Wat kost een tweejarige?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
monika

Re: Wat kost een tweejarige?

Bericht door monika » vr 15 okt 2010, 19:31

Een grablakke van die leeftijd, die maat, met stamboekpapieren en al wat beleerd, kost bij ons in Duitsland al gauw 2000,- Euro en meer. Bedenk wel welke kosten een 2,5 jarige zijn fokker al veroorzaakt heeft aan voer, entingen, ontwormen, bekappen enz. Vind 800.- of 1000,- wel erg weinig geld voor zo`n paard (niet eerlijk tegenover de fokker). Dit is mijn mening hierover.
Vera

Bericht door Vera » za 16 okt 2010, 07:58

Als het inderdaad het paard is waarover gesproken wordt en dat denk ik wel ook al zegt de TS van niet (gezien haar reacties in dit topic kan het bijna niet anders dan dat het over dit paard gaat, maar dat maakt verder niet uit) denk ik dat de huidige eigenaar er ook veel meer voor wil hebben. Deze man vraagt voor "gele" al vaak belachelijk hoge prijzen, dus voor een "grijze" zal dat niet anders zijn. Dus voor 1000 euro gaat ie echt niet weg. Als dat wel zo is, is er iets mee aan de hand.
Maar dat maakt natuurlijk niets uit, iedereen mag vragen wat ie wil en als iemand dat er ook nog voor over heeft, dan is dat toch prima?
Maar de prijzen voor een 2,5 jarige zouden ook wel hoger moeten liggen dan tussen de 800 en 1000 euro wie wil er anders nog een veulen fokken en aanhouden tot ie oud genoeg is om te verkopen?
Het dekgeld is al €243,80 (kreeg net de rekening binnen) dan komen er nog heel wat kosten bij voor hij of zij bij de moeder weg mag en dan nog wat voor opfok, hoefsmid, voer, dierenarts, wormenspuiten etc.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Esther

Bericht door Esther » za 16 okt 2010, 09:05

Ook wel een reden waarom ik de kleintjes liefst als veulen verkoop, dat is nog enigzins te doen..
Ik wil Diagi best langer houden, maar dat kost me dan wel geld.. Tja, het is hobby, maar het kan inderdaad nooit uit!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
rowenna

Bericht door rowenna » za 16 okt 2010, 09:30

Vera ik heb nooit gezegd dat het niet om dit paard gaat, ik heb gezegt, wie zegt dat het om dit paard gaat, omdat er gelijk van uit gegaan word dat het om dit paard gaat, terwijl ik daar nooit over begonnen ben.

Maar zal jullie even vertellen hoe het zit.
Het gaat namelijk om dit paard en waarom heb ik dat in eerste instantie niet gezegt, omdat mensen gelijk een oordeel hebben, omdat ze dit paard op de hengstenkeuring hebben gezien en hij er daar niet op zijn voordeligst uitzag.
Ik wilde gewoon een reactie van jullie over een twee jarige gra met papier in het algemeen genomen.

Deze hengst daar vragen ze 1500 euro voor, persoonlijk vind ik dat voor een gra van 2,5 jaar wel mee vallen.

Dit paard was niet voor een vriendin, maar voor mezelf, omdat het met Udo toen niet echt goed ging.
En er een kans was [en nog]dat ik hem niet meer dressuurmatig in de bak kan rijden.
In december komt de VA weer en dan kijken we hoe het met Udo gaat, is het zo dat Udo alsnog onder het mes moet, dan heb ik mijn geld heel hard nodig, want ze doen het helaas niet voor niks.
Dus heb ik besloten om in iedergeval voorlopig geen ander paard erbij te kopen en het geld te bewaren voor Udo.

Jullie zullen nu misschien wel denken, '' nou dat had ze dan wel meteen mogen zeggen'', maar ik heb dit dus bewust niet gedaan, omdat ik dan misschien andere reacties zou krijgen.

In ieder geval bedankt voor de reacties waar ik iets aan gehad heb.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Esther

Bericht door Esther » za 16 okt 2010, 09:36

Jammer, hij had bij jou zeker een goed plekje gehad!! Ben ook wel benieuwd hoe hij er over anderha;f jaar uit ziet..
Hopelijk heb je wat aan mijn reactie gehad..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Elvis

Bericht door Elvis » za 16 okt 2010, 09:59

Ik heb het altijd een leuk paardje gevonden hoor zoals ik al schreef had ik al gehoord waarom hij zo was op de HK dus ik heb daar absoluut geen vooroordeel over.
Jammer dat het niet door gaat.

Je ziet het de een vraagt meer als de ander voor een twee jarige en ze kleurtje heeft hij zeker mee.De vraagprijs was dus normaal denk ik zo.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
rowenna

Bericht door rowenna » za 16 okt 2010, 11:01

Ik wist ook waarom hij zo op de keuring was, heb nog met die mensen gesproken, en weet ook dat hij als veulen een eerste premie had.

Esther dank je wel, heb ook zeker wat aan je reactie gehad.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Vera

Bericht door Vera » zo 17 okt 2010, 07:50

Je hoeft je niet te verdedigen hoor. Als jij het paard leuk vind en wil kopen, hoef je niemand verandwoording af te leggen.
Maar ik snap dat het niet doorgaat omdat je centjes beter aan Udo kan besteden.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
rowenna

Bericht door rowenna » zo 17 okt 2010, 09:21

Ja Udo is voor mij dan toch belangrijker, en wie weet als de operatie niet hoeft en deze hengst staat dan nog te koop dat ik hem alsnog koop, heb altijd al graag een gra gewild.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Plaats reactie