressuur met je Fjord
Vera vind er niet zo veel aan. Alhoewel ze met Kelly toch wel het een en ander heeft gedaan. kan ook aan mij liggen hoor, ik heb niet zo veel geduld. Als ze het na 2 minuten niet snapt wat ik bedoel ben ik er al weer klaar mee.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
haha oke 
heb al wel gelezen dat je inderdaad wel veel geduld moet hebben haha

maar Lindia neemt dingen wel snel over, vandaar dat het me wel leuk leek

haha oke 

Bailey vindt vrijheidsdressuur heel leuk om te doen. Ik doe het vooral in de winter met hem als we minder kunnen rijden.
hier doet Bailey de jambette:

Hij kan (nog) niet heel veel truukjes, ben de laatste maanden meer onder het zadel met hem bezig geweest. Jambette is wel z'n favoriete truuk, ook meestal de truuk die ik 'gratis' krijg als ik er niet om vraag en hij toch wil weten of ik niets in mijn zakken heb
hier doet Bailey de jambette:

Hij kan (nog) niet heel veel truukjes, ben de laatste maanden meer onder het zadel met hem bezig geweest. Jambette is wel z'n favoriete truuk, ook meestal de truuk die ik 'gratis' krijg als ik er niet om vraag en hij toch wil weten of ik niets in mijn zakken heb

Is ook erg leuk hoor, Fjordy kan Jambette, Steigeren onder zadel en knielen 

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
RB kent ook een paar dingetjes. Een soort van buiging (hij doet het maar met een been naar voren gestrekt), knielen, lachen en pas (jambette geloof ik)
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

steigeren wil ik Lindia liever niet leren 
Maar waar mee moet je beginnen met zoiets?

Maar waar mee moet je beginnen met zoiets?
- rocky&moby
Koop een leuke boek over vrijheidsdressuur, daarin staat weer je het beste mee kan beginnen en hoe je dingen aan kan leren.
Ik heb een mooie boek waar odin hier van fw ook in staat, zal eens kijken hoe het heet.
Ben er wel voor om die stappen te volgen, ze zijn heel logisch en goed uitgelegd.
Ik heb een mooie boek waar odin hier van fw ook in staat, zal eens kijken hoe het heet.
Ben er wel voor om die stappen te volgen, ze zijn heel logisch en goed uitgelegd.
Ik heb dat boek ook dat Rock&Moby bedoelt. Is heet duideljik hoe je in stapjes dingen aan kunt leren en waar je op moet letten.
Ik doe het 's winters vaker, als ik niet ga rijden. En nu ze kreupel was een aantal stilstaande kunstjes om haar toch een beetje bezig te houden.
Orlinde kan nu kom (naar met toe komen), sta (blijf), terug (achterwaarts naar me toe tot ik aangeef dat het genoeg is), voet (hoog optillen, bijna jambette), schudden met haar hoofd, zoek (neus tegen frisbee, ook als ik m een stukje weggooi). Ik probeer nu 'pak vast' met een licht emmertje, maar die snapt ze nog niet.
Ik doe het 's winters vaker, als ik niet ga rijden. En nu ze kreupel was een aantal stilstaande kunstjes om haar toch een beetje bezig te houden.
Orlinde kan nu kom (naar met toe komen), sta (blijf), terug (achterwaarts naar me toe tot ik aangeef dat het genoeg is), voet (hoog optillen, bijna jambette), schudden met haar hoofd, zoek (neus tegen frisbee, ook als ik m een stukje weggooi). Ik probeer nu 'pak vast' met een licht emmertje, maar die snapt ze nog niet.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
ahh vertel welk boek moet ik kopen 

niemand die haar boek hier wil verkopen zeker 

Jowien schreef:Ik heb dat boek ook dat Rock&Moby bedoelt. Is heet duideljik hoe je in stapjes dingen aan kunt leren en waar je op moet letten.
klinkt echt leuk!
duurt het lang om kleine dingen aan te leren? zoals blijven staan?
Je kunt dat boek gewoon bestellen bij elke boekhandel.
titel = Vrijheidsdressuur - van apporteren tot zitten
auteur = Miriam Nieuwe Weme
Het ligt aan je paard en aan jezelf hoe lang het duurt om iets aan te leren. Orlinde kende een aantal stemcommando's al van het mennen (zoals 'sta') en als je daar een handgebaar aan toevoegt hebben ze het snel door. Met haar hoofd schudden had ze snel door, maar 'pak vast' snapt ze nog steeds niks van.
titel = Vrijheidsdressuur - van apporteren tot zitten
auteur = Miriam Nieuwe Weme
Het ligt aan je paard en aan jezelf hoe lang het duurt om iets aan te leren. Orlinde kende een aantal stemcommando's al van het mennen (zoals 'sta') en als je daar een handgebaar aan toevoegt hebben ze het snel door. Met haar hoofd schudden had ze snel door, maar 'pak vast' snapt ze nog steeds niks van.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
heb hem van iemand van dit forum kunnen overkopen
wacht dus ff tot ik hem thuis heb 
heb echt zin ermee aan de slag te gaan

heb echt zin ermee aan de slag te gaan