Bange hond, tips?
Bange hond, tips?
Onze hond is sinds vorige week bang voor het onweer. Tijdens het stormachtige weer heeft het hier even flink gedonderd en sinds die tijd is ze bang voor het onweer. Tot die tijd was ze eigenlijk alleen maar bang voor het vuurwerk.
Het lastige is dat ze eigenlijk niet meer naar buiten wil, en dat ze dat al niet meer wil als het alleen al even flink begint te waaien.
Wat is de beste remedie hiervoor? Ik negeer het bange gedrag en neem haar toch mee naar buiten (ondanks dat ik haar dan onder het dressoir of de bank moet halen)
Het lastige is dat ze eigenlijk niet meer naar buiten wil, en dat ze dat al niet meer wil als het alleen al even flink begint te waaien.
Wat is de beste remedie hiervoor? Ik negeer het bange gedrag en neem haar toch mee naar buiten (ondanks dat ik haar dan onder het dressoir of de bank moet halen)
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Re: Bange hond, tips?
Was ze hiervoor ook al bang voor onweer?
Die van mij heeft het namelijk nu ook ineens
terwijl er eerst niks aan de hand was, ligt hij nu te janken van angst.
Om het kleinste/zachtse gedonder in de lucht al.
Het is goed dat je het gedrag negeert
Ik neem mijn hond ook gewoon mee naar buiten als het uitlaat tijd is, en dan is er niet zoveel aan de hand.
Maar hij's blij als we weer binnen zijn.
Hoe gaat dat bij jouw buiten?
Die van mij heeft het namelijk nu ook ineens

Om het kleinste/zachtse gedonder in de lucht al.
Het is goed dat je het gedrag negeert

Ik neem mijn hond ook gewoon mee naar buiten als het uitlaat tijd is, en dan is er niet zoveel aan de hand.
Maar hij's blij als we weer binnen zijn.
Hoe gaat dat bij jouw buiten?
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Je hebt van tinley een vuurwerk/onweer cd en daar kun je de hond mee trainen.
Danielle(een collega van mij) geeft daarmee vuurwerk/onweercursussen. Naar haar mening werkt het erg goed.
Danielle(een collega van mij) geeft daarmee vuurwerk/onweercursussen. Naar haar mening werkt het erg goed.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Bij Diesel is het dus vanuit het niets dat ze nu ineens bang is voor de onweer, daarvoor was dat niet.
Als ik haar dan mee naar buiten neem, loopt ze heel voorzichtig de deur met staart naar beneden. Zodra ze alles gedaan heeft wil ze weer naar huis terwijl ik normaal wandelingen van 1 tot 1,5 uur maak
Als ik haar dan mee naar buiten neem, loopt ze heel voorzichtig de deur met staart naar beneden. Zodra ze alles gedaan heeft wil ze weer naar huis terwijl ik normaal wandelingen van 1 tot 1,5 uur maak
- Love_Jordy
Gedrag negeren idd, Dat heb ik ook.
Die van mij met de grootste mond, die scheit in z'n broek voor onweer zodra we buiten zijn
Alleen als het onweert dan, Dan loopt hij alleen maar hard vooruit (aan de riem) en weet niet hoe snel die thuis moet zijn. Hij plast dan ook niet, Hij doet helemaal niets.
als we bionnen zijn en het onweert zoekt hij snel m'n bed op. of gaat bij mij zitten piepen, wat ik dan doe is negeren, of ga ergens anders zitten. als het weer rustig wordt ga ik met hem spelen zodat hij het weer vergeten is.'
Dus eigenlijk is het idd negeren. (en uiteraard belonen bij goed gedrag)
\
ALs jij buiten bent met de hond, kun je hem dan niet afleiden door te spelen? zodat hij het weer leuk gaat vinden om naar buiten te gaan?
Die van mij met de grootste mond, die scheit in z'n broek voor onweer zodra we buiten zijn

Alleen als het onweert dan, Dan loopt hij alleen maar hard vooruit (aan de riem) en weet niet hoe snel die thuis moet zijn. Hij plast dan ook niet, Hij doet helemaal niets.
als we bionnen zijn en het onweert zoekt hij snel m'n bed op. of gaat bij mij zitten piepen, wat ik dan doe is negeren, of ga ergens anders zitten. als het weer rustig wordt ga ik met hem spelen zodat hij het weer vergeten is.'
Dus eigenlijk is het idd negeren. (en uiteraard belonen bij goed gedrag)
\
ALs jij buiten bent met de hond, kun je hem dan niet afleiden door te spelen? zodat hij het weer leuk gaat vinden om naar buiten te gaan?
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Wat bij mijn moeders hond werkte was om met mijn 3 andere honden (die totaal geen kont geven om vuurwerk of onweer) te gaan wandelen..
mee naar buiten en met een flinke pas doorwandelen en hem negeren...
Doordat de rest zich normaal gedroeg maakte hem ook een stukje zekerder.
En niet zo bang, nu is hij nog wel bang maar nu kan ik wel rustig met hem alleen een rondje lopen. zonder dat hij hysterisch doet.
mee naar buiten en met een flinke pas doorwandelen en hem negeren...
Doordat de rest zich normaal gedroeg maakte hem ook een stukje zekerder.
En niet zo bang, nu is hij nog wel bang maar nu kan ik wel rustig met hem alleen een rondje lopen. zonder dat hij hysterisch doet.
Amon-dhay mijn Schatje!! 
(Manus x Ragni v. Lenngard)

(Manus x Ragni v. Lenngard)
Heel goed idd het gedrag te negeren.
Tip van AmonDhay is ook goed.
Zelf ook lekker zelf verzekerd de riem pakken, om doen en lekker stoer door stappen. Ook buiten de hele hond negeren. Begint ze wat te ontspannen kun je d'r even toespreken dat ze het super doet.
En idd de vuurwerk cd van Tinley hebben wij ook goede resultaten over.
Is er verder iets veranderd in jullie directe omgeving, voer verandering of iets dergelijks?
Hoe oud is de hond?
Tip van AmonDhay is ook goed.
Zelf ook lekker zelf verzekerd de riem pakken, om doen en lekker stoer door stappen. Ook buiten de hele hond negeren. Begint ze wat te ontspannen kun je d'r even toespreken dat ze het super doet.
En idd de vuurwerk cd van Tinley hebben wij ook goede resultaten over.
Is er verder iets veranderd in jullie directe omgeving, voer verandering of iets dergelijks?
Hoe oud is de hond?
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Als hulpmiddel kun je een DAP band proberen.. Heb er verschillende meningen over gehoord, bij sommige honden werkt het echt super, maar er zijn ook honden die er niet echt op reageren.
Ctje 

Diesel is deze maand 4 geworden maar dat is ook het enigste wat verandert is haha...verder is er in huis, in de wijk oid niets anders als normaal.
En nu het weer rustig is buiten gaat ze gelukkig ook wel weer mee. Nu ligt ze bijvoorbeeld heerlijk in de achtertuin in de zon
En nu het weer rustig is buiten gaat ze gelukkig ook wel weer mee. Nu ligt ze bijvoorbeeld heerlijk in de achtertuin in de zon

Onze tygo is de laatste jaren ook angstig met onweer,loopt zenuwachtig te doen en likt en hijgt heel erg.
laatst gaf ik hem een tabletje epitard,daar word hij weer rustig van ,
omdat hij ook epilypsie heeft.
je kunt ook eventueel iets natuurlijks geven bv valeriaan.
laatst gaf ik hem een tabletje epitard,daar word hij weer rustig van ,
omdat hij ook epilypsie heeft.
je kunt ook eventueel iets natuurlijks geven bv valeriaan.
Timber is ook erg bang van onweer, wij lieten hem altijd maar gaan.. Geen extra aandacht o.i.d.
Nu is hij denk ik wat doof aan het worden want hij wordt minder angstig..
Nu is hij denk ik wat doof aan het worden want hij wordt minder angstig..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Kijk je wel eens naar de Dog whisperer op de Discovery Channel ?
Daar zijn genoeg honden die ook wel bang zijn met wandelen zelfs honden die met geen stok de deur uit te krijgen zijn, en hij lost dat in feite erg simpel op.
Erg interessant programma.
Daar zijn genoeg honden die ook wel bang zijn met wandelen zelfs honden die met geen stok de deur uit te krijgen zijn, en hij lost dat in feite erg simpel op.
Erg interessant programma.
Agilitydogs get over it
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
Thanks voor jullie tips! ik zal dat programma eens kijken, ken het wel van het tegenkomen tijdens het zappen haha