Twee wielige wagen
Twee wielige wagen
Hoi,
het mennen met Zoysia gaat erg goed. We gaan haar dus binnenkort in 2 span zetten met Opuntia. Het steeds ombouwen (we willen ook enkelspan blijven rijden) van onze wagen vind ik echter een heel gedoe steeds. En dus willen we de langboom voor de 4 wielige wagen houden voor dubbelspan en een tweewieler kopen om enkelspan mee te rijden. Ik heb in het verleden al veel met een tweewielige wagen gereden en vind dat heel fijn.
Ook wil ik van de herfst graag met mijn IJslanderruin gaan mennen, hij moet dan ook voor de tweewieler.
Gisteren zijn we op pad geweest om naar tweewielers te kijken (bij de Lemerij en Van Boven).
Wat ik me afvroeg: wie rijdt hier met een tweewieler en welke hebben jullie en waarom? Hebben jullie nog goede adressen om te gaan kijken?
Mirjam
het mennen met Zoysia gaat erg goed. We gaan haar dus binnenkort in 2 span zetten met Opuntia. Het steeds ombouwen (we willen ook enkelspan blijven rijden) van onze wagen vind ik echter een heel gedoe steeds. En dus willen we de langboom voor de 4 wielige wagen houden voor dubbelspan en een tweewieler kopen om enkelspan mee te rijden. Ik heb in het verleden al veel met een tweewielige wagen gereden en vind dat heel fijn.
Ook wil ik van de herfst graag met mijn IJslanderruin gaan mennen, hij moet dan ook voor de tweewieler.
Gisteren zijn we op pad geweest om naar tweewielers te kijken (bij de Lemerij en Van Boven).
Wat ik me afvroeg: wie rijdt hier met een tweewieler en welke hebben jullie en waarom? Hebben jullie nog goede adressen om te gaan kijken?
Mirjam
Re: Twee wielige wagen
Roos heeft een 2wieler voor Pablo gehad van de Lemerij. Tsja wij zweren bij de Lemerij, supergoeie wagens en service.
Ik heb inderdaad een mooie 2-wieler gehad van de Lemerij, maar doe mij maar een 4-wielige wagen hoor! Ik heb destijds mijn barefoot verkocht omdat hij drukplekken had, maar bij nader inzien was de balans zo moeilijk in te stellen van de 2 wieler dat het daarvan kwam.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Ik ben persoonlijk ook meer van de vierwieler. Voel me daar een stuk veiliger op.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb heel veel met tweewielige wagens gereden en vind dat heel prettig.
Wat wij van de wagentjes van gisteren vonden was dat ze niet helemaal lekker waren met hun balans. het bankjes moet heel veel naar achteren om hem op de schofthoogte van onze paarden goed te laten basculeren. En dan kan ik weer niet mijn voeten tegen het schuine stukje aan de voorkant.
Ga ik dus weer voor op het bankje zitten waardoor hij niet in evenwicht is.
Vandaar dat wij dus nog even doorzoeken.
We gaan nu kijken bij een Fluga Speedy, heel bekend in de IJslanderwereld.
Mirjam
Wat wij van de wagentjes van gisteren vonden was dat ze niet helemaal lekker waren met hun balans. het bankjes moet heel veel naar achteren om hem op de schofthoogte van onze paarden goed te laten basculeren. En dan kan ik weer niet mijn voeten tegen het schuine stukje aan de voorkant.
Ga ik dus weer voor op het bankje zitten waardoor hij niet in evenwicht is.
Vandaar dat wij dus nog even doorzoeken.
We gaan nu kijken bij een Fluga Speedy, heel bekend in de IJslanderwereld.
Mirjam
Bart heeft er een. Ik weet niet wat voor een, kan ook zelfbouw zijn..
Hij heeft hem vooral om te beleren, als ze achteruit gaan heb je niet het gevaar van scharen..
Dat dat fijn is hebben we dinsdagavond weer gezien..
Ik zit zelf aan een tweewieler of Sulky te denken voor Flower, dat is vooral prijstechnisch, want een vierwieler in die maat zijn moeilijk te vinden voor een redelijke prijs..
Hij heeft hem vooral om te beleren, als ze achteruit gaan heb je niet het gevaar van scharen..
Dat dat fijn is hebben we dinsdagavond weer gezien..
Ik zit zelf aan een tweewieler of Sulky te denken voor Flower, dat is vooral prijstechnisch, want een vierwieler in die maat zijn moeilijk te vinden voor een redelijke prijs..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
PB Sandrien even , die heeft er nog een staan.
en die rijdt daar niet meer mee.
en die rijdt daar niet meer mee.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Klopt ik rijd er veel te weinig mee. misschien 1x per jaar, dus dat is een beetje zonde. Niet omdat ie niet bevalt, maar omdat ik gewoon zoveel dingen leuk vind dat ik bijna niet meer aan mennen toekom. Ik heb ook nog een antieke koets en een vierwielig wagentje. Alleen het 4 wielige wagentje wil ik houden omdat die ook voor fjordsport mag.
Hier onder even een foto. Het bakje is instelbaar voor het evenwicht. Hij is geschikt voor zowel noors als gewoon tuig.
Hier vera met gewoon tuig:

En muis met Noors tuig:

Hier onder even een foto. Het bakje is instelbaar voor het evenwicht. Hij is geschikt voor zowel noors als gewoon tuig.
Hier vera met gewoon tuig:

En muis met Noors tuig:

Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Wil je deze tweewieler verkopen dan? En je noorse tuig dan?
Mirjam
Mirjam
Ja de twee wieler wil ik wel verkopen, noorse tuig niet, die heb ik cadeau gehad, dus die gaat niet weg (hij past ook op het vierwielige wagentje)mirretje schreef:Wil je deze tweewieler verkopen dan? En je noorse tuig dan?
Mirjam
Muis Keurmerrie!