Fleecedeken wassen
Fleecedeken wassen
Hoe kan ik mijn fleecedeken zo haarvrij en schoon mogelijk krijgen? Eerst afborstelen en dan in de wasmachine? En kan een fleecedeken ook in de droger? Of verstop ik dan de wasmachine en de droger met haren? Help! 

Re: Fleecedeken wassen
Ik zou er eerst met zo'n plakroller overheen gaan (ook voor haren opkleding) met een borstel krijg je helaas de haren niet uit fleece.
Daarna gewoon in de machine. Ik deed altijd de gespen dicht en een washandje met een elastiekje om de buiksingelsluitingen.
Niet in de droger doen, als je hem ophangt is hij met een uurtje of twee max gewoon droog.
Daarna gewoon in de machine. Ik deed altijd de gespen dicht en een washandje met een elastiekje om de buiksingelsluitingen.
Niet in de droger doen, als je hem ophangt is hij met een uurtje of twee max gewoon droog.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ik zou de deken ook goed afborstelen en niet in de droger doen kan krimpen, wel zou ik om de wasmachine heel te houden er een kussensloop of een hoeslaken er om heen doen voor de gespen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ik was mijn fleecedekens gewoon in de wasmachine.
Ik haal eerst de haren eraf met een plakroller (simpel ding van de Hema voor 1.75) en dan gewoon op 40 graden in de wasmachine.
De sluitingen doe ik ook in een washandje met een elastiek er om.
Gewoon buiten of op de lijn laten droger want stop je een 1.75 deken in de droger dan hou je nog geen 1.25 over(en ik spreek uit ervaring?!?!?)
Ik haal eerst de haren eraf met een plakroller (simpel ding van de Hema voor 1.75) en dan gewoon op 40 graden in de wasmachine.
De sluitingen doe ik ook in een washandje met een elastiek er om.
Gewoon buiten of op de lijn laten droger want stop je een 1.75 deken in de droger dan hou je nog geen 1.25 over(en ik spreek uit ervaring?!?!?)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Hahaha dan past Nono hem zowat
.
Ik doe het idem als Claudia & Marijke maar wel met voorwas dan zijn ze net wat schoner hier. De wasmachine hier kan ook staldekens aan.
Niks in de droger doen, ik hang ze uit zijn zo droog.

Ik doe het idem als Claudia & Marijke maar wel met voorwas dan zijn ze net wat schoner hier. De wasmachine hier kan ook staldekens aan.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Haha, Nono heeft hem nu ook.Roosjuh schreef:Hahaha dan past Nono hem zowat.

Mijn wasmachine op stal is nu kapot maar daar propte ik mijn staldekens ook gewoon in maar na 15 jaar draaien heeft deze het dus nu begeven.
Ik ben nu marktplaats weer aan het afstruinen voor een andere.
En idd op de draad (of hier dus over de fiets) en zo lekker laten drogen.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Een plakroller, slim! Die ga ik zo even kopen
Ik ga het vanavond eens uitproberen! Bedankt allemaal!

ehm wij stofzuigen de dekens eerst voor ze mijn wasmachine in verdwijnen
bij onze stofzuiger zat er een kop bij om zetels en toestanden mee te stofzuigen, en dat gaat ook, duurt zo lang niet als met een roller
bij onze stofzuiger zat er een kop bij om zetels en toestanden mee te stofzuigen, en dat gaat ook, duurt zo lang niet als met een roller
En zonder wasverzachter(of anti allergische)gebruiken, want sommige paarden zijn daar erg allergisch voor!
.En ze gaan er van knetterenroos schreef:En zonder wasverzachter(of anti allergische)gebruiken, want sommige paarden zijn daar erg allergisch voor!

Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
Uhmmm, ik doe ze wel in de droger. Zet ze op beschermende stand. Ik heb nog geen gekrompen dekens gehad.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ik had een hele stapel en heb ze thuis redelijk onthaard en daarna naar een wasserij gebracht. Die wassen ze voor een tientje het stuk. Daar ga ik zelf niet voor lopen tobben en mn wasmachine aan wagen.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Ik heb een wasmachine in mijn wasplaats dus dan vind ik het niet zo erg.Krista schreef:Ik had een hele stapel en heb ze thuis redelijk onthaard en daarna naar een wasserij gebracht. Die wassen ze voor een tientje het stuk. Daar ga ik zelf niet voor lopen tobben en mn wasmachine aan wagen.
Maar bij ons vragen ze 17.50 per deken ongeacht wat voor deken het is.
Dat vind ik dan wel weer pittig.
En die dunne dekens passen er makkelijk in.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Nou weet ik waarom Yessie knetterdclaudia schreef:.En ze gaan er van knetterenroos schreef:En zonder wasverzachter(of anti allergische)gebruiken, want sommige paarden zijn daar erg allergisch voor!

Oeps, overigens gewassen met biotex.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
hier gaat een gewone, onthaarde fleece ook gewoon het wasmachine in, enkel als hij heel vuil is wil ik dat naar de ruiterzaak doen
en hier is het standaard 15€, met uitzondering van katoenen dekens, die zijn 12€
en hier is het standaard 15€, met uitzondering van katoenen dekens, die zijn 12€
Mijn fleecdekens gaan allemaal in de wasmashien en droger en er is er nog nooit 1 gekrompen (kan ook niet is geen katoen of wol).
Viv schreef:Mijn fleecdekens gaan allemaal in de wasmashien en droger en er is er nog nooit 1 gekrompen (kan ook niet is geen katoen of wol).
Haha niet alleen wol of katoen kunnen krimpen(ik heb mijn examen Detex tekstielwarenkennis met goed gevolg afgelegd(ong 100 jaar geleden

Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik ook (minder dan 100 jaar geledenclaudia schreef:[Haha niet alleen wol of katoen kunnen krimpen(ik heb mijn examen Detex tekstielwarenkennis met goed gevolg afgelegd(ong 100 jaar geleden))

Zelfde fabel als 0grams waterdichte dekens, die kun je ook prima zelf wassen zonder dat ze gaan lekken (iig die van HH), heb mijnes pas na 7 jaar eens ingesprayed met dat tentdoekenspul.
ik zet mijn droger gewoon op volle snelheid en hier krimpen ze ook niet. en ik heb helemaal geen textiel opleidingen gevolgd.
Het voordeel van de droger is dat er nog een hele berg haar afgaat die door al het borstelen, met de kleefrol bewerken en wassen nog is achtergebleven.
Die echte wollen doe ik niet in de droger hoor, ik denk dat die wel gaan krimpen. Alhoewel als het 100% echte wol is, vraag ik me dat ook weer af.
Mijn regendekens zijn wel allemaal een stuk minder geworden na het wassen hoor. (dat zal dan wel van de droger komen) maar ik spuit ze standaard nu allemaal in na een wasbeurt. ALs de action weer een aanbieding heeft van dat spul haal ik weer 5 bussen tegelijk.
Het voordeel van de droger is dat er nog een hele berg haar afgaat die door al het borstelen, met de kleefrol bewerken en wassen nog is achtergebleven.
Die echte wollen doe ik niet in de droger hoor, ik denk dat die wel gaan krimpen. Alhoewel als het 100% echte wol is, vraag ik me dat ook weer af.
Mijn regendekens zijn wel allemaal een stuk minder geworden na het wassen hoor. (dat zal dan wel van de droger komen) maar ik spuit ze standaard nu allemaal in na een wasbeurt. ALs de action weer een aanbieding heeft van dat spul haal ik weer 5 bussen tegelijk.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
heb em ook in de droger gehad, ook niet gekrompen, en weer haar vrij!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!