Zelf anti-vliegenspul maken, hoe?
Re: Zelf anti-vliegenspul maken, hoe?
Knoflook helpt ook niet echt. Er zijn echt wel paarden die knoflookteentjes eten.
Ze gaan er idd erg van stinken maar d ebeesten blijven komen.
Is laatst een test over geweest(wat helpt tegen muggen bij mensen) en daar werd ook knoflook beken maar hielp dus geen zier.
Wat bij ons aardig helpt is bremse bremse en dan de nieuwe uitvoering. Is wel duur maar annelies gebruikt het nu al een tijd en het werkt zeker niet verkeerd.
Alco spuit ik er ook mee in en die heetf er ook minder last van.
Ze gaan er idd erg van stinken maar d ebeesten blijven komen.
Is laatst een test over geweest(wat helpt tegen muggen bij mensen) en daar werd ook knoflook beken maar hielp dus geen zier.
Wat bij ons aardig helpt is bremse bremse en dan de nieuwe uitvoering. Is wel duur maar annelies gebruikt het nu al een tijd en het werkt zeker niet verkeerd.
Alco spuit ik er ook mee in en die heetf er ook minder last van.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
knoflook helpt niks. Vriendin van me heeft een haflinger met zomereczeem. Zij voerde altijd veel knoflook. Zoveel dat ik het haast zielig vond voor de pony. Maar hij had nog veel last van vliegen.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Tjody van Viv was zelfs erg allergisch voor knoflook(klopt toch Viv?)
Claudia toevallig heb ik Bremsen Bremse besteld bij de paardendrogist, wat in de aanbieding, hopelijk helpt het bij D en E ook....
Geeft het trouwens geen vlekken na omdat ze zo licht zijn van vacht?
Claudia toevallig heb ik Bremsen Bremse besteld bij de paardendrogist, wat in de aanbieding, hopelijk helpt het bij D en E ook....
Vandaag was het vliegendag geloof ik. Heb een test gedaan. Aan de ene kant van de hals vliegenspul van het kruidvat met teatree erdoor. Aan de andere kant van de hals een middeltje van de drogist en op zijn hoofd rap-weg. Helpt allemaal niet!
Dazen ging wel, maar vliegen!! Ze bleven maar op en rond zijn hoofd zoemen. Hij deed niks anders dan schudden. En ondertussen toch met de oortjes naar voren blijven lopen, arme schat!
Dazen ging wel, maar vliegen!! Ze bleven maar op en rond zijn hoofd zoemen. Hij deed niks anders dan schudden. En ondertussen toch met de oortjes naar voren blijven lopen, arme schat!
Morris, mijn superfjord!
Nee,het geeft geen vlekken. Het is van zichzelf wit van kleur.roos schreef:Tjody van Viv was zelfs erg allergisch voor knoflook(klopt toch Viv?)
Je kunt en mag het ook op je eigen lichaam spuiten.
Ik heb vanavond coen gereden en wij werden er echt knettergek van dus ik ga het morgen zeker op hem spuiten.
Annelies heeft nu een vliegenkap voor tijdens het rijden , gaat over een aan je hoofdstel vast en die werkt ook super.
Die komt van de paardendrogist.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik vind de Atex wel redelijk goed tegen de dazen en de veerust goed tegen de vliegen...
We hebben 1 bruin paard in de wei en die wordt duidelijk het meest gepest door de prikkers. Zag hem gisteren vanuit de wei uiteindelijk in een drafje richting de schuilstal rennen. Hij werd een beetje gek vd prikkers.
We hebben 1 bruin paard in de wei en die wordt duidelijk het meest gepest door de prikkers. Zag hem gisteren vanuit de wei uiteindelijk in een drafje richting de schuilstal rennen. Hij werd een beetje gek vd prikkers.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

@Claudia; op jouw advies heb ik BB gekocht, geweldig spul....(Ekdal moet nog even wennen aan het spuiten, vindt het nog spannend).
Bedankt!!!!!!!
Oja nog ff een andere vraag Claudia; wanneer wordt je geopereerd?
Weet je nog dat ik een topic had over Ekdal inrijden volgend jaar, denk vraag het even.....
Bedankt!!!!!!!
Oja nog ff een andere vraag Claudia; wanneer wordt je geopereerd?
Weet je nog dat ik een topic had over Ekdal inrijden volgend jaar, denk vraag het even.....